حذف نام امام خمینی (س) از بیانیه پایانی راهپیمایی 22 بهمن و توهین به حسن روحانی رییس جمهوری در راهپیمایی موتوری در یکی از شهرها با واکنش های انتقادی همراه شد.

به گزارش جماران؛ بخشی از این واکنش ها در پی می آید:

 

هتاکی‌ به رییس‌جمهور به تهی شدن نظام از جمهوریت و جوهره‌ دینی می‌انجامد

معزی معاون ارتباطات و اطلاع‌رسانی دفتر رییس‌جمهور در توییتر نوشت: «رییس‌جمهور از آن«امریکاستیزانِ سابق» گفته بودکه دراین سه سال(سه سالی که ضدایرانی‌ترین چهره‌ی امریکا ظهور یافت)، ترامپ را تطهیر کردند و ناسزاها را «منحصرا» برای رییس‌جمهور کنارگذاشتند. یک هفته هم از آن سخنان روحانی نگذشته بود که امروز ویدئوی هتاکی موتورسواران اصفهان منتشر شد.

این تسلسل هتاکی‌ها،از تریبون‌ها و تلویزیون تا موتورسواران راهپیمایی ۲۲ بهمن، اتفاقی وخودسرانه به نظر نمی‌رسد.این تکرار هتاکی با وجود تذکرات روشن، علنی و چندباره مقام معظم رهبری، نشان از اراده‌ای عیان در جریانی مدعی!دارد که اینک «سرپیچی و سرکشی»را به عنوان یک «کنش» برگزیده است.

نفوذ را باید اینجا جست؛ در ستیز آشکار با نماد اراده ملی و با نافرمانی از دستور «ولی»، آن هم در روز ملی انقلابی که شعارش جمهوری اسلامی بود. این سریال هتاکی‌ها به رییس‌جمهور، عناد با اصولی است که انقلاب ۵۷ را آفریده، عنادی که به تهی شدن نظام از جمهوریت و جوهره‌ی دینی آن می‌انجامد.

این تصویر زشت و شرم‌آور، سزاوار۲۲بهمن نبود، تحمل این جفا به جمهوری اسلامی، به ارزش‌های مردمسالارش و به درونمایه‌های اخلاقی‌اش در هر روزی جز ۲۲بهمن، سهل‌تر از این بود. رخداد امروز هشدار بزرگی است که انتقام از صندوق، نه فقط انتقام از یک فرد یا جریان، که انتقام از آینده است.»

 

‌آتش‌بازی با احساسات عمومی عواقب دردناکی‌دارد

حسام الدین آشنا مشاور رییس جمهور در حساب شخصی خود در توییتر نوشت: «هشدار:تجربه نشان داده‌است از راه‌اندازی جریانات خودجوش! و شعارهای سازمان‌یافته علیه دولت تا سوء استفاده دشمنان و شکل گیری اغتشاش علیه نظام راهی نیست.

در سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی و شرایط حساس سیاست خارجی، آتش‌بازی با احساسات عمومی عواقب دردناکی‌دارد.»

 

زشت همیشه زشت است و نباید توجیه کرد

عبدالله گنجی روزنامه نگار اصولگرا نوشت: ‌زشت همیشه زشت است و نباید توجیه کرد. چه شعارهای نامربوط در روز ملی٢٢بهمن و حاشیه را پر تر از متن کردن. چه طلب مرگ برای خبرنگار مریض کرونایی در بستر.بدا به حال ما.

 

اقدام غیر قانونی با حمایت مراجع ذیربط و مدعیان اصولگرایی نبوده!؟

مصطفی کواکبیان، نماینده تهران در مجلس دهم، نوشت: «‌٢٢بهمن امسال سه حاشیه داشت 

حذف نام امام خمینى(ره) در قطعنامه مراسم ،

هتاکی برخی موتور سواران به رئیس جمهور

 و تجمع غیر قانونی هواداران احمدی نژاد.

با فرض غیر عمدی بودن موضوع اول،  آیاانجام دو اقدام غیر قانونی دیگر با حمایت مراجع ذیربط و مدعیان اصولگرایی نبوده است!؟»

 

 

رسم امام رفت، دنبال اسم امام هستید؟!

