گزارش جی پلاس؛

آشنایی با گروه G جام جهانی/ هراس بلژیک و انگلیس از پاناما و تونس

علی رغم حضور ستارگان پر شمار در ترکیب بلژیک و انگلیس؛ این دو تیم همواره مقابل تیم های ضعیف تر از خود بدشانس بودند و امکان هر گونه شگفتی در گروه G جام جهانی وجود دارد.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش سرویس ورزشی جی پلاس؛ چیزی شبیه وضعیت گروه B، در این گروه G اتفاق افتاده است، با این تفاوت که دو تیم قدرتمند این گروه، توان کمتری نسبت به اسپانیا و پرتغال دارند. بلژیکی ها با ستارگان خود می توانند تیم منتخب بسازند اما در میدانِ عمل، هنوز نتوانسته اند در یک تورنمنت بزرگ به موفقیت مهمی برسند. بلژیکی ها در این گروه شانس بیشتری نسبت به سایرین دارند و حتی به واسطه حضور ستارگان شیاطین سرخ در لیگ برتر، قاعدتا بلژیک شناخت کافی از انگلیس را دارد. از این نکته غافل نشویم که روبرتو مارتینز، سرمربی کنونی بلژیک قبل از هدایت این تیم، تنها در لیگ برتر مربیگری کرده است.

انگلیس دوباره با آرزوهای خاص خودش به تورنمنت می آید. انگلیسی ها دوباره ترکیب خود را با جوانان عوض کرده اند و در روزهایی که تیم های رده سنی انگلیس در جهان به موفقیت رسیده اند، باید دید که آیا بالاخره نوبت تیم بزرگسالان می شود یا خیر. خبر امیدوارکننده برای انگلیس این است که دو تیم دیگر گروه، احتمالا از قدرت کافی برای رقابت برخوردار نیستند.

تونس، دوباره به جام جهانی رسیده است. تونس، به عنوان نماینده آفریقا، هرگز در تاریخ جام جهانی از گروه صعود نکرده است. آنها در ۱۲ بازی قبلی خود، تنها یک برد کسب کرده اند. در واقعیت، عقاب های قرطاج، شباهت زیادی به ایران از نظر عملکرد در جام جهانی دارند. ایران هم تنها نماینده قاره آسیا در این جام جهانی است که هرگز از گروهش صعود نکرده است. تونس در تورنمنتِ ۲۰۱۸، یکی از ناشناخته ترین تیم ها خواهد بود، زیرا اکثریت بازیکنان این تیم در لیگ داخلی توپ می زنند.

پاناما، تیم چهارم این گروه است. همان تیمی که سایر کشورها امید زیادی داشتند به آن برخورد کنند. پاناما در اولین حضور تاریخ خود، قطعا ناشناخته ترین تیم جام جهانی است و عملکرد این تیم با بازیکنانی که کمتر در سطح اول فوتبال بازی کرده اند، در هاله ای از ابهام قرار دارد. با این حال، شاید این ناشناخته بودن به آنها کمک کند شگفتی مهمی خلق کنند. کسب یک پیروزی برای پاناما در اولین دوره می تواند موفقیت مهمی تلقی شود.

بلژیک

 

تیم ملی بلژیک

 

نوبت آن رسیده است که بلژیک با ستارگانی که دارد، برای رسیدن به افتخاری بزرگ در جام جهانی تلاش کند. شیاطین سرخ فوتبال جهان که در دوره قبل توانستند به جمع هشت تیم برتر جهان راه یابند، نسبت به قبل تیم خیلی بهتری شده‌اند و الان انتظار مردم بلژیک این است که تیم ملی‌شان به مراحل پایانی جام برسد.

بلژیکی‌ها توانستند به عنوان تیم سرگروه خیلی زود جواز حضور در جام جهانی را به دست بیاورند. حالا دیگر کسی تیم دهه ۸۰ بلژیک را تنها تیم ستاره این تیم نمی‌داند. هر چند بازی‌های زیبای انزو شیفو در یاد علاقه مندان به فوتبال مانده است ولی اکنون بازیکنان زیادی توانستند به تیم ملی برسند که در تیم‌های باشگاهی‌شان ستاره هستند. بلژیک تیمی است که ستاره‌های زیادی در خود دارد و هر مربی آرزو دارد هدایت این تیم را بر عهده داشته باشد.

