محمد فاضلی استاد دانشگاه با تایید خبر اخراجش از دانشگاه شهید بهشتی گفت: لیست کلاس های ترم جدید را که بدون کلاس های من منتشر کردند، دانشجویان فهمیده بودند. خبر اول از گروه های دانشجویی منتشر شد و بعد هم که دیگر از دیشب عمومی شد.

به گزارش جماران؛ محمد فاضلی استاد دانشگاه در خصوص اخراجش از دانشگاه شهید بهشتی گفت: «جدید نیست. حکم مربوط به 15 شهریور است. من و جمع محدودی که پیگیری می کردند که مساله حل شود خیلی سعی کردیم رسانه ای نشود. ولی لیست کلاس های ترم جدید را که بدون کلاس های من منتشر کردند، دانشجویان فهمیده بودند. خبر اول از گروه های دانشجویی منتشر شد و بعد هم که دیگر از دیشب عمومی شد. دیگر از دست من خارج بود.»

 

توییت محمد فاضلی

 

فاضلی 10 روز پیش نیز توییتی منتشر کرده بود که به نظر می رسد به همین موضوع اشاره دارد.

وی نوشته بود: یکی از بدترین لحظات در تاریخ هر ملتی لحظه‌ای است که در مقابل تعجب از هر کار ناشایستی، خلق‌الله بگویند: تو غیر از این انتظار داشتی؟ 

 

واکنش ها به اخراج محمد فاضلی

 

اخراج محمد فاضلی (1)

 

درخواست حسام الدین آشنا از رئیسی

‌آیا انصاف و عقلانیت انقلابی اقتضا می‌کند دانشجویان عزیز دانشگاه شهید بهشتی از دانشور نوآور و دغدغه‌مندی چون ‎دکتر‌ محمد‌ فاضلی محروم شوند.

آیا مکاتبه انجمن‌های معتبر علمی کشور با رئیس محترم جمهور‎@raisi_com و مکاتبه دفتر ایشان با وزیر محترم علوم نباید مورد توجه بیشتر قرار بگیرد؟

 

اخراج محمد فاضلی 5

 

عبدالناصر همتی: اخراج محمد فاضلی از دانشگاه شهید بهشتی تاسف بار است/ آقای رئیسی و همسرشان جلوی اینگونه اقدامات بایستند

 

اخراج محمد فاضلی (2)

 

دفاع حاجی میرزایی وزیر اسبق آموزش و پرورش از محمد فاضلی

 

اخراج محمد فاضلی (3)

 

حسن نمکدوست، روزنامه نگار: باید به اخراج دکتر فاضلی معترض بود

 

‌یقین دارم دکتر ‎محمد فاضلی به‌دور از مناسبات ضدعلم و به‌غایت تنگ‌نظرانه حاکم بر دانشگاه‌ها بهتر از پیش کار و فعالیت خواهند کرد. اثرش را خواهیم دید. 

اما این فرقی در ماهیت موضوع ایجاد نمی‌کند و باید به اخراج ایشان معترض بود. آزادی آکادمیک حق دانشگاه و دانشگاهیان است.

 

امیر ناظمی: پیامد سیاست اخراج «پادگانی سازی دانشگاه» است

امیر ناظمی معاون سابق وزیر ارتباطات در اینستاگرام با انتقاد از این اقدام نوشته است: اگر در این دوره وزارت علوم یک سیاست داشته باشد نامش «سیاست اخراج» است و وزیر علوم هم در بهترین حالت دربانی است که راه خروج را نشان می‌دهد. پیامد سیاست اخراج «پادگانی سازی دانشگاه» است، تا کسی مبادا فکر کند، مبادا سخن بگوید.

 

آذر منصوری: آقای رئیسی از اخراج دکتر فاضلی خبر دارید؟

 

آذر منصوری، دبیر‌کل حزب اتحاد ملت، در توییتر خطاب به ابراهیم رئیسی نوشت: «جناب آقای رئیسی؛ از اخراج دکتر محمد فاضلی از دانشگاه شهید بهشتی خبر دارید؟ حذف نخبگان از نهادهای علمی و دانشگاه‌ها را جدی بگیرید و بیش‌ از ‌این اجازه ندهید نهاد علم در کشور دستخوش ویژه‌گزینی و حذف‌های جناحی شود. حذف نخبگان و شایستگان از نهاد علمی یعنی رفتن به سمت بدترین حکمرانی».

 

محمد مهاجری: عامل اخراج آقای محمد فاضلی را معرفی فرمایید

 

محمد مهاجری، فعال رسانه‌ای اصولگرا نیز در کانال تلگرامی خود نوشت: «جناب آقای زلفی‌گل، وزیر محترم علوم به قرار اطلاع دانشگاه شهید بهشتی که ابواب جمعی شما شمرده می‌شود، یکی از استادان محترم (دکتر محمد فاضلی) را اخراج کرده و این رفتار موجب اعتراض جامعه دانشگاهی واقع شده است. از آنجا که احتمال دادم این خبر را نشنیده باشید، خواستم اولا مراتب را به اطلاع جناب‌عالی برسانم و ثانیا طبق ماده 10 قانون انتشار و دسترسی آزاد به اطلاعات، از جناب‌عالی بخواهم دلایل اخراج این عضو هیئت علمی را به اطلاع افکار عمومی برسانید. ضمنا اگر نام‌برده کار خلافی انجام داده؛ مثلا خورده و برده و حیف‌و‌میل کرده و به مافوق اهانت کرده و حرف بی‌ربط زده و بانی وضع موجود بوده و ترک فعل کرده و... برای این جنایات محکومیت گرفته، حکم صادره را منتشر فرمایید. از آنجا که ممکن است شما به‌هیچ‌وجه در جریان صدور چنین حکم اخراجی نباشید، مناسب است عامل اخراج آقای محمد فاضلی را معرفی فرمایید تا برویم سراغش؛ چون شایعه متواتری در این زمینه بدجوری نقل محافل شده که امیدوارم درست نباشد. آقای وزیر! فرض کنید شما جای محمد فاضلی بودید. برای خانواده خودتان چگونه حکم اخراج خود را توجیه می‌کردید که به شما نگویند: این بود دستمزد این همه سال زحماتت؟».

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
19 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.