 محمد مهاجری در کانال تلگرامی خود نوشت: «امروز دیدم در فضای مجازی، معترض شده اند به اینکه چرا در قطعنامه مراسم22 بهمن، نام امام(ره) از قلم افتاده است. در نوشته های اعتراضی این پرسش مطرح بود که آیا چنین اشتباهی سهوی بوده؟

الان تقریبا 12ساعت از زمان قرائت قطعنامه راهپیمایی می گذرد و توضیحی در باره حذف نام امام داده نشده. بنابراین ظن سهوی بودن کاملا از بین رفته. حتی اگر فردا هم اطلاعیه بدهند بی ارزش است چون حتما "به فرموده" خواهد بود.

نهاد صادر کننده قطعنامه (شورای هماهنگی تبلیغات) خود را متولی رسمی راهپیمایی ها از جمله22بهمن می داند و بی حضور نمایندگانی از مردم،همواره راسا قطعنامه صادر می کند. دست بر قضا در اکثر این قطعنامه ها هم به سمت یک اقلیت خاص غش می کند.

آن اقلیت خاص، همان است که نه فقط در 22 بهمن امسال که در مناسبتهای متعدد به مسئولان در مراسم مختلف اهانت کرده و حتی یک بار از سوی برگزار کننده رسمی مراسم(شورای هماهنگی تبلیغات) ولو به شوخی هم تذکر نگرفته است.

و کلام آخر را به آنهایی که از حذف اسم امام  تعجب کرده یا نگران شده اند عرض می کنم: رسم امام را این جماعت و این متولیان مراسم رها کرده اند، شما دنبال اسم امام هستید؟ چه ساده انگارید.»

 

 

عباس آخوندی: نمایندگان این اقدام را محکوم کنند

وزیر پیشین راه و شهرسازی نوشت: «‌شعار زشت مرگ بر رییس جمهور ‎روحانی نشان پدیده ‎چنددولتی است و از کنار آن نباید گذشت. نباید خلیفه‌کشی باب شود. به سهم خود از روحانیت محترم و تمام جریان‌های سیاسی و نمایندگان محترم مجلس ‌به‌ویژه نمایندگان اصفهان درخواست می‌کنم که این اقدام را محکوم کنند. همه باید در برابر آن بایستیم.»

 

توهین، خصوصا "به رئیس‌جمهور نه با عقل سازگار است نه با اخلاق و نه با حدود شرع

 

مهدی فضائلی، از اعضای دفتر مقام معظم رهبری، نوشت: «‌توهین، خصوصا" به رئیس‌جمهور نه با عقل سازگار است نه با اخلاق و نه با حدود شرع؛لذا توهین کنندگان یک تجدید نظر اساسی در خودشان داشته باشند.»

در واکنش به توییت فضائلی، عباس عبدی نوشت: «‌اگر توهین باشد پس جرم است و مجازات دارد.

با جرم بوسیله مجازات، برخورد می‌کنند و نه با توصیه اخلاقی.

ریشه ارتکاب این جرایم در تعلیق تبعیض‌آمیز اجرای مجازات است. آن را حل کنید.

بهتر است ببینید، چه کسانی در اعتراض به معجزه هزاره سوم راهی زندان شدند. 

مسأله تبعیض است.»

 

 

سوال وزیر ارشاد از ستاد امر بمعروف و نهی از منکر

سید عباس صالحی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی نوشت: «موتور سواران یک شهرستان در سالگرد انقلاب اسلامی، با وجود تاکید رهبرانقلاب در حفظ حرمت‌‌ها و پرهیز از بدزبانی، به فحاشی رئیس‌جمهور منتخب پرداختند. ستاد امر بمعروف آن شهرستان، که در دوچرخه سواری بانوان موضعی فعال دارد، در موضوع موتورسواران فحاش نمی‌خواهد اعلام موضع کند؟»

 

جواد امام: عجب دهه فجری!؟

جواد امام فعال اصلاح طلب نوشت: «عجب دهه فجری!؟ گام اول ۱۲ بهمن حذف بیت امام (ره) و قطع پخش سخنرانی حاج سید حسن خمینی هنگام حضور هیئت دولت در مرقد حضرت امام(ره) توسط صدا و سیما! گام دوم حذف نام امام خمینی (ره) رهبر کبیر انقلاب و بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران در قطعنامه پایانی مراسم ۲۲بهمن بر انقلابیون مبارکباد.