فهرست 23 نفره:

تیبو کورتوا، سایمون مینیوله، کوئن کاستلر، توبی آلدروایرلد ،توماس مونیه، یور تیلمنز، توماس فرمالن، یان فرتونگن، دریک بایوتا، ونسان کمپانی، یانیک کاراسکو، ناصر شاذلی، لئاندر دندونکر، کوین دی بروین، موسی دمبله، مروان فلینی، ادن هازارد، تورگان هازارد، عدنان یانوزای، دریس مرتنس، اکل ویتسل، میکی باتشوایی، روملو لوکاکو

سرمربی: روبرتو مارتینز

نتایج بازی های تدارکاتی:

بلژیک 4 – عربستان صفر

بلژیک صفر – پرتغال صفر

بلژیک 3 – مصر صفر

بلژیک 4 – کاستاریکا یک

عملکرد در جام جهانی:

افتخارات: نایب قهرمان جام ملت‌های اروپا ۱۹۸۰ و چهارمی جام جهانی ۱۹۸۶ 

نحوه صعود: تیم نخست گروه

عملکرد دوره قبل: حذف در مرحله یک هشتم نهایی برابر آرژانتین

 

تونس

 

تیم ملی تونس

 

تیم ملی تونس بعد از حضور در جام جهانی ۲۰۰۶ توانست بالاخره حضور در این رقابت‌ها را برای یک بار دیگر تجربه کند. تونس در ادامه پیشرفت‌های چند سال اخیر خود توانست با شایستگی به عنوان تیم نخست گروه جواز حضور در جام جهانی را به دست بیاورد.

تونس تاکنون پنج بار در جام جهانی حاضر بوده و برای ششمین بار باید در تابستان در روسیه به میدان برود. تونسی‌ها اولین بار در سال ۱۹۷۸ یعنی همان سالی که ایران اولین حضور در جام جهانی را به دست آورد در این رقابت‌ها شرکت کرد. تونس مانند ایران تا سال ۱۹۹۸ صبر کرد تا در این رقابت‌ها حاضر باشد. در سومین حضور در جام جهانی ۲۰۰۲ حاضر بود و در جام جهانی ۲۰۰۶ نیز یکی از ۳۲ تیم این رقابت‌ها بود و در هیچ دوره نتوانسته است از مرحله گروهی به دور حذفی راه یابد

بیشتر بازیکنان این تیم در حال حاضر در تیم‌های عربی توپ می‌زنند و چند بازیکن نیز در تیم‌های اروپایی فعالیت می‌کنند.

فهرست 23 نفره:

معز حسن، ایمن المثلوثی، فاروق بن مصطفى، دیلان برون، صیام بن یوسف، یاسین مریاح، علی معلول، رامی البدوی، یوهان بن علوان، اسامه الحدادی، حمدی النقاز، إلیاس السخیری، محمد امین بن عمر، احمز خلیل، بسام الصرارفی، غیلان الشعلالی، الفرجانی ساسی، سیف الدین الخاوی، انیس البدری، وهبی الخزری، نعیم السلیتی، فخر الدین بن یوسف، صابر خلیفة.

سرمربی: نبیل معلول

نتایج بازی های تدارکاتی:

تونس 1 – ایران صفر

تونس 1 – کاستاریکا صفر

تونس 2 – پرتغال 2

تونس 2 – ترکیه 2

تونس صفر - اسپانیا یک

عملکرد در جام جهانی:

افتخارات: قهرمانی در جام ملت های آفریقا ۲۰۰۴

نحوه صعود: تیم اول گروه

عملکرد دوره قبل: -

 

انگلیس

 

تیم ملی انگلیس هری کین

 

تیم ملی فوتبال انگلیس و یک تورنمنت دیگر. بعد از افتضاحی که در جام جهانی برزیل رخ داد و انگلیس در همان دور نخست حذف شد، در یورو ۲۰۱۶ نیز تیم روی هاجسون در دور دوم به مصاف ایسلند رفت و با شکست ۲ بر یک برابر این تیم از رقابت‌ها کنار رفت. ناکامی پشت ناکامی برای تیم پرستاره انگلیس باعث شده تا هواداران این کشور نیز نسبت به موفقیت آن‌ها ناامید باشند.

