گفتگوی اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران -تهران

در گفت و گو با جماران؛

نماینده فومن: به بازار شوک وارد شده؛ قیمت‌ها به شکل تصاعدی بالا رفته؛ بهانه هم حذف ارز ترجیحی است/ مافیا با شایعه پراکنی جامعه را تحریک می‌کند تا التهاب ایجاد کند/ مردم کاملا حق دارند؛ 43 سال از انقلاب اسلامی گذشته، نبایستی سفر‌ه‌هایشان کوچک و برچیده شود

خلیل بهروزی‌فر نماینده مردم فومن و شفت و عضو کمیسیون اجتماعی مجلس به خبرنگار جماران گفت: مردم کاملا حق دارند چون ۴۳ سال از انقلاب اسلامی گذشته است نبایستی سفر‌ه‌های‌شان کوچک و برچیده شود و متناسب با درآمدی که مردم دارند باید برنامه‌ریزی و پیش‌بینی کرد. باندهای مافیایی از ابتدا در بدنه دولت وجود داشته است. این باندها همان ارتباط را چه در حوزه قاچاق، ارز و کالا نیز با بیرون دولت دارند و همچنان در حال مقاومت هستند و حال بخش عمده‌‌ی این نارضایتی‌ها از سوی باندهای مافیایی است.

پایگاه خبری جماران: بسیاری بر این عقیده هستند دولت سیزدهم با تکیه بر همسو بودن قوا اقدام به حذف ارز ترجیحی گرفت. در این خصوص خلیل بهروزی‌فر گفت: بحث همسو بودن نیست. مجلس در زمان دولت قبل هم به انجام این کار معتقد بود. البته دولت قبل هم همین عقیده را داشت که برای ارز ترجیحی باید برنامه‌ دیگری داشته باشند، ولی عمل نکردند زیرا وجود مافیا مانع اجرای این طرح بود.

در این باب خلیل بهروزی‌فر نماینده مردم فومن و شفت و عضو کمیسیون اجتماعی مجلس به خبرنگار جماران گفت: مسئله مهم روز اوضاع معیشتی با موضوع ساماندهی و مردمی کردن یارانه‌ها است. امروز نمی‌توان به طور دقیق اظهار نظر کرد زیرا شوکی به بازار وارد شده است و قیمت‌ها به شکل تصاعدی بالا رفته که بهانه آن هم حذف ارز ترجیحی است.

وی افزود: در حالی دولت طرح مردمی سازی را اجرا می کند که یارانه‌هایی در قالب خرید مایحتاج اساسی باید بین مردم توزیع ‌شود. لذا در پی تصمیمی که دولت با حمایت مجلس گرفت در این مقطع کنونی مردم در شرایط معیشتی مناسبی قرار نگرفتند و فعلا قرار هم نخواهند گرفت. منتها امیدواریم در مدت زمانی ثبات در بازار بوجود بیاید و سطح رفاهی که مد نظر دولت و مجلس برای اقشار آسیب پذیر جامعه است در حد متعارفی ایجاد شود. هر اقدام این‌چنینی ابتدا به ساکن می‌تواند شوکی را ایجاد کند، اما امیدوارم در آینده‌ی نه چندان دور ضعف‌هایی که در اقدام دولت است برطرف شود.



مردم کاملا حق دارند؛ چون ۴۳ سال از انقلاب اسلامی گذشته است نبایستی سفر‌ه‌های‌شان کوچک و برچیده شود

 

وی ادامه داد: مردم کاملا حق دارند؛ چون ۴۳ سال از انقلاب اسلامی گذشته است و نباید سفر‌ه‌های‌شان کوچک و برچیده شود و متناسب با درآمدی که مردم دارند باید برنامه‌ریزی و پیش‌بینی کرد. باندهای مافیایی از ابتدا در بدنه دولت وجود داشته است؛ این باندها همان ارتباط را چه در حوزه قاچاق، ارز و کالا نیز با بیرون دولت دارند و همچنان در حال مقاومت هستند و حال بخش عمده‌‌ی این نارضایتی‌ها از سوی باندهای مافیایی است که منافع‌شان را امروز از دست داده‌اند. در جلسات متعددی هم اعلام کردیم دولت و رسانه‌های ما باید در این راستا اطلاع رسانی بیشتری کنند.

 

حذف ارز ترجیحی به هر حال باید در یک مقطع زمانی اتفاق میافتاد

 

نماینده مردم فومن افزود: در دولت گذشته تمام دهک‌ها مبلغ ۴۵ هزار تومان یارانه دریافت می‌کردند، به طور مثال مرغ در دولت قبل به ۳۱ تا ۳۲ هزار تومان رسید و امروز به ۵۱ تا ۶۰ هزار تومان رسیده است، یارانه در آن زمان تغییری نکرد اما امروز دولت برای دهک اول ۴۰۰ و دیگر دهک‌ها ۳۰۰ هزار تومان در نظر گرفته است. درست است قیمت دیگر کالاها هم به مراتب بالا رفت به هر حال باید در یک مقطع زمانی این اتفاق میفتاد ما نمی‌توانستیم صبر کنیم تا بعدها این تصمیم را بگیریم زیرا آسیبش به مراتب بیشتر از امروز بود.



وجود مافیا مانع اجرای این طرح بود و امروز همان مافیا مقاومت، فرافکنی و با شایعه پراکنی جامعه را تحریک میکند تا التهاب ایجاد کند

 

بهروزی‌فر در پاسخ به این سوال که آیا این اقدام دولت سیزدهم به علت همسو بودن قوا و حمایت نظام است، گفت: بحث همسو بودن نیست؛ مجلس در زمان دولت قبل هم به این کار معتقد بود. البته دولت قبل هم همین عقیده را داشت که برای ارز ترجیحی باید برنامه‌ دیگری داشته باشند، ولی عمل نکردند زیرا وجود مافیا مانع اجرای این طرح بود و امروز همان مافیا مقاومت، فرافکنی و با شایعه پراکنی جامعه را تحریک می کند تا التهاب ایجاد کند. مجلس و دولت وظایف خود را انجام می‌دهند و جایی که مجلس ببیند برنامه دولت به نفع مردم است، از آن تصمیم حمایت می کند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
1 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.