 

 

واکنش دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر به توهین به رئیس‌جمهوری

جلیل محبی نوشت: توهین به رئیس‌جمهور قانونی کشور هم حرام و هم جرم است. کسانی که از این کار حمایت کرده و می‌کنند نیز در جرم آنها شریکند.

 

 

عاقبت توهین به رییس جمهور

غلامرضا بنی اسدی در یادداشتی در انتخاب نوشت: «فراموشی و بی حرمتی، دو عارضه زشت بود که در 22 بهمن دامنِ تجلیل از انقلابِ زیبای مان را گرفت.

بیانیه نویسان این مراسم نه شکوه نام خمینی در یاد و کلمات شان ماند و نه به خاطر آوردند رهبر امروزین انقلاب، به صراحت فرموده است : "این انقلاب بی نام خمینی در هیچ کجای جهان شناخته شده نیست". اینان اما نام نبردند تا انقلابِ امام هم، غریب بماند.

آیا در رفتاری چنین، شامه های تیز، بوی "نفوذ" را حس نمی کنند؟ از دیگر سو، جوانک های خودسر، به شعار "مرگ بر روحانی" دهان آلودند که برای اولین بار، با فهرست کردن استنادات قرآنی، برای حضرت آیت الله العظمی خمینی از واژه "امام" استفاده کرد.

امروز اما بین فراموش کنند گان نام امام و مرگ خواهان روحانی، چه نسبتی می توان یافت جز "تساوی"؟ اینان از یک جنس اند حتی اگر به لحاظ جغرافیایی، صدها کیلومتر فاصله داشته باشند.

حتی اگر همدیگر را ندیده و هرگز نبینند. کینه های بدریه و خیبریه در دهانشان فریاد می شود اما نمی دانند وقتی چنین بی حیایی می کارند خود نیز به توفانی از همین جنس همذات خود گرفتار خواهند آمد.

رسم شدن این خلیفه کشی با حسن روحانی تمام نخواهد شد که دامن دیگران را هم خواهد گرفت اگر به درمانش، همت نکنند آنانی که تکلیف دارند در این زمینه. عاقلان به خوبی می دانند رواج توهین و عادی و معمول شدن اهانت خیلی مهمتر از ان است که به چه کسی توهین می شود.

این آسیاب که به راه افتاده از همه آبرو خواهد برد و خود گردانندگان آسیاب و متصدیانِ ریز خندِ امروزِ آب ریختن به ان هم خود باید زنبیل بگذارند درصف که به زودی نوبت خودشان هم خواهد رسید.

مگر دیگرانی که با تندروی و اهانت، پز انقلابیگری می دادند، خودشان قربانی نشدند؟ این آسیاب همچنان در حرکت است. هم فراموشکاران را از حافظه تاریخ پاک خواهد کرد و هم توهین کنندگان را زیر بار اهانت، دفن خواهد کرد، مطمئن باشند و باشیم. فردای تلخ هتاکان، شاید زودتر از آن چه تصور می کند فرارسد، خیلی زودتر!

 

رسول جعفریان: لازم نیست بایدن برای ما نقشه بکشد!

رسول جعفریان استاد دانشگاه نوشت: ‌بیش از این که دشمن پای جان ما ایستاده باشد، خودمان برایش راه را باز می کنیم. داستان مرگ گفتن های روز 22 بهمن نشان می دهد لازم نیست بایدن برای ما نقشه بکشد، خودمان نقشه کش بسیار ماهری برای نابودن کردن سرمایه هایمان هستیم.

 

محمد بطحایی: به کل نظام مقدس جمهوری اسلامی هتاکی کردند

وزیر سابق آموزش و پرورش نوشت: آنانی که در یوم‌الله وحدت ملت ایران به رغم حرمت شرعی، شعار مرگ بر رئیس‌جمهور سر دادند به کل نظام مقدس جمهوری اسلامی هتاکی کردند.

محکومیت قاطع چنین رفتاری وظیفه همه کسانی است که دل در گرو این انقلاب دارند.

 

سید عطاالله مهاجرانی:  

«‌اگر آن روزى که در مسجدى در قم طلبه اى علیه رئیس مجلس عربده سر داد و به سوى رئیس مجلس دکتر على لاریجانى مهر نماز و کفش پرتاب کردند...

