معجزه مصرف این شربت با شکم خالی برای درمان کبد چرب

ابوعلی سینا حکیم بزرگ ایرانی در کتاب "قانون" خود طرز تهیه شربت ساده و خاصی را آموزش داده که در درمان "کبد چرب" بسیار نافع و مجرب است.

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس، بر اساس آموزه‌های طب سنتی، اکثر بیماری‌ها حتی برخی از بیماری‌های صعب‌العلاج، درمان‌های بسیار ساده و بر اساس اصلاح تغذیه و رعایت برخی از پرهیز‌ها دارند.

سلامت نیوز نوشت؛ امروزه "کبد چرب" بیماری‌‌ای است که بسیاری از مردم در نقاط مختلف دنیا به آن گرفتار هستند و در طب نوین برای درمان این بیماری، انواع و اقسام داروهای شیمیایی با عوارض بسیار تجویز می‌شوند و در بسیاری از موارد، این داروهای شیمیایی نتیجه چندانی هم در درمان کبد چرب ندارند!

جالب اینکه همین بیماری کبد چرب در انواع و اقسام خود حتی در موارد حاد و توسعه‌یافته آن که گاهی منجر به "سیروز کبدی" می‌شود، پروسه درمان‌ ساده و بدون عارضه‌ای بر اساس دستورات طب سنتی دارد و در اکثر موارد در صورت رعایت برخی تدابیر ساده و پرهیزات ارائه‌شده از سوی طبیب، به‌راحتی در بازه زمانی حدود 2ماهه درمان می‌شود.

اما یکی از درمان‌های ساده برای کبد چرب، مصرف روزانه "شربت سکنجبین" است البته باید توجه داشت که درمان‌های طب سنتی نمی‌تواند درمانی تک‌بعدی و صرفاً با مصرف یک ترکیب دارویی باشد بلکه برای درمان و حصول نتیجه حتماً باید پرهیزات و تدابیر توصیه‌شده نیز دقیق اجرا شود مثلاً برای درمان کبد چرب کنار مصرف شربت سکنجبین، حتماً باید از مصرف آب یخ نیز پرهیز کرد و هر لقمه غذا حدود 20 مرتبه جویده شود.

ابن‌سینا طرز تهیه "شربت سکنجبین" را به‌صورت ساده در کتاب "قانون" خود به این صورت آورده است:

مواد مورد نیاز: سرکه یک واحد، عسل 2 واحد، آب 8 واحد

طرز تهیه: سرکه، عسل و آب را با هم ترکیب می‌کنیم و به‌روی حرارت قرار می‌دهیم تا با شعله ملایم بجوشد تا یک‌سوم آب آن بخار شود؛ حین جوشیدن کف آن را جدا کنید و می‌توانید یک دسته نعناع هم برای رنگ و طعم بهتر حین جوشیدن به آن اضافه کنید.

زمان مصرف: ترجیحاً با شکم خالی یا یک ساعت بعد از غذا

 

دیدگاه تان را بنویسید