جی پلاس

سنگ و بطری پرانی؛ سنت زشت و نگران کننده فوتبال ایران!

دیدار هفته سیزدهم استقلال و خوزستان با حواشی عجیبی رو به رو شد و متاسفانه در این دیدار هم شاهد رفتار خطرناک تماشاگران بودیم.

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس، در هفته سیزدهم لیگ برتر فوتبال ایران، استقلال خوزستان به مصاف پرسپولیس رفت. در حالی که میزبان با گل جواد آقایی پور از حریف نامدارش پیش بود اعلام پنالتی از سوی عرب براقی برای پرسپولیس باعث اعتراض آبی پوشان شد.

پورموسوی سرمربی استقلال بعد از این اتفاق بازیکنانش را فراخواند و مسئولان برگزاری مسابقه را به ترک زمین تهدید کرد.

به هرشکل آبی ها به زمین برگشتند و کنعانی زادگان پنالتی را به گل تبدیل کرد. با این حال ماجرا به پایان نرسید و سنگ پرانی تماشاگران استقلال خوزستان شدت گرفت و حتی گلزن این تیم هم از ناحیه سر دچار شکستگی خفیفی شد.

داور مسابقه هم تصمیم گرفت تا زمان مهیا نشدن شرایط بازی، این دیدار متوقف باشد و همین موضوع خشم هواداران را شدت بخشید. حتی پادرمیانی پورموسوی برای پایان سنگ پرانی هم فایده نداشت!

نیمه دوم این بازی هم با تاخیر آغاز شد چرا که عرب براقی و تیم داوری‌اش که در اواخر نیمه اول  لحظات پرتنشی را پشت سرگذاشتند اعلام کرده بودند تا برقراری کامل امنیت پابه میدان مسابقه نمی گذارند.

در بازی پرسپولیس و استقلال در دربی 102 تماشاگران هردو تیم بطری پرتاب کردند و حتی در دیدار فولاد خوزستان و استقلال نیز این اتفاق تکرار شد. البته این فقط مختص چند بازی نبوده و از ابتدای لیگ بارها در شهرهای مختلف این حرکت دیده شده است. متاسفانه تماشاگران فقط به لیگ برتر هم اکتفا نکردند و در چارچوب رقابت های لیگ قهرمانان آسیا و در بازی نساجی و الهلال عربستان در ورزشگاه آزادی هم این رفتار وجود داشت که رشید مظاهری دروازه بان نساجی به هواداران خودی معترض شد.

این اقدامات تماشاگران که در لیگ ایران به چشم مسئولان برگزاری مسابقات نمی آید و سعی می کنند با نادیده گرفتن آن از جنجال سازی پرهیز کنند می تواند در میادین بین المللی برای ایران دردسرساز باشد.

 

 

دیدگاه تان را بنویسید