اگر آن روزى که طلبه اى  پلاکارد دستش گرفت و نوشته بود: استخر فرح در انتظار است! و عملا پیام داد که هاشمى رفسنجانى به قتل رسیده است...

اگر!؟

‌اگر برخورد مى شد. در روز ٢٢ بهمن ماه که روز وحدت ملى و بزرگداشت  سالروز انقلاب اسلامى است، موتور سواران که در کلانترى آشنا دارند، شعار مرگ بر روحانى سر نمى دادند.»

 

بیانیه حزب اتحاد ملت در محکومیت توهین افراطیون به رئیس جمهور در حاشیه راه‌پیمایی ۲۲ بهمن

حزب اتحاد ملت پیرامون شعار‌های گروهی سازمان یافته در راه‌پیمایی۲۲ بهمن علیه ریاست جمهوری، بیانیه‌ای صادر کرد که متن آن در پی آمده است:

آنچه روز گذشته به طور سازمان یافته، در حاشیه راه‌پیمایی مراسم ملی سالگرد ۲۲ بهمن رخ داد و در آن شعار مرگ علیه ریاست محترم جمهوری سر داده شد، محکوم است.

عده‌ای افراطی سازمان یافته که رویکردهایشان به طور معمول قانون‌گریزانه و در عین حال مصون از پی‌گیری است، دیروز مراسمی در بزرگداشت انقلاب را به شعارهایی توهین‌آمیز علیه رئیس جمهور قانونی کشور آلودند.

حق اعتراض و شعار علیه مسئولان، امری رایج در کشورهای آزاد و جزئی از حقوق مدنی و شهروندی است و حزب اتحاد ملت همواره بر تمهید شرایطی برای ادای حق اعتراض عمومی مردم به روش‌های قانونی مختلف و لزوم تحمل و مدارای مسئولان تاکید کرده است. اما وقتی این حق به آنها که همواره برابرترند، انحصارا تعلق می‌گیرد و دیگر اقشار به دلیل اعتراض در ابعاد بسیار کوچکتر، مورد برخورد فوری و سخت قرار می‌گیرند، عدالت و حاکمیت قانون در جمهوری اسلامی است که به چالش کشیده می‌شود.

افکار عمومی با مشاهده تصاویر مورد اشاره طبعا با قیاس از امکان وقوع چنین شرایطی برای دیگر جریان ها همراه می شود. این که فرض آنچه رخ داد، علیه مقامی دیگر که مورد تایید این گروه از افراطیون باشد، چقدر متصور است؟ آیا به محض آغاز شعارها مورد برخورد نیروهای انتظامی و امنیتی قرار نمی‌گرفتند؟ آیا هیچ تعللی می‌شد؟ پاسخ آشکار این پرسش‌ها، بخشی از واقعیت تبعیض و نابرابری بزرگی است که اکثریت جامعه را دچار نارضایتی، خشم و سرخوردگی کرده است.

حزب اتحاد ملت ایران اسلامی با محکوم کردن این اقدام جمعی از نیروهای تندرو، از مسئولان امر می‌خواهد درباره ریشه‌های احتمالی و سازمان‌دهنده آن و نهاد ذیربط تحقیق کرده و نتیجه را صریحا به اطلاع عموم برساند. چه، آن طور که از برخی شواهد برمی‌آید، اگر این اقدام از سوی بخشی از نیروهای نظامی و ممنوع از ورود به رقابت‌های سیاسی صورت گرفته باشد، ابعادی فراتر از تندروی شهروندان عادی می‌یابد و انتظار است که با برخورد سخت و قانونی قوه قضائیه مواجه شود. ماجرای اخیر، آزمونی است که عیار بی طرفی و قانون‌مداری این قوه و سایر نهادهای مرتبط را در معرض قضاوت افکار عمومی قرار داده است.

 

 

واعظی: اقدام کاملا سازمان‌یافته بود

رییس دفتر رییس جمهور: با هوشمندی تاریخی مردم،‌ میهن‌دوستی و ایستادگی آنها بر سر آرمان‌های اسلام و انقلاب، امسال هم مراسم 22 بهمن به شکل باشکوهی در سراسر کشور انجام شد. این مراسم نمادین که با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی انجام شد، عرصه تجدید میثاق ملت با آرمان‌های انقلاب و امام راحل(ره) بود.

