گفتگوی اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران -تهران

در گفت و گو با جماران مطرح شد؛

خاطرات فرزند آیت الله طاهری اصفهانی از مرحوم میریان/ پیغام های شخصی امام و حاج احمدآقا را ایشان به اصفهان می آورد

گاهی اوقات ایشان شخصا پیام های خصوصی که احتمالا نمی شد با تلفن یا افراد دیگر نقل کرد را از طرف امام و مرحوم حاج احمد آقا شخصا به اصفهان برای پدر من می بردند و اینها هم خبرهای خطیری بود که برای سرنوشت کشور، مسائل جنگ و مسائل دیگر خیلی کارساز بود. به هر حال در همه ابعاد فردی مورد اعتماد امام بود و در جاهایی که نیاز بود مسائل فوری حل و فصل شود واسط بین امام و آیت الله طاهری اصفهانی بود.

فرزند آیت الله طاهری اصفهانی با اشاره به اینکه مرحوم میریان از طرف آیت الله طاهری اصفهانی به امام خمینی معرفی شد، گفت: ایشان، در آن شرایط خطرناک که هر لحظه ممکن بود اتفاقی رخ دهد، تمام تلاش خودشان را کردند که از امام حفاظت کنند و بعد هم به عنوان یک خادم امین تا آخرین لحظه در کنار امام بودند.

حجت الاسلام و المسلمین سید محمدحسن طاهری اصفهانی در گفت و گو با خبرنگار جماران، در مورد مرحوم سید رحیم میریان اظهار کرد: مرحوم میریان در محله ما و پامنبری پدر من بودند و بنابراین،  ما از دوران کودکی با ایشان آشنا بودیم. 

فرزند آیت الله طاهری اصفهانی با بیان اینکه آن مرحوم  از افراد بسیار خوشنام و شرکت کننده هی همیشگی مراسم مذهبی بود، گفت: بعد از اینکه ایشان وارد سپاه شد، یکبار مرحوم حاج احمد آقا اطلاع دادند که اطراف امام خیلی وضعیت خطرناک است و احتمال نفوذ و ترور هست و شما بهترین و مطمئن ترین فردی که می شناسید را معرفی کنید تا در جماران مستقر باشند. پدرم پنج نفر را فرستادند که این پنج نفر و افراد دیگری هم که از نقاط مختلف ایران آمده بودند به حلقه های اول و دوم حفاظت امام آمدند؛ یادم هست آقای میریان در آن زمان در حال گذراندن دوران آموزش عقیدتی بودند که به جماران اعزام شدند. تنها کسی از آن گروه که از حدود 39 سال پیش تا کنون در کنار امام و بیت امام و مورد وثوق و امین امام و بیت ایشان ماند، آقای میریان بود.

وی تأکید کرد: ایشان به امانتداری، پاکدستی، رازداری، تدین و عشق به اهل بیت (علیهم السلام) معروف بود. من انگار برادر خودم را از دست داده ام و از فقدان ایشان متأثرم. ایشان، در آن شرایط خطرناک که هر لحظه ممکن بود اتفاقی رخ دهد، تمام تلاش خودشان را کردند که از امام حفاظت کنند و بعد هم به عنوان یک خادم امین تا آخرین لحظه در کنار امام بودند.

طاهری اصفهانی بیان کرد: هر موقع پدر من به اینجا می آمدند که خدمت امام برسند پاتوق و محل اسکان اصلی شان منزل آقای میریان بود و در اینجا هم شخصیت های بسیار زیادی از رجال سیاسی، مذهبی و افراد مختلف می آمدند و ایشان در دورانی که خانه کوچکی داشتند میزبان پدر من بودند و هرچه من از ایشان به یاد می آورم مهمان نوازی و همراهی بود.

وی ادامه داد: گاهی اوقات ایشان شخصا پیام های خصوصی که احتمالا نمی شد با تلفن یا افراد دیگر نقل کرد را از طرف امام و مرحوم حاج احمد آقا شخصا به اصفهان برای پدر من می بردند؛  آن خبرها هم خبرهای خطیری بود که برای سرنوشت کشور، مسائل جنگ و مسائل دیگر خیلی کارساز بود. به هر حال در همه ابعاد فردی مورد اعتماد امام بود و در جاهایی که نیاز بود مسائل فوری حل و فصل شود واسط بین امام و آیت الله طاهری اصفهانی بود.

فرزند آیت الله طاهری اصفهانی در پایان گفت: امیدوارم ما در موقعی که این افراد زنده هستند قدردان آنها باشیم؛ بعد از فقدان آنها طبعا همه حافظه ما بالا می آید و به یاد گذشته مطالبی را می گوییم اما در دوران حیاتشان بعضا مورد بی مهری قرار می گیرند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
1 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.