تمامی متون پس از مرحله نوشتاری، باید توسط ویراستار حرفه‌ای ویرایش شوند. در ویرایش متن بحث هزینه با توجه به کیفیت ارائه‌شده بسیار مهم است که یکی از ملاک‌های اساسی برای انتخاب مؤسسه انجام دهنده خدمات ویراستاری به‌حساب می‌آید.

تمامی متون پس از مرحله نوشتاری، باید توسط ویراستار حرفه‌ای ویرایش شوند تا انواع ایرادات احتمالی در متن رفع شود. در ویرایش متن بحث هزینه با توجه به کیفیت ارائه‌شده بسیار مهم است که یکی از ملاک‌های اساسی برای انتخاب مؤسسه انجام دهنده خدمات ویراستاری به‌حساب می‌آید. هزینه ویرایش متن، بر اساس معیارهای مختلفی محاسبه می‌شود و عواملی مانند حجم متن و خطاهای موجود در آن، در نحوه محاسبه هزینه ویرایش تأثیر‌گذار است. در ادامه با ما همراه باشید تا به‌صورت جزئی‌تر با معیارهای تعیین هزینه ویراستاری آشنا شوید.

 

 

نحوه محاسبه هزینه ویراستاری متن

معمولاً قبل از شروع ویرایش تخصصی متن تعدادی از صفحات مقاله، کتاب، پایان‌نامه و یا هر متن دیگری را به‌عنوان نمونه در اختیار ویراستار قرار می‌دهند. ویراستار متخصص نیز متن را به‌دقت بررسی می‌کند تا میزان کار و عوامل مختلف تأثیرگذار بر قیمت ویراستاری را در نظر بگیرد و قیمت را محاسبه کند. ازجمله عوامل مؤثر بر هزینه‌ ویراستاری موارد زیر است:

 

woman1

 

  • میزان دقت نویسنده در حروف‌چینی و رعایت فاصله‌ها و نیم‌فاصله‌ها؛

  • شدت و تعداد غلط‌ املایی موجود در متن؛

  • نوع نگارش متن؛

  • تألیفی یا ترجمه بودن متن؛

  • انتظار نویسنده از متن نهایی ویراستاری‌شده (پیاده‌سازی تمامی انواع ویرایش بر روی متن یا تنها بخشی از مراحل)؛

  • تحویل فوری یا معمول ویراستاری متن؛

  • نحوه‌ پرداخت هزینه‌ ویرایش؛

  • مشهور یا معمولی و تازه‌کار بودن نویسنده؛

  • حرفه‌ای یا مبتدی بودن ویراستار.

به دلیل وجود متون مختلف با زمینه‌های تخصصی گوناگون، هزینه‌ ویراستاری انواع متون با یکدیگر متفاوت است و واضح است که با توجه به زمینه علمی متن، ضرایب مختلفی را می‌پذیرد.

هزینه‌ نهایی ویراستاری از مؤسسه‌ای به مؤسسه‌ دیگر متفاوت است و عوامل بسیاری بر قیمت نهایی ویراستاری تأثیر می‌گذارند و درنهایت، قیمت نهایی را عوامل زیر تعیین خواهند کرد:

تعداد کلمات یا صفحات

اصلی‌ترین معیار برای محاسبه هزینه متون تخصصی تعداد کلمات یا صفحات متن است. هرچه حجم متن و تعداد کلمات بیشتر باشد، قیمت ویرایش نیز افزایش می‌یابد.

زبان مبدأ و مقصد

اگر زبان فایل ویرایش، یکی از زبان‌های غیرمرسوم باشد و تعداد ویراستاران فعال در آن زبان کم باشد، قیمت ویرایش متن افزایش می‌یابد.

تخصص متن

یکی دیگر از عوامل مؤثر بر هزینه ویرایش متن، عمومی یا تخصصی بودن آن است. به دلیل کم بودن تعداد ویراستاران متخصص در زمینه‌های تخصصی، هزینه ویرایش چنین متونی بیشتر خواهد بود.

