مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس از انتشار بالغ بر هزار عنوان کتاب در این استان طی سال 98 خبر داد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس ضمن پاسداشت روز قلم، خاطرنشان کرد که طی سال ۹۸ بالغ بر هزار عنوان کتاب با متوسط تیراژ ۱۰۰۰ نسخه در فارس چاپ شده است.

به گزارش جماران، صابر سهرابی شنبه ۱۴ تیر به مناسبت بزرگداشت روز قلم در جمع خبرنگاران گفت: برای هر عنوان کتاب به طور متوسط سه نویسنده همکاری می‌کنند و با توجه به تعداد کتابهای منتشر شده در استان فارس، شمار زیادی از نویسندگان صاحب قلم در فارس فعالیت دارند.

وی همچنین گفت: در استان فارس ۱۰۰ کانون ادبی و بیش از ۵۰ مؤسسه فرهنگی و پژوهشی فعال است و جوانانی علاقمند، بی‌هیچ چشم‌داشتی، روشنگرانه و آزادانه در این فضاهای سالم فرهنگی، قلم را وسیله‌ای برای ارتقاء منزلت انسانی و اسلامی خود کرده‌اند. 

سهرابی ادامه داد: بیش از ۱۵۰ مرکز نشر نیز با این گروه خوش‌ذوق‌ همراه شده‌اند تا در مسیر چاپ، نشر و پخش نوشتارها در دنیای صنعتی امروز کمک کنند. همچنین بیش از ۳۰۰ رسانه برخط و چاپی استان، نویسندگان پرتوان و پرتلاش این شهر و دیار را همراهند تا هر روزشان را با انباشت کلمات رنگین این نویسندگان، زیبا کنند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس با اشاره به قرارداشتن در آستانه چهلمین سالگرد دفاع مقدس، گفت: ۱۰ انتشاراتی فعال در زمینه دفاع مقدس در استان فارس فعال است که تنها در سه ماه اول امسال بیش از ۳۰ عنوان کتاب مرتبط با مضامینی همچون خاطرات، داستان و رمان، شعر و پژوهش‌های تحلیلی از رزمندگان استان فارس در راستای پاسداشت رشادت‌ها و فداکاری‌های آنان منتشر کرده‌اند.

سهرابی به رشد فعالیت فضای مجازی در سال‌های اخیر اشاره و خاطرنشان کرد: فعال شدن فضای مجازی، زمینه‌ای برای حضور فعال‌تر نویسندگان را فراهم آورده؛ زمینه‌ای که به تولید و انتشار نوشته‌ها به ویژه نوشته‌های کوتاه انجامیده است و نویسندگان و فعالان حوزه قلم فارس با بهره‌گیری مناسب از آن توانسته‌اند با بیش از میلیون‌ها بیننده، زمینه تأثیرگذاری بیشتر را در جامعه فراهم کنند. 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس، اصحاب قلم را پاسداران و نگاهداران فرهنگ، ادب و دانش برشمرد و گفت: روز قلم، بهانه‌ای است برای گرامی‌داشت اندیش‌ورزانی که اندیشه‌های‌شان را، سوار بر پیکان قلم کرده، تا صفحات تفکر را زینت بخشند.

سهرابی ادامه داد: فارس، از دیرباز، دیار نام‌آوران و اندیشمندانی بوده است که نوشته‌های‌شان سال‌ها، دهه‌ها، سده‌ها و هزاره‌ها بر روان و اندیشه‌ها نه تنها ایرانیان، بلکه جهانیان نشسته است؛ بزرگانی چون شیخ ابواسحق کازرونی، علامه جلال‌الدین دوانی، حافظ، ملاصدرای شیرازی، ابوحیان شیرازی، قطب‌الدین کازرونی، شوریده شیرازی، جهانگیرخان صور اسرافیل، مجدالدین فیروزآبادی و ... و تا به امروز که بزرگانی چون نصرالله مردانی، رضا شیرازی، سیمین دانشور، شهریار مندنی‌پور، محمد کشاورز، ابوتراب خسروی و اکبر صحرایی و دیگر کسانی که هر کدام در زمان حال خوش درخشیدند و پرچمدار قلم در این استان بوده و هستند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.