طرز تهیه کیک هویج فوری و بدون فر

در این گزارش طرز تهیه کیک هویج فوری و بدون فر را مشاهده می کنید.

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس ،کیک هویج بدون فریکی از انواع کیک‌های خوشمزه و لذیذ است که برای درست کردن آن نیازی به فر نیست و خیلی راحت آماده می‌شود.

این کیک بافتی سبک، نرم و لطیف دارد، برای درست کردن کیک هویج می‌توانید از روش‌های مختلف استفاده کنید. برای آشنایی کامل و مرحله به مرحله با طرز تهیه کیک هویج بدون فر در ادامه با ما همراه باشید.

مواد لازم مقدار مواد
تخم مرغ ۴ عدد
وانیل نصف قاشق چای خوری
شکر ۱ لیوان و ۳/۱ ‌ لیوان
هویج رنده شده ۱ لیوان
روغن مایع ۱ لیوان سر خالی
آرد ۲ لیوان
بکینگ پودر ۱ قاشق مربا خوری
پودر دارچین ۱ قاشی چای خوری
مغز گردو خرد شده ۵ تا ۶ عدد
آرد برای آغشته کردن گردوها ۱ قاشق غذا خوری

طرز تهیه کیک هویج بدون فر

مرحله اول

برای تهیه کیک هویج بدون فر خانگی تخم مرغ‌ها را داخل یک ظرف بریزید و با همزن برقی هم بزنید تا از حالت لختگی خارج شوند و بافت آن‌ها یکدست شود سپس مقداری شکر را به تخم مرغ‌ها اضافه کنید و با همزن برقی به مدت ۴ تا ۵ دقیقه هم بزنید تا کاملا با هم مخلوط شوند.

مرحله دوم

بعد از این که بافت مخلوط تشکیل شده صاف، یکدست، کرم رنگ و کش‌دار شد مقداری وانیل به مخلوط اضافه کنید سپس دوباره مخلوط را به مدت تقریبا یک دقیقه دیگر هم بزنید تا عطر وانیل کاملا در مواد پخش شود و بوی زهم تخم مرغ‌ها را بگیرد.

مرحله سوم

سپس روغن مایع را به مخلوط اضافه کنید و به اندازه‌ای که با هم ترکیب شوند هم بزنید بعد از آن هویج‌ها را بشورید، پوست بگیرید، با رنده ریز رنده کنید بعد هویج‌های رنده شده را به مخلوط اضافه کنید، هم بزنید تا کاملا با هم مخلوط و یکدست شوند.

مرحله چهارم

سپس آرد را در یک ظرف دیگر الک کنید تا بافت آن سبک و یکدست شود بعد از آن مقداری بکینگ پودر به آرد اضافه کنید و هم بزنید تا کاملاً با هم ترکیب شوند سپس مقداری پودر دارچین را هم به آرد اضافه کنید، هم بزنید تا عطر دارچین پخش شود.

مرحله پنجم

 

بعد از آن ترکیب آرد را دوباره الک کنید تا همه مواد خشک خوب با هم ترکیب شوند و بافت یکدستی تشکیل شود سپس ترکیب آرد را کم کم و در چند مرحله به مخلوط اضافه کنید و با لیسک یا همزن دستی به آرامی هم بزنید تا با هم ترکیب شوند.

مرحله ششم

بعد از اضافه کردن آرد به مخلوط لازم نیست خیلی مخلوط را هم بزنید چون پف کیک از بین می‌رود سپس مقداری مغز گردو را با دست خرد کنید و داخل یک ظرف بریزید سپس کمی آرد به آن اضافه کنید و هم بزنید تا مغز گردوها کاملاً به آرد آغشته شوند.

مرحله هفتم

سپس مغز گردوهای خرد شده را به مخلوط مواد اضافه کنید و به آرامی هم بزنید تا در تمام قسمت‌ها به طور یکسان پخش شوند وقتی مغز گردوها را به آرد آغشته می‌کنید آن‌ها در محلول ته نشین نمی‌شوند و در هنگام پخت کیک به ته ظرف نمی‌چسبند.

مرحله هشتم

بعد از این که همه مواد کاملاً با هم مخلوط شدند سپس در یک قابلمه تفلون در شکل و اندازه مناسب چند قطره روغن بریزید بعد دیواره‌ها و کف آن را چرب کنید حالا کاغذ روغنی در قابلمه قرار دهید به طوری که کاغذ کاملاً کف و دیواره‌ها را بپوشاند.

مرحله نهم

سپس مایه کیک را داخل قابلمه بریزید و سطح آن را با لیسک صاف کنید بعد در قابلمه را با دم‌کنی محکم ببندید سپس روی حرارت کم شعله پخش کن قرار دهید تا کاملاً گرم شود، بعد از این که شعله پخش‌کن خوب گرم شد قابلمه را روی آن قرار دهید.

مرحله دهم

بعد اجازه دهید تا کیک به مدت ۵۰ دقیقه تا یک ساعت روی حرارت کم بپزد و آماده شود در این مدت در قابلمه را باز نکنید چون پف کیک از بین می‌رود و شکل آن خراب می‌شود، بعد از این مدت با یک سیخ چوبی میزان پخت کیک را تست کنید.

مرحله یازدهم

برای این که متوجه شوید که کیک پخته است، یک سیخ چوبی را داخل کیک فرو کنید و بیرون بیاورید اگر از مایه کیک چیزی به آن نچسبیده بود یعنی کیک خوب پخته شده است بعد قابلمه را از روی حرارت بردارید و کنار بگذارید تا کمی خنک شود.

مرحله دوازدهم

سپس قابلمه را در یک ظرف دیگر برگردانید و کیک را به طور کامل و بدون این که پودر شود از داخل قابلمه بیرون بیاورید بعد به آرامی کاغذ روغنی را از سطح کیک جدا کنید و کیک را داخل ظرف دیگری قرار دهید تا کاملاً سرد و خنک شود.

مرحله سیزدهم

با سلیقه خودتان می‌توانید از مقداری خامه فرم گرفته، گاناش یا شکلات ذوب شده برای تزئین سطح کیک استفاده کنید و مقداری روی کیک بریزید سپس کیک را با پودر یا خلال پسته، مغز گردوخرد شده، شکلات چیپسی و چند برش حلقه‌ای موز تزئین کنید.

مرحله چهاردهم

بعد از این که کیک هویج بدون فر را آماده کردید کیک را در شکل و اندازه دلخواه برش بزنید، چند برش از ان را در طرف مناسب بچینید و به عنوان یک دسر شیک و مجلسی همراه با چای، انواع دورچین و مخلفات برای پذیرایی از مهمانان سرو کنید.

 

دیدگاه تان را بنویسید