روش‌های مختلفی برای تزیین و گل آرایی وجود دارد. اما یکی از بهترین گزینه‌ها برای این موقعیت‌ها و مراسم عمومی‌، سبد گل پایه دار؛ تاج برای تبریک و تسلیت است.

سبد گل با پایه، هدیه‌ای زیبا و به یاد ماندنی

هدیه بردن برای مراسم بزرگ و عمومی‌، شرایط و قوانین خاص خود را دارد. مراسم زیادی هستند که شما به آنها دعوت می‌شوید اما نمی‌خواهید دست خالی در آن حاضر شوید. انتخاب هدیه‌ی مناسب در این شرایط کار دشواری است. پیشنهاد ما این است که در این مواقع گل هدیه بدهید. به خصوص که آنها جنبه‌ی عمومی‌تری نسبت به هدایای دیگر دارند و این موضوع در مواقعی که سلیقه‌ی گیرنده را نمی‌شناسید یک امتیاز محسوب می‌شود. روش‌های مختلفی برای تزیین و گل آرایی وجود دارد. اما یکی از بهترین گزینه‌ها برای این موقعیت‌ها و مراسم عمومی‌، سبد گل پایه دار؛ تاج برای تبریک و تسلیت است. در ادامه این مطلب بیشتر در مورد این روش گل‌ آرایی و بهترین موقعیت‌ها برای هدیه دادن آن با شما صحبت خواهیم کرد.

 

2

 

سبد گل با پایه چیست ؟

سبد گل با پایه یا همان تاج گل، شیوه‌ای از تزیین و گل آرایی است که در آن گل‌ها روی یک پایه‌‌ی چوبی یا فلزی که دارای یک بخش اسفنجی است، کنار هم قرار گرفته و تزیین می‌شوند. شیوه‌ی تزیین گل‌ها روی این پایه‌ها متفاوت است و می‌تواند به شکل حلقه، دایره، اشک، تاج و هر شکل دیگری که می‌خواهید باشد. اسفنج روی پایه را قبل از تزیین خیس می‌کنند تا گل‌ها بتوانند از این آب تغذیه کرده و بنابراین برای مدت بیشتری دوام آورده و دیرتر پژمرده شوند.

جنس پایه می‌تواند چوبی یا فلزی باشد که انواع چوبی مرسوم‌تر است و ارتفاع آن نیز بسته به سلیقه‌ی شما می‌تواند از کوتاه تا بلند متغیر باشد. بعد از انتخاب پایه، انواعی از گل‌ها به شیوه‌ای زیبا کنار هم قرار می‌گیرند و در نهایت مانند سایر روش‌های گل آرایی، با تور یا روبان تزیین می‌شوند.

در چه مراسماتی می‌توان تاج گل هدیه داد

سبد گل با پایه یا تاج گل را در مراسم بزرگ و عمومی هدیه می‌دهند. این گل‌ها دو منظوره هستند و می‌توان آنها را هم در مراسم شادی و هم مراسم عزا هدیه داد. به عنوان مثال شما می‌توانید تاج گل تبریک را در مراسمی که به منظور تقدیر یا بزرگداشت برگزار می‌شوند هدیه بدهید. این هدیه‌ی زیبا بهترین هدیه به افرادی است که موفقیت علمی یا ورزشی خود را جشن می‌گیرند.

 

4

 

همچنین شما می‌توانید آنها را در تمام مراسمات اداری یا شرکتی نیز هدیه بدهید. به عنوان مثال در مراسم سخنرانی، کنفرانس، جشن‌های داخل شرکتی و ... هر مراسم عمومی دیگری این هدیه یک گزینه‌ی مناسب است. همیشه نیاز نیست سبد گل با پایه یا تاج گل را هدیه بدهید. اگر خودتان قرار است یک مراسم سخنرانی داشته باشید یا افراد مهمی را به شرکت و اداره‌ی خود دعوت کرده‌اید، می‌توانید با استفاده از این گل‌ها به فضای مراسم رنگ و روح ببخشید. سبد گل با پایه، یک هدیه‌ی مناسب برای انواع مراسم عروسی، تولد، سالگرد و ... هر جشن بزرگ دیگر است.  

