این ادویه کلسترول را کاهش می دهد

طرفداران زیره سبز احتمالاً از دانستن این موضوع که این چاشنی گیاهی فواید غیرمنتظره زیادی برای سلامتی دارد، هیجان‌زده خواهند شد.

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس، به نقل از هلث، زیره (اصالت آن به خاورمیانه و هند برمی‌گردد) که از دانه‌های گیاه زیره سبز استخراج می‌شود، طعم تند و معطر را به بسیاری از غذاهای خاورمیانه، هندی و اکنون به غذاهای آمریکایی ارائه می‌کند. زیره همچنین سابقه‌ای به‌عنوان چاشنی دارویی دارد که آن را به یک ماده اصلی مفید برای سلامت تبدیل می‌کند.

ایسنا نوشت؛ زیره به یک ادویه جهانی تبدیل شده است و در غذاهای مکزیکی مانند تاکو و سوپ لوبیا سیاه تا گوشت‌های کبابی در غذاهای چینی وجود دارد. گسترش جهانی این ادویه به اندازه اسناد تاریخی آن گسترده است و نوشته‌هایی از زیره در متون پزشکی یونان باستان وجود دارد که قدمت آن به قرن پنجم قبل از میلاد باز می‌گردد.

در طب مدرن تصور می‌شود که زیره دارای خواص ضد سرطانی در کنار بسیاری از فواید دیگر است. چه از مصرف‌کنندگان مشتاق زیره سبز باشید و چه هرگز این ادویه خاکی را امتحان نکرده‌اید، در اینجا می‌توانید درباره فواید غیرمنتظره آن بیشتر بدانید.

زیره فواید زیادی به خصوص در مورد سلامتی دارد. در اغلب موارد، احتمالاً می‌شنوید که زیره به‌عنوان یک ادویه کمک گوارشی برای همه چیز از اسهال گرفته تا سندرم روده تحریک‌پذیر (IBS) مورد بحث قرار می‌گیرد. برای افرادی که با سندرم روده تحریک‌پذیر زندگی می‌کنند، استفاده از زیره در رژیم غذایی می‌تواند گرفتگی، نفخ، حالت تهوع و اسپاسم‌های گوارشی همراه با این بیماری را کاهش دهد. برخی از محققان حتی بیان کرده‌اند که زیره ممکن است یک گزینه درمانی آسان و مقرون به صرفه برای سندرم روده تحریک‌پذیر به جای داروهای گران‌قیمت باشد.

در طب قدیم، قرن‌ها زیره را به‌عنوان یک درمان برای اسهال ثبت کرده‌اند. امروزه، طب مدرن آگاهی از فواید این ادویه را برای درمان سریع ناراحتی ناشی از ترشحات مقعدی آغاز کرده است.

بسیاری از شرایط بهداشتی دیگر ازجمله تومورهای سرطانی وجود دارد که زیره پتانسیل کمک به درمان آنها را دارد. دانشمندان مطالعاتی را با استفاده از زیره بر روی حیوانات انجام داده‌اند و دریافته‌اند که این ادویه می‌تواند از رشد تومورها جلوگیری کند.

انواع تومورهایی که متخصصان با استفاده از زیره مطالعه کرده‌اند شامل سرطان معده، روده بزرگ و کبد است.

علاوه بر این، زیره دارای خواص آنتی‌اکسیدانی بسیاری است، به این معنی که می‌تواند به دفع سموم از بدن و به سلامت کلی کمک کند.

این ادویه می‌تواند به کاهش کلسترول، مدیریت وزن و کاهش وزن کمک کند همچنین تمرکز و حافظه را افزایش دهد.

علاوه بر تمام فواید، فراموش نکنید که زیره بسیار خوش طعم و لذیذ است!

 

دیدگاه تان را بنویسید