جی پلاس

زرنگ بازی ممنوع؛ آقای کنعانی زادگان!

کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال باید به صورت قاطعانه با مدافع خاطی پرسپولیس برخورد کند.

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس؛ روز گذشته و بعد از باخت پرسپولیس مقابل آلومینیوم اراک، محمدحسین کنعانی زادگان هنگام خروج از ورزشگاه به شکلی عجیب و بی ادبانه، با هواداران معترض قرمزها درگیر شد و به آن ها فحاشی کرد. (اینجا ببینید). کنعانی در سال های اخیر همیشه به دلیل رفتار غیرحرفه ای خود مورد انتقاد بوده و روز گذشته هم بعد از شنیدن شعار حسین اتوبوسی برآشفت؛ موضوعی که یادآور یکی دیگر از بی اخلاقی های اوست که سال گذشته صورت گرفت اما برخورد قاطع و قابل قبولی با آن صورت نگرفت.

از توهین او بدتر اما، موضوعی است که می تواند در صورت عدم برخورد، به یک اپیدمی تبدیل شود؛ فدراسیون فوتبال و کمیته انضباطی بارها نشان داده اند که با چنین مواردی برخورد قاطع ندارند و حالا در صورت عدم برخورد جدی با این قضیه، ممکن است این روند زشت به یک عادت تبدیل شود و بازیکنان در حالی که باید احترام هوادار را حفظ کنند، دست به چنین بی احترامی هایی بزنند. مطمئنا قضیه آن قدر ساده نیست که قرار باشد مدافع خاطی پرسپولیس با یک عذرخواهی ساده، پیدا کردن هوادار مد نظر و اهدای هدیه ... به نوعی قضیه را ماست مالی کند. کنعانی زادگان نه تنها به عنوان بازیکن یکی از تیم های بزرگ فوتبال ایران، بلکه به عنوان یک ملی پوش که مدعی است جزو بازیکنان بهترین نسل فوتبال ایران است، باید بداند شان و احترام هوادار بالاتر از این بی ادبی هاست و این رفتارها در هر جای دنیا چگونه می تواند باعث جریمه و محرومیت او شود.

با وجود این قوانین نه چندان سفت و سخت فوتبال ایران در موارد قبلی که از سوی دیگران رخ داده، نشان داده بازیکن می تواند با زرنگ بازی و به راحتی سر بقیه را کلاه بگذارد و خود را از محرومیت و جریمه نجات دهد اما بهتر است این بار فدراسیون فوتبال گول نخود چرا که تکرار چنین رفتارهایی از سوی یک بازیکن که ملی پوش هم است، می تواند لطمه بزرگی به اخلاق فوتبال ایران بزند؛ اتفاقی که نمونه آن سال گذشته و در ماجرای بی اخلاقی کنعانی رخ داد و شاید اگر آن روز با قاطعیت با او برخورد می شد و به یک محرومیت فرمالیته بسنده نمی شد، امروز چنین اتفاق زشتی نمی افتاد.

دیدگاه تان را بنویسید