سئو برای کسانی که کسب و کار اینترنتی دارند، در زمینه تولید محتوا فعالیت می‌کنند و یا حتی عاشق یادگیری بیشتر هستند. در ادامه چند نکته طلایی را به شما می‌گوییم که اصول و پایه به حساب می‌آید.

اغلب اوقات وقتی صحبت از سئو می‌شود، تن و بدنمان می‌لرزد. همه ما از سخت‌گیری‌های گوگل خبر داریم. اما بگذارید یک حقیقت را به شما بگویم. سئو اصلا سخت نیست! بله درست شنیدید. سئو تنها رعایت یک سری اصول و قواعد است. اما این اصول و قواعد را باید به تجربه بدست بیاورید. سئو برای سایت‌های مختلف متفاوت است. اما قواعد کلی دارد که قابل اجرا و کاربردی هستند. در این مطلب قرار است با هم آموزش سئو به زبان ساده را بیاموزیم. اما پیش از هرچیز به این سوال پاسخ می‌دهیم که آیا یادگرفتن سئو سایت برای همه لازم است؟

آموزش سئو سایت را چه کسانی دنبال کنند؟

ممکن است شما که اکنون در حال مطالعه این مطلب هستید، صاحب یک کسب و کار باشید. یا یک سئو آموز که دنبال یادگیری بیشتر است. تا به حال از خود پرسیده‌اید که اصلا آموزش سئو سایت و یادگرفتن آن برای چه کسانی مناسب است؟

در پاسخ باید بگوییم که سئو برای کسانی که کسب و کار اینترنتی دارند، در زمینه تولید محتوا فعالیت می‌کنند و یا حتی عاشق یادگیری بیشتر هستند. در ادامه چند نکته طلایی را به شما می‌گوییم که اصول و پایه به حساب می‌آید.

 

آموزش سئو به زبان ساده (1)

 

آموزش سئو به زبان ساده

1: مردم چه کلمه کلیدی را سرچ می‌کنند؟

فرض کنید که شما یک طراح سایت وردپرسی هستید. ممکن است مردم با روش‌های مختلفی دنبال شما بگردند. مثلا: قیمت طراحی سایت فروشگاهی با وردپرس، طراحی سایت حرفه‌ای، سایت وردپرسی و... .

به تعداد آدم‌های روی کره زمین روش برای جستجو در گوگل وجود دارد. این شما هستید که باید محبوب‌ترین روش با توجه به کسب و کارتان را پیدا کنید.

برای پیدا کردن کلمه کلید‌های محبوب نیز می‌توانید از ابزارهای مختلف و حتی خود موتور جستجوی گوگل استفاده کنید.

2: محتوایی تولید کنید که مخاطب می‌خواهد ببیند

محتوا همان چیزی است که باید روی آن مانور دهید. از هر ابزاری کمک بگیرید تا منظور مخاطب خود را درک کنید. وقتی مخاطب سرچ می‌کند: آرایشگر، این شمایید که باید درک کنید منظورش چیست.

به کمک سرچ کنسول، Ahrefs یا حتی نمای کلی SERP، گوگل ترندز و... نیاز مخاطب را درک کرده و محتوایی تولید کنید که لازم دارد.

3: عنوان قانع‌ کننده تولید کنند

شاید تعجب کنید اگر بدانید عنوان نویسی یک مهارت فوق العاده است. عنوان همان چیزی است که مخاطب در صفحه گوگل می‌بیند. باید آنقدر جذاب و قانع کننده باشد که روی آن کلیک کند. اگر در مورد عنوان نویسی جذاب اطلاعاتی ندارید، حتما در مورد آن مطالعه کنید. به سئوی سایت شما خیلی کمک می‌کند.

4: URLها را کوتاه و توصیفی نگهدارید

شاید شما URLهای زیادی دیده باشید که از تعداد زیادی حروف و عدد تشکیل شده‌اند. این نوع یو آر ال را فراموش کنید. از یو آر ال‌هایی استفاده کنید که کوتاه بوده و ترجیحا شامل کلمه کلیدی باشند.

با این روش مخاطب شما می‌داند که قرار است روی چه لینکی کلیک کرده و چه اطلاعاتی ببیند.

 

آموزش سئو به زبان ساده (2)

 

5: تصاویر خود را بهینه کنید

سئو تصاویر را بارها و بارها سئوکارها توضیح می‌دهند. اما باز هم افرادی هستند آن را دست کم می‌گیرند. شاید خسته کننده بنظر برسد، اما باید همه عکس‌های روی سایت شما نام و توضیحات درستی داشته باشد.