انگلیس در انتخابی جام جهانی ۲۰۱۸ با ستارگانی چون هری کین، دله الی و رحیم استرلینگ عملکرد خوبی از خود نشان داد و صعودی مقتدرانه به جام جهانی داشت ولی هنوز هم این انتقاد وجود دارد که انگلیس تیم تورنمنت‌ها نیست. باید ببینیم تیم جوان شده ساوت‌گیت که امید زیادی هم به آن می‌رود می‌تواند در جام جهانی حرفی برای گفتن داشته باشد یا خیر. این تیم در سید دو جام جهانی قرار خواهد گرفت و برای رسیدن به موفقیت و پاک کردن خاطرات تلخ کار دشواری خواهد داشت.

فهرست 23 نفره:

جوردن پیکفورد، نیک پوپ، جک بوتلند، کایل واکر، تریپیر، آرنولد، گری کیهیل، دنی رز، جان استونز، هری مگوایر، فیل جونز، اشلی یانگ، اریک دایر، فابیان دلف، هندرسون، دله آلی، لوفتوس چیک، رحیم استرلینگ، جسی لینگارد، هری کین، واردی، راشفورد و دنی ولبک

سرمربی: ساوت گیت

نتایج بازی های تدارکاتی:

انگلیس 1 – هلند صفر

انگلیس 1 – ایتالیا 1

انگلیس 2 – نیجریه 1

انگلیس 2 - کاستاریکا صفر

عملکرد در جام جهانی:

افتخارات:  قهرمانی در جام جهانی ۱۹۶۶

نحوه صعود: تیم اول گروه

عملکرد دوره قبل: حذف در مرحله گروهی

 

پاناما

 

تیم ملی پاناما

 

پاناما، تیمی است که برای اولین بار جواز حضور در جام جهانی را به دست می‌آورد. صعود دراماتیک پانامایی‌ها در این جام یکی از نکات ویژه انتخابی جام جهانی بود. برتری دقایق پایانی این تیم برابر کاستاریکا باعث شد تا آمریکا به جام جهانی نرسد و تیم گمنام پاناما که مسن‌ترین تیم انتخابی جام جهانی با میانگین سنی بیش از ۲۹ سال راهی روسیه شود. تنها افتخار این تیم نایب قهرمانی در جام ملت‌های آمریکای شمالی در سال‌های ۲۰۰۵ و ۲۰۱۳ بوده است و در سال‌های دیگر این تیم به طور کامل زیر سایه تیم‌های بزرگی چون مکزیک و آمریکا بوده است.

فهرست 23 نفره:

خوسه کالدرون، خایمه پندو، الکس رودریگس، فلیپه بالوی، هارولد کامینگس، فیدل اسکوبار، لوییس اوایه، رومن تورس، میشل موریو، اریک داویس، آدولفو ماچادو، ادگارد بارسناس، آرماندو کوپر، آنیبال گودوی، گابریل گومس، والنتین پیمنتل، آلبرتو کینترو، خوسه لوییس رودریگس، آبدیل آرویو، اسماعیل دیاس، بلاس پرس،  لوییس تخادا، گابریل تورس. 

سرمربی: هرنان داریو گومس

نتایج بازی های تدارکاتی:

پاناما صفر – دانمارک یک

پاناما صفر – سوئیس 6

پاناما 1 – ترینیداد و توباگو صفر

پاناما صفر – ایرلند شمالی صفر

پاناما یک – نروژ صفر

عملکرد در جام جهانی:

افتخارات: - 

نحوه صعود: تیم چهارم منطقه آمریکای شمالی

عملکرد دوره قبلی: -

دیدگاه تان را بنویسید