جی پلاس

"اسکیلزی"، عروسک عجیب یورو 2020 را ببینید +عکس

نماد بازی های یورو ۲۰۲۰ که به شکل یک پسر نوجوان است؛ اسکیلزی نام دارد و از فوتبال نمایشی الهام گرفته شده است.

لینک کوتاه کپی شد

گروه ورزشی جی پلاس، یوفا بیست و چهارم مارس ۲۰۱۹ در حضور ۵۵ هزار هوادار که برای تماشای دیدار هلند و آلمان به ورزشگاه آمستردام رفته بودند از نماد یورو ۲۰۲۰ با نام اسکیلزی رونمایی کرد. عروسک جام ملت های اروپا برخلاف نمادهای دوره های گذشته شکل یک انسان را دارد. به همین خاطر کمی نامتعارف و عجیب است.

اسکیلزی؛ نمای یورو 2020 را ببینید

اسکیلزی که شبیه پسرنوجوانی است شخصیتش از فوتبال نمایشی الهام گرفته شده است. از نظر یوفا بهترین نماد ممکن برای جشن فوتبالی قاره اروپا بود چون برای نخستین بار در تاریخ، یورو در یازده شهر مختلف قاره سبز برگزار می شود. اسکیلزی با حضور در لندن، سن پترزبورگ، باکو، مونیخ، آمستردام، رم، بخارست، بوداپست، کپنهاگ، گلاسکو و سویا یادآور فوتبال خیابانی خواهد بود. 

اسکیلزی؛ نمای یورو 2020 را ببینید

لیو کوک و توبیاس بکس که در فوتبال نمایشی بهترین های جهان هستند در زمان معرفی اسکیلزی را همراهی می کردند. کوک در این رابطه گفت: "نشان دادن زیبایی فوتبال نمایشی و فوتبال خیابانی به تمام هواداران در قاره اروپا فرصتی خاص خواهد بود." سپس بکس صحبت کرد و گفت: "چه این بازی در پارک باشد، چه در ورزشگاه یا مقابل جمعیت زیادی از مرد، چه فوتبال باشد یا فوتبال نمایشی تنها بیان کننده بازی توپ و پا است. یورو ۲۰۲۰ یکی از بزرگترین رویدادهای ورزشی خواهد بود و شرکت فرهنگ "فوتبال نمایشی" در این مسابقات موجب قدرتمندتر شدنش خواهد شد."

اسکیلزی؛ نمای یورو 2020 را ببینید

انتخاب نام اسکیلزی یکی دیگر از موضوعات مورد بحث هواداران بود چون یوفا اعلام نکرد دقیقا این اسم چه معنایی دارد. با این حال به نظر می رسد یک کلمه ترکیبی از اسکیل است و نشان دهنده توانایی کسی است که فوتبال نمایشی بازی می کند اما بخش دوم معنایش پنهان مانده است. در هر صورت اسکیلزی که لباس ورزشی ساده آبی رنگی برتن دارد و لوگو مسابقات رویش برجسته است با آن مدل موهای کمی عجیبش جمعه شب در ورزشگاه المپیک رم در بازی افتتاحیه حضور خواهد داشت و شاهد دیدار دو تیم ملی ایتالیا و ترکیه خواهد بود‌. 

اسکیلزی؛ نمای یورو 2020 را ببینید

دیدگاه تان را بنویسید