یادداشت پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران -تهران

یادداشت/

سرمایه افکار عمومی

جامعه نسبت به سرنوشت خود حساس است؛ نسبت به نحوه مدیریت کشور، نسبت به سرمایه های نمادین خود، نسبت به سیاست گذاری ها، نسبت به.... دغدغه دارد و ضمنا، پر از سوال است؟ این سوالات را باید پاسخ داد. نحوه مدیریت کشور را باید شفاف کرد تا به قول توصیه امام راحل به مدیروقت خبرگزاری جمهوری اسلامی «از این که واقعیات را به مردم بگویید ابائی نداشته باشید».

پایگاه خبری جماران: یک هفته ای می شود که کشور تحت تأثیر فایل صوتی محرمانه ای است که به طرزی مشکوک  لو رفته است.

در طیف های مختلف اجتماعی واکنش های متعددی به اصل واقعه و محتوای ایراد شده در آن نشان داده شده است و این روند روز گذشته پس از بیانات رهبر انقلاب به اوج خود رسید.

فعلا وارد محتوای هر کدام از جوانب بحث نمی شویم چرا که مجالی آرام و فرصت کافی می طلبد تا در پرتو بهره گیری از مبانی تخصصی و نظر کارشناسان و مسئولان امر، در مورد آنها «گفت و گو» و تبادل نظر کرد. 

اما نکته ای به ذهنم می رسد که در آشفته بازار کنونی و در آستانه انتخابات برای نظام، باید بسیار مورد توجه و دقت سیاسیون و نخبگان باشد و آن واکنش جامعه به این اتفاقات است. وقتی گرایش های مختلف جامعه با خاستگاه های مختلف نسبت به این اتفاق خشمگین می شوند، بدان معناست که این جامعه زنده و پویاست و برخلاف برخی تصورات، خدای ناخواسته تبدیل به مُرداب نشده تا گذر دوران در وضعیت آن تغییری ایجاد نکنند.

جامعه نسبت به سرنوشت خود حساس است؛ نسبت به نحوه مدیریت کشور، نسبت به سرمایه های نمادین خود، نسبت به سیاست گذاری ها، نسبت به.... دغدغه دارد و ضمنا، پر از سوال است؟ این سوالات را باید پاسخ داد. نحوه مدیریت کشور را باید شفاف کرد تا به توصیه امام راحل به مدیروقت خبرگزاری جمهوری اسلامی «از این که واقعیات را به مردم بگویید ابائی نداشته باشید».

ارکان نظام باید سرمایه افکارعمومی را قدر بدانند و به جای حیثیتی کردن مباحث اجازه دهند تا سوالات و ابهامات و دغدغه ها در فضایی منطقی جراحی شده و درمان شود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
6 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.