حضور باشکوه و هوشمندانه مردم در این مراسم درخورِ مباهات و قدردانی است و بنده بعنوان کوچکترین خدمتگزار، لازم می‌دانم از مردم عزیز و موقعیت‌شناس که با همه محدودیت‌های کرونایی حماسه دیگری آفریدند، صمیمانه سپاسگزاری نمایم.

با این حال اقدام غیراخلاقی شمارِ معدودی از افراد در حاشیه راهپیمایی شهر اصفهان، مسئله‌ای است که نباید به آسانی از کنار آن گذشت. فراموش نکنیم که این رویداد،‌ تنها یک هفته پس از توصیه اکید مقام معظم رهبری درخصوص رعایت ادب در جامعه و پرهیز از بدزبانی به وقوع پیوسته است.

ایجاد انشقاق در صفوف بهم‌پیوسته‌ی راهپیمایان، طرح شعارهای انحرافی و توهین به رئیس‌جمهور منتخب ملت در مراسمی که نماد وحدت ملی و عرصه نمایش همگرایی و یکپارچگی ایرانیان در مواجهه با ناظران فراملی است،‌ اقدامی به غایت غیرمسئولانه، ضدملی، تفرقه‌افکن و البته مجرمانه است.

همه باید بدانیم که اگر با عاملان این اقدام کاملا سازمان‌یافته برخورد قانونی نشود و با عناوین ناموجهی همچون «خودسر» به آنها آزادی عمل داده شود،‌ تبعات اقدامات اینچنینی در آینده غیرقابل کنترل خواهد بود.

 

نورنیوز: شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی پاسخگو باشد

نورنیوز نوشت: جشن سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ملت ایران که امسال به دلیل محدودیت‌های کرونایی با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و به شکل راهپیمایی موتوری و خودرویی با حضور پرشور مردم برگزار شد، تصاویر به یاد ماندنی دیگری را در تاریخ 42 ساله انقلاب ثبت و ضبط کرد.

در این میان اما؛ برخی رخدادهای ناگوار نیز زمینه‌ای را برای بزرگ‌نمایی حواشی برای ضربه زدن به متن باشکوه حضور مردمی ایجاد کرد و موجب تکدر خاطر دوستداران انقلاب اسلامی شد.

برخی شعارهای زننده علیه رئیس جمهور محترم یکی از حاشیه‌های غیر قابل قبول و زننده‌ای بود که عده‌ای در مراسم روز ۲۲ بهمن در یکی دو نقطه از کشور به آن مبادرت کردند.

اگرچه اینگونه اقدامات در ذات خود با آموزه‌های دینی و اخلاقی در تضاد است لیکن انجام این اقدامات به فاصله کوتاهی پس از تاکیدات هفته پیش رهبر معظم انقلاب مبنی بر لزوم رعایت ادب و اخلاق از سوی همگان و اجتناب از هتاکی بسیار سئوال برانگیز و مشکوک است.

رهبر انقلاب بارها در مقاطع مختلف، حتی بعضا در دیدارهای عمومی که در حسینیه امام خمینی (ره) با حضور اقشار مختلف مردم برگزار و گاهی شعارهای تندی مطرح شده به صراحت مخالفت خود را با اینگونه رفتارها ابراز داشته و ناراحتی خود را از چنین اقدامات غیر قابل قبولی نشان داده‌اند.

البته منطقا می‌توان منشاء بروز چنین رفتارهای را در جاهای دیگری نیز جستجو کرد، زیرا ممکن است برخی عناصر نفوذی و مسئله‌دار در بین جمعیت اقدام به سر دادن شعارهای وحدت‌شکن کرده باشند.

یک حاشیه دیگر که برخی از دلسوزان را آزرده‌ خاطر کرد، نپرداختن مناسب به وزن و جایگاه رهبر کبیر انقلاب اسلامی حضرت امام خمینی (ره) در قطعنامه پایانی راهپیمایی روز 22 بهمن بود که به نظر می‌رسد در این رابطه، شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی که زحمات قابل تقدیری را برای برگزاری مراسم امسال متقبل شدند باید در مورد آن پاسخگو باشد.

همه باید برای توجه کامل به نقش و تاثیرگذاری بی‌بدیل امام(ره) این جمله جاودان مقام معظم رهبری را در نظر داشته باشیم که: «این انقلاب بی نام امام خمینی(ره) در هیچ کجای دنیا شناخته شده نیست.»