اما تنها هدف از خرید سبد گل با پایه، هدیه دادنِ تاج گل تبریک نیست و شما می‌توانید این گل‌ها را در مراسم ختم و عزا نیز هدیه دهید. تفاوت تاج گل تبریک و عزا در انتخاب نوع گل و شیوه‌ی تزیین است که در ادامه بیشتر در مورد آنها توضیح می‌دهیم.

گل‌های مناسب برای سبد گل با پایه

همانطور که در بالا هم گفتیم بسته به محلی که می‌خواهید برای آن هدیه ببرید، نوع گل‌هایی که انتخاب می‌کنید متفاوت خواهد بود. در تاج گل‌هایی که در مراسم عزا هدیه داده می‌شوند، بیشتر از انواع گل‌های سفید با روبان مشکی استفاده می‌شود. حال آن که در تاج گل تبریک، شما می‌توانید از انواع گل‌های رنگارنگ و زیبا استفاده کنید. به طور کلی بهترین گل‌هایی که برای تزیین سبد گل با پایه استفاده می‌شوند عبارتند از:

  • گل مریم: یکی از اصلی‌ترین گل‌هایی که در تاج گل استفاده می‌شود، گل مریم است. از این گل بیشتر در حاشیه‌ی تاج استفاده می‌شود که جلوه‌ی بسیار زیبایی به آن می‌بخشد و تاج گل را بزرگتر نشان می‌دهد.

 

5

 

  • گل گلایل: این گل یکی دیگر از گزینه‌های رایج برای تزیین سبد گل با پایه است. که در انواع سفید و صورتی، زرد و ... وجود دارد و می‌توان به کمک آن به دسته گل تنوع داد.
  • گل رز: عضو جدایی ناپذیر از هر دسته گلی، گل‌ رز است. آنها هم در انواعی از رنگ‌ها و نژادها وجود دارند که بسته به سلیقه‌ی شما می‌توانند در تاج گل استفاده شوند.
  • گل آنتوریوم: این گل زیبا با آن ظاهر خاص و منحصر به فردش می‌تواند گل تبریک شما را زیباتر از پیش کند و خبر خوب آنکه رنگ‌های متنوعی هم دارد.
  • گل استرزیا: اگر می‌‌خواهید برای خاص پسندان هدیه ببرید حتماً گل استرزیا را در سبد گل خود قرار دهید که با آن رنگ نارنجی جذابش، زیبایی دسته گل را چندین برابر می‌کند.
  • گل لیلیوم: لطافت گل لیلیوم همان چیزی است که شما در دسته گل خود می‌خواهید. پس حتماً از این گل زیبا هم در تاج گلتان استفاده کنید.

در کنار گل‌های بالا، شما می‌توانید دسته گل خود را با انواعی از برگ‌های سبز و سوزنی یا چرمی تزیین کنید.

 

6

 

قیمت سبد گل با پایه

در ساخت سبد گل با پایه، گل‌های زیادی به کار می‌رود. هرچه نباشد این شیوه‌ی گل آرایی بسیار بزرگ و حجیم است و از این رو باید تعداد بیشتری گل بخرید. همین موضوع بر قیمت نهایی کار تاثیر زیادی می‌گذارد. قیمت سبد گل پایه دار نسبت به انواع روش‌های گل آرایی بیشتر است با این حال این عدد، تحت تاثیر جنس پایه، نوع و تعداد گل‌هایی که برای تزیین انتخاب می‌کنید متغیر است. اما اگر می‌خواهید بدرخشید و یک هدیه‌ی به یاد ماندنی هدیه بدهید، باید کمی بیشتر هزینه کنید.

سخن پایانی

سبد گل با پایه گزینه‌ی مناسبی برای هدیه دادن در مراسم عزا و عروسی، جشن، کنفرانس، جلسات شرکتی، مراسم یادبود و هر مراسم عمومی دیگری است که می‌خواهید در آن بدرخشید و به چشم بیایید. با دادن این هدیه‌ی باارزش می‌توانید علاقه، محبت یا همدردی خود را به گیرنده نشان دهید زیرا گل‌ها همیشه بهترین گزینه برای نشان دادن احساسات ما به یکدیگر هستند.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.