یکی از موضوعاتی که در زمان خرید عطر و ادکلن باید به آن توجه کرد، تاریخ انقضای آن عطر است! شاید اولین بار باشد که این موضوع را می شنوید و برایتان عجیب باشد اما باید بدانید که مانند اکثر چیزها، عطر و ادکلن نیز دارای تاریخ انقضا است و باید هنگام خرید به آن توجه کرد. امروز قصد داریم در رابطه با تاریخ انقضای عطرها صحبت کنیم و سوالات رایج در رابطه با این موضوع را بررسی کنیم، پس تا پایان همراه ما باشید.

یکی از موضوعاتی که در زمان خرید عطر و ادکلن باید به آن توجه کرد، تاریخ انقضای آن عطر است! شاید اولین بار باشد که این موضوع را می شنوید و برایتان عجیب باشد اما باید بدانید که مانند اکثر چیزها، عطر و ادکلن نیز دارای تاریخ انقضا است و باید هنگام خرید به آن توجه کرد. امروز قصد داریم در رابطه با تاریخ انقضای عطرها صحبت کنیم و سوالات رایج در رابطه با این موضوع را بررسی کنیم، پس تا پایان همراه ما باشید.

تاریخ انقضای عطر و ادکلن چقدر است؟

ساده‌ترین راه برای اطلاع از تاریخ دقیق انقضای عطر، خواندن اطلاعات روی جعبه است؛ به خصوص اگر عطر شما دارای برچسب وزارت بهداشت باشد، بر روی این برچسب تاریخ تولید و انقضای عطر چاپ شده است. اما ممکن است بر روی برخی از عطرها تاریخ انقضا و سایر اطلاعات چاپ نشده باشد و یا در اثر جا به جایی این تاریخ پاک شده باشد؛ حال چگونه باید تاریخ انقضای عطر را متوجه شد؟!

برای پاسخ به این سوال باید بگوییم که از زمان باز شدن عطر و قرار گرفتن آن در برابر نور و هوا، با توجه به ترکیبات عطر، زمان انقضای آن را بین 3 تا 5 سال می توان تخمین زد. پس پیشنهاد ما به شما این است که پس از خرید عطر حتما در سه سال آن را استفاده نمایید. این موضوع ممکن است حتی بر روی قیمت ادکلن زنانه و یا مردانه تاثیر بگذارد و عطرهایی که تاریخشان گذشته و یا به منقضی شدن نزدیک اند با قیمت کمتری به فروش برسند.

 

آیا ادکلن و عطر تاریخ انقضا دارد

 

اگر تاریخ انقضای عطر بگذرد، چه می شود؟

هر چه از زمان تولید عطر می گذرد و به تاریخ انقضای آن نزدیک می شود، رایحه عطر تغییر کرده و به نسبت روز اول متفاوت‌تر خواهد بود. حتی در بعضی از عطرها دیده شده است که رنگ مایع عطر به مرور تغییر می کند. این تغییرات به دلیل اکسید شدن و سایر تغییرات شیمیایی که به مرور در مواد و عناصر تشکیل دهنده عطر رخ می دهد.

آیا استفاده از عطر منقضی شده آسیب رسان است؟

 

آیا ادکلن و عطر تاریخ انقضا دارد؟ 3

 

بر خلاف مواد خوراکی منقضی شده که مصرف آن‌ها می تواند سبب مسمومیت و آسیب‌های جدی به بدن باشد، عطر منقضی شده چندان آسیب رسان نیست و نمی توان گفت به طور جدی سلامتی شما را درگیر می کند. اما در برخی موارد دیده شده است که سبب حساسیت‌های پوستی و آلرژی، سردردهای میگرنی و ... می شوند.


آیا عطر بازنشده هم خراب می شود؟!

برای پاسخ به این پرسش باید گفت که اگر تاریخ انقضای عطر توسط شرکت سازنده آن بر روی جعبه عطر نوشته نشده باشد، تشخیص تاریخ منقضی شدن آن کار چندان ساده‌ای نیست. در این خصوص ژاک هاکلیر (Jacques Huclier) عطرساز مشهور که با کمپانی‌های بزرگی همچون هوگو باس، گوچی، تیری موگلر و ... کار کرده است، می گوید:«در رابطه با عطرهای بازنشده، فرمولاسیون و نحوه نگهداری آن‌ها رابطه مستقیمی با تاریخ انقضای عطر دارد. من شانس این را داشتم که در خصوص عطر به جا مانده از دهه 80 میلادی تحقیق کنم که باز نشده بود و پس از باز کردن آن به نکته عجیبی پی بردم که آن عطر کاملا نو و تازه بود!»


نحوه نگهداری صحیح عطر

 

آیا ادکلن و عطر تاریخ انقضا دارد؟ 5

 

یکی از سوالات متداول پس از خرید بهترین ادکلن زنانه یا مردانه این است که چگونه از آن نگهداری کنیم تا کیفیت و ماندگاری بالایی داشته باشد و تاریخ انقضای آن به تعویق بیفتد؟ در پاسخ به این سوال باید بگوییم که رطوبت، نور و گرما عوامل مهمی هستند که در تجزیه عطر بسیار تاثیر گذارند. بنابراین اگر شما بتوانید عطرهای خود را در محیطی خشک و خنک به دور از نور مستقیم خورشید قرار دهید، از فرسودگی عطر خود جلوگیری خواهید کرد.


خرید عطر اورجینال با گارانتی مادام العمر از درین عطر!

یکی از بهترین راهکارهای خرید عطر اورجینال و تازه تولید شده که باعث شود شما نگرانی از بابت منقضی شدن عطر خود نداشته باشید، خرید از یک فروشگاه مطمئن و معتبر است. برخی از فروشگاه‌ها به دلیل کمبود مشتری مجبور هستند عطرهای قدیمی که تاریخ انقضایشان در حال رسیدن است و یا منقضی شده اند را به مردم می فروشند. متاسفانه اکثر مردم نیز توجهی به این موضوع ندارند و حتی ممکن است تا مدت‌ها نیز متوجه این موضوع نشوند.

پیشنهاد ما به شما خرید از فروشگاه درین عطر است. این فروشگاه با توجه به ارائه گارانتی مادام العمر اصالت بر روی محصولاتش، به تازگی توجه بسیاری از افراد را جلب نموده است و آن‌ها را تبدیل به مشتری ثابت خود نموده است. درین عطر علاوه بر عطر و ادکلن در حوزه لوازم آرایشی و بهداشتی، محصولات مراقب از پوست، محصولات مراقبت از مو و ... فعالیت دارد. برای اطلاعات بیشتر و خرید عطر و ادکلن‌های اورجینال می توانید به وب سایت درین عطر به نشانی (dorinatr.com) مراجعه فرمایید.

 

*** این مطلب در سرویس گزارش آگهی منتشر شده و تبلیعاتی می باشد؛ لذا جماران هیچ توصیه در رابطه با انجام فعالیت فوق ندارد.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
1 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.

  • پرهام بابایی

    چه جالب من نمیدونستم عطرها تاریخ انقضا دارن و مدت زمان زیادی نگهشون میداشتم

    پاسخ