 

حاجی میرزایی، وزیر آموزش و پرورش:

نمی‌توان تاسف عمیق خود را از آنچه در اصفهان‌ با توهین به منتخب ملت رخ داد کتمان کرد. در سالروز پیروزی انقلاب اینچنین دستاوردهای ارزشی انقلاب در میان سکوت جمعی از انقلابیون تخریب می شود.

به کجا چنین شتابان؟

 

جمشید انصاری، معاون رییس جمهور:

اهانت به رئیس جمهور،آنهم درسالروز پیروزی انقلاب اسلامی که مردم علی رغم تحمل مشکلات اقتصادی ناشی از تحریم های ظالمانه،ندای وحدت و همدلی و دفاع از ارزشهای انقلاب خود سر میدهند سزاوار برخوردجدی مراجع قانونی است تابیش از این شاهد شکستن حریم هاو سقوط ارزشهای اخلاقی جامعه نباشیم!

 

بیانیه حزب اتحاد ملت در محکومیت توهین افراطیون به رئیس جمهور در حاشیه راه‌پیمایی ۲۲ بهمن: سازمان‌یافته بود، عوامل آن شناسایی و معرفی شوند

حزب اتحاد ملت پیرامون شعار‌های گروهی سازمان یافته در راه‌پیمایی۲۲ بهمن علیه ریاست جمهوری، بیانیه‌ای صادر کرد که متن آن در پی آمده است:

آنچه روز گذشته به طور سازمان یافته، در حاشیه راه‌پیمایی مراسم ملی سالگرد ۲۲ بهمن رخ داد و در آن شعار مرگ علیه ریاست محترم جمهوری سر داده شد، محکوم است.

عده‌ای افراطی سازمان یافته که رویکردهایشان به طور معمول قانون‌گریزانه و در عین حال مصون از پی‌گیری است، دیروز مراسمی در بزرگداشت انقلاب را به شعارهایی توهین‌آمیز علیه رئیس جمهور قانونی کشور آلودند.

حق اعتراض و شعار علیه مسئولان، امری رایج در کشورهای آزاد و جزئی از حقوق مدنی و شهروندی است و حزب اتحاد ملت همواره بر تمهید شرایطی برای ادای حق اعتراض عمومی مردم به روش‌های قانونی مختلف و لزوم تحمل و مدارای مسئولان تاکید کرده است. اما وقتی این حق به آنها که همواره برابرترند، انحصارا تعلق می‌گیرد و دیگر اقشار به دلیل اعتراض در ابعاد بسیار کوچکتر، مورد برخورد فوری و سخت قرار می‌گیرند، عدالت و حاکمیت قانون در جمهوری اسلامی است که به چالش کشیده می‌شود.

افکار عمومی با مشاهده تصاویر مورد اشاره طبعا با قیاس از امکان وقوع چنین شرایطی برای دیگر جریان ها همراه می شود. این که فرض آنچه رخ داد، علیه مقامی دیگر که مورد تایید این گروه از افراطیون باشد، چقدر متصور است؟ آیا به محض آغاز شعارها مورد برخورد نیروهای انتظامی و امنیتی قرار نمی‌گرفتند؟ آیا هیچ تعللی می‌شد؟ پاسخ آشکار این پرسش‌ها، بخشی از واقعیت تبعیض و نابرابری بزرگی است که اکثریت جامعه را دچار نارضایتی، خشم و سرخوردگی کرده است.

حزب اتحاد ملت ایران اسلامی با محکوم کردن این اقدام جمعی از نیروهای تندرو، از مسئولان امر می‌خواهد درباره ریشه‌های احتمالی و سازمان‌دهنده آن و نهاد ذیربط تحقیق کرده و نتیجه را صریحا به اطلاع عموم برساند. چه، آن طور که از برخی شواهد برمی‌آید، اگر این اقدام از سوی بخشی از نیروهای نظامی و ممنوع از ورود به رقابت‌های سیاسی صورت گرفته باشد، ابعادی فراتر از تندروی شهروندان عادی می‌یابد و انتظار است که با برخورد سخت و قانونی قوه قضائیه مواجه شود. ماجرای اخیر، آزمونی است که عیار بی طرفی و قانون‌مداری این قوه و سایر نهادهای مرتبط را در معرض قضاوت افکار عمومی قرار داده است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
20 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.