جی پلاس؛

هویت یک باشگاه در گروی تعصبات رنگی

رنگ لوگوی باشگاه خوشه طلایی بخاطر سرمربی این تیم تغییر کرد.

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس؛ در ساعات پایانی جمعه شب، خبری در رسانه ها منتشر شد که به طور همزمان، هم عجیب و هم خنده دار بود. حکایت از این بود که طبق گفته این خبر، بعد از انتخاب و معرفی خسرو حیدری به عنوان سرمربی جدید خوشه طلایی، مدیران باشگاه به احترام کاپیتان سابق استقلال رنگ لوگوی خود را تغییر دادند.

ظاهرا سرمربی جدید خوشه طلایی که سال‌ها به عنوان بازیکن و مربی در استقلال حضور داشته، بعد از انتخابش به مسئولان باشگاه پیشنهاد تغییر رنگ لوگو از قرمز به آبی را داده و پیشنهاد خسرو حیدری با موافقت مسئولان باشگاه خوشه طلایی مواجه شده و به این ترتیب رنگ لوگوی این تیم لیگ یکی از قرمز به آبی تغییر کرده.

جدای از این بحث که آیا مگر یک شبه می توان بدون هیچ تشریفاتی لوگوی یک باشگاه ورزشی که قاعدتا یک شرکت به حساب می آید را تغییر داد یا خیر، می توان این بحث را مطرح کرد که مگر هویت باشگاه ها در گروی حضور یا عدم حضور یک فرد روی نیمکت این تیم است؟ اصلا چنین رفتاری حرفه ای است که یک نفر، علایق رنگی خود را در کار مربیگری دخیل کند؟ به عنوان مثال، اگر پس از مدت کوتاهی، خسرو حیدری به هر دلیلی قرار شود که نیمکت خوشه طلایی را ترک کند و یکی از پیشکسوتان پرسپولیس بخواهد جای او را بگیرد، دوباره این لوگو باید به رنگ قرمز دربیاید؟

در اینجا باید از رفتار مدیران باشگاه تعجب کرد که چطور به این راحتی تن به چنین خواسته عجیبی دادند. مگر باشگاه خوشه طلایی خود دارای هویت و سابقه نیست که به این راحتی حاضر می شود چنین تغییری را بپذیرد؟ خیلی طبیعی است که وقتی یک شخص با یک مجموعه ای همکاری می کند، باید تمام نمادها و رنگ ها و هویت و فرهنگ آن مجموعه را بپذیرد و اگر قرار باشد هر شخصی با میل خود خواهان تغییر در این مسائل شود، احتمالا هر فصل شاهد چنین تغییراتی باشیم و آن گاه دیگر مفاهیمی نظیر ثبات و تاریخ و سابقه به دست فراموشی سپرده می شود.

 

IMG_20240302_150634_008

دیدگاه تان را بنویسید