کیفیت ترجمه

در حالت کلی 3 سطح کیفی برنزی، نقره‌ای و طلایی به ترتیب با ویراستاران تازه‌کار، ویراستاران نسبتاً تخصصی و ویراستاران باسابقه و مهارت بالا وجود دارد. بنابراین با توجه به اینکه ویرایش در چه سطحی و با چه کیفیتی انجام می‌شود، قیمت ویرایش نیز تغییر می‌کند.

سرعت تحویل

اکثر سایت‌ها و مراکز ترجمه و ویرایش، روش‌های متعددی برای ویرایش انواع متون در اختیار مشتریان قرار داده‌اند تا مشتری بتواند با در نظر گرفتن شرایط و وضعیت خود یکی از روش‌ها را انتخاب کند. رایج‌ترین روش‌ها ویرایش سیستمی، ویرایش فوری (آنی) و ویرایش فریلنسر است.

خدمات درخواستی مشتری

برخی از کاربران هنگام ثبت سفارش ویرایش، درخواست ویرایش جداول، اشکال، فرمول‌ها و ... را دارند. تمامی این موارد بر هزینه ویراستاری و محاسبه آن تأثیر می‌گذارند و ازاین‌جهت مبلغی اضافه بر ویرایش متن اصلی لحاظ خواهد شد.

ارائه بهترین خدمات ویراستاری باکیفیت و ارزان متن

نرخ ویرایش یکی از عوامل بسیار مهم برای انتخاب مؤسسه و سپردن متن ویرایش خود به مراکز ویرایش و یا ویراستار است. هزینه و نرخ ویرایش انواع متون با یکدیگر متفاوت است و برای انواع متون، نسبت به متن آن و ایرادات موجود در آن متفاوت خواهد بود. برای اعلام نرخ و تعرفه ویرایش متن، ویراستار معمولاً قسمتی از متن را مطالعه می‌کند و سپس با در نظر گرفتن انتظار مشتری از ویرایش، هزینه ویرایش را اعلام می‌نماید. ویراستاری متن یک کار کیفی است و به چندین عامل مختلف بستگی دارد؛ به همین دلیل نمی‌توان قیمت مشخصی برای آن تعیین کرد. سایت‌ها و مؤسسات مختلف به همراه ویراستاران باتجربه وجود دارند که تلاش می‌کنند تا بهترین خدمات را در حوزه ویرایش متن باکیفیت و قیمت مناسب به مشتریان خود ارائه دهند که یافتن بهترین آن‌ها برای کاربر بسیار سخت و دشوار است.یک مؤسسه ویرایش متن باید ویژگی‌هایی داشته باشد که با استفاده از این ویژگی‌ها، کاربر بتواند بهترین سایت ویراستاری متن را انتخاب کند و با خیال راحت کار ویرایش متن خود را به آن‌ها بسپارد. از مهم‌ترین ویژگی‌های یک مؤسسه ویراستاری خوب می‌توان به مورد اعتماد بودن سایت و بازدید زیاد کاربران از آن سایت اشاره کرد. از عوامل مؤثر دیگر در مطرح‌شدن یک سایت ویراستاری معتبر، به‌کارگیری افراد ماهر درزمینه ویرایش متن، محاسبه هزینه ویرایش متن قبل از سفارش، تحویل پروژه و مدارک در زمان مشخص، ارائه خدمات ویژه مانند پشتیبانی 24 ساعته، سرعت‌بالای سایت و ... ازجمله این موارد هستند. شبکه مترجمین اشراق یکی از شبکه‌های باسابقه در ارائه خدمات ویرایش تخصصی متن ارزان و باکیفیت است. این شبکه، ویرایش متن را به‌صورت کاملاً تخصصی و در زبان‌های مختلف برای مشتریان عزیز با کم‌ترین قیمت و بیشترین کیفیت ارائه می‌دهد. شما می‌توانید با خیالی آسوده ویراستاری متن خود را به متخصصان باتجربه ما که آماده ارائه خدمات باکیفیت با هزینه مناسب هستند بسپارید.

 

*** این مطلب در سرویس گزارش آگهی منتشر شده و تبلیغاتی می باشد؛ لذا جماران هیچ توصیه در رابطه با انجام فعالیت فوق ندارد

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.