Alt تصاویر یا بهینه سازی آن به شما کمک می‌کند در بخش تصاویر گوگل ظاهر شده و شانس دیده شدن خود را افزایش دهید. حتی آلت تصاویر ترافیک ارگانیک نیز برای شما ایجاد می‌کند. پس متوجه‌اید که چقدر مهم است.

 

 

6: روی خوانایی متن‌های خود تمرکز کنید

فرض کنید یک محتوای حرفه‌ای نوشته‌اید. همه چیز عالی است. از بهترین کلمات کلیدی استفاده کرده‌اید. اما وقتی به آن نگاه می‌کنید، خبری از زیر عنوان نیست. خبری از کلمات بولد شده نیست. فضای خالی وجود ندارد.

مخاطب که چنین صفحه‌ای را ببیند، وحشت زده آن را می‌بندد. ما در سئو علمی به نام معماری محتوا داریم. حتما در مورد آن مطالعه کنید. محتوا باید از نظر بصری هم توانایی جذب خواننده را داشته باشد.

 

آموزش سئو به زبان ساده (3)

 

آموزش رایگان سئوseoedu

ما در این مطلب بیشتر در مورد آموزش سئو با شما صحبت کردیم. اما قطعا این آموز‌ش‌ها نیاز به تمرین بیشتر و یادگیری عمیق‌تر دارند. سئو چیزی نیست بتوان یک روزه آن را آموخت. اما می‌توانید از آموزش رایگان سئو بهره‌مند شوید.

بهینه سازی برای موتورهای جستجو، علمی پویا بوده و حتی هر ماه آپدیت می‌شود. شرکت گوگل عاشق این است که هر چند وقت یکبار الگوریتم‌هایش را عوض کند و آن‌ها را بهبود بخشد. پس اگر می‌خواهید سئو را بیاموزید؛ از همین الان کفش‌های آهنی به پا کنید که حسابی راه بلندی در پیش دارید.

اما همیشه سایت‌هایی هستند که به شما کمک می‌کنند در این راه موفق‌ شوید. Seoedu یکی از آن وب سایت خوب و حرفه‌ای است که با روش‌های نوینی به صورت رایگان و صفر تا صد به شما سئو را یاد می‌دهد. حتی می‌توانید در دوره‌های حرفه‌ای سئوی این سایت شرکت کرده و در مدت زمان کوتاهی در سئو خبره شوید.

چرا seoedu را برای آموزش سئو انتخاب کنیم؟

همین که آموزش سئو به زبان ساده را در گوگل سرچ کنید، با بیش از ده هزار نتیجه جستجو رو به رو می‌شوید. اما باز من به شما seoedu را پیشنهاد می‌کنم. زیرا:

_ همیشه به روز است.قواعد و قوانین سئو همیشه در حال تغییر‌ هستند. سئو سال 2018 نسبت به 2019 قدیمی و تقریبا به درد نخور به حساب می‌آید. اما سئوادیو همیشه جدیدترین آموزش‌ها را در اختیار شما قرار می‌دهد.

_ تولید محتوا سایت را در کنار سئو یاد می‌گیرید. با انواع محتواهای مختلف آشنا شده و می‌توانید در خصوص آن‌ها مطالعه کنید. یک محتوای خوب است که امکان سئوی خوب را فراهم می‌کند.

 

آموزش سئو به زبان ساده (4)

 

_ دارای بخش‌های آموزشی رایگان است. بخش رایگان آن جامع بوده و با کمی مطالعه می‌توانید اطلاعات کاربردی به دست بیاورید.

_ سوالات سئویی خود را بپرسید. می‌توانید هر سوالی که داشته باشید را بپرسید و در کوتاه‌ترین زمان ممکن نیز جواب سوالتان را دریافت کنید.

سخن آخر

سئو و کسب و کارهای اینترنتی دو جزء جدایی ناپذیر هستند. اگر می‌خواهید یک درآمد خوب از بیزینس آنلاین خود داشته باشید، حتما به دانش سئو نیاز دارید. به همین دلیل ما سئو ادیو را به شما معرفی کردیم. آموزش سئو به زبان ساده در seoedu از 0 تا 100 در اختیار شما است تا آنچه را که از سئو برای کسب و کار خود نیاز دارید بیاموزید و کسب درآمد خود را افزایش دهید.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
4 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.