آیت الله سید مصطفی محقق داماد طی بیانیه ای ضمن محکومیت کشتار جمعی از مردم افغانستان در قندوز، تاکید کرد: از بزرگان جوامع دینی عاجزانه میخواهم که بجای معلول علت را نشانه بگیرند و برای جلوگیری از تکرار این فجایع اسفبار تکفیر را محکوم و تحمل و بردباری دینی و احترام به اندیشه دیگران را توصیه فرمایند.

به گزارش جماران؛ متن بیانیه آیت الله سید مصطفی محقق داماد بدین شرح است:

 

بسم الله الرحمن الرحیم 

ان الذین امنوا ولم یلبسوا ایمانهم بظلم اولئک لهم الامن وهم مهتدون 

فاجعه دلخراش کشتار بیرحمانه عده ای بیگناه در شهر قندوز افغانستان برای تمام اعضای تمدن بشری اسفناک ومایه شرمساری است ولی برای جامعه دینداران درد آورتر و تاسف بارتر است از آن جهت که اینگونه فجایع تحت پوشش دین و بنام تقرب الی الله انجام می گیرد آن هم بنام دینی که مومنین آن به خدایی باور دارند‌ که عین سلام و رسالت ‌پیامبرش (ص) گسترش رحمت، مهربانی و صلح است . 

۲- در اینکه پشت پرده و مسبب اصلی این اقدامات جنایتکارانه دستهای ناپاک قدرتهای سیاسی و تشنگان قدرت وجود دارد تردیدی نیست و از ارباب قدرت فزون طلب جز حفظ منافع خود انتظار دیگری نیست. ولی مصیبت آنجاست که مباشرین مستقیم فریب خورده و قربانیان بدبخت سیه روزگار که با انفجار خویشتن موجب به خاک وخون کشیدن دیگران  میشوند به انگیزه رسیدن به بهشت برین زندگی مردم بیگناه را به جهنم سوزان مبدل میسازند . انگیزه ای که  باتزریق جهل و شستشوی مغزی توسط تشنگان قدرت فراهم گردیده است!!

۳-آنچه درتزریق جهل و تسریع این فجایع نقش مستقیم دارد عنصرخطرناکی است  بنام « تکفیر» ! .تکفیر یعنی خود را واصل به حقیقت دانستن و دیگران غیرموافق خود را باطل و فاقد هرگونه حق حتی حق حیات دانستن و علاوه آنکه خود را مکلف به سلب حیات از آنان کردن !

۳- اینجانب ضمن آنکه خود را سوگوار این فاجعه انسانی میدانم و با تمام‌ عزیزان افغان هم فغانم با طلب رضوان واسعه الهی برای همه بخون خفتگان مظلوم ، از بزرگان جوامع دینی عاجزانه میخواهم که بجای معلول علت را نشانه بگیرند و برای جلوگیری از تکرار این فجایع اسفبار تکفیر را محکوم و تحمل و بردباری دینی و احترام به اندیشه دیگران را توصیه فرمایند. ندای ازلی وابدی وما ارسلناک الا رحمة للعالمین(انبیاء/۱۰۷)

 و وحدت خانواده بشری یعنی مفاد‌یاایهالناس انا خلقناکم من ذکر وانثی(حجرات/۱۳) را تعلیم و آموزش دهند تا رسالت ادیان به جایگاه اصلی خود بازگردد

والسلام علیکم ورحمة الله وبرکاته 

سید مصطفی محقق داماد 

۲۰ مهرماه ۱۴۰۰ خورشیدی

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
2 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.