گوشت این پرنده شش برابر میگو فسفر دارد

بوقلمون به دلیل وجود ویتامین A در این نوع گوشت نقش مهمی در تقویت سیستم ایمنی بدن دارد و به دلیل وجود نوعی مواد خاص به نام اسیدآمینه تریپتوفان در گوشت آن، به افرادی مبتلا به افسردگی، توصیه می‌شود.

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس، مصرف‌کنندگان استقبال چندانی از مصرف گوشت بوقلمون به عمل نمی‌آورند و برای توجیه این امر فرهنگ تغذیه‌ای و گران بودن گوشت بوقلمون را ذکر می‌کنند. در سال‌های اخیر تولید و مصرف گوشت بوقلمون در بسیاری از کشورهای اروپایی و به ویژه آمریکا از یک روند افزایشی برخوردار بوده است.

با مصرف این مواد غذایی قد بلند شوید!

خواص جالب این میوه؛ از درمان یبوست تا شوینده لباس!

دفع سموم بدن با مصرف این میوه شیرین

خواص جالب کلم قمری که تا به حال نمی دانستید!

4 روش برای کاشت سبزه گندم

 

پروتئین موجود در گوشت بوقلمون از هر گوشتی بیشتر است

نمناک نوشت؛ رئیس مرکز تحقیقات کشاورزی و منابع طبیعی آذربایجان شرقی با اشاره به مزیت گوشت بوقلمون نسبت به سایر گوشت‌ها، اظهار داشت: گوشت بوقلمون به علت عدم وجود چربی میان بافتی در هنگام پخت از نظر حجم بر عکس گوشت مرغ، گوساله و گوسفند کم نمی‌شود.

وی افزود: بوقلمون‌های تحت مطالعه و پرورش شامل چهار رنگ سیاه، الوان، سفید و طلایی است که از استان‌های اردبیل، زنجان، آذربایجان شرقی و غربی جمع‌آوری‌شده و موردمطالعه و بررسی و رکورد برداری انفرادی در طول سالیان متمادی قرارگرفته است.

حسین لطفعلی زاده، خاطرنشان کرد: مردم روستاها نیز به دلایل مختلف از جمله بومی و اقتصادی بودن پرورش بوقلمون در منطقه و داشتن شرایط خاص فیزیولوژیکی دستگاه گوارش برای استفاده از علوفه مرتعی و پَس چَر مزارع مبادرت به نگهداری این حیوان به‌صورت گله‌ای در جوار فعالیت‌های کشاورزی و دامداری می‌کنند.

فسفر موجود در بوقلمون 4 برابر میگو است

وی با اشاره به میزان فسفر موجود در گوشت بوقلمون، یادآور شد: فسفر موجود در بوقلمون 4 برابر میگو است (80% عامل تشکیل کلسیم در استخوان‌های بدن فسفر است) و میزان فسفر در بوقلمون 238 میلی‌گرم در 100 گرم است که این مسئله با توجه به  پروتئین  81/28 درصدی موجود در گوشت بوقلمون بدین معنی است که پروتئین آن از هر گوشتی بیشتر است.

رئیس مرکز تحقیقات کشاورزی و منابع طبیعی آذربایجان شرقی، با اشاره به اینکه با توجه به ظرفیت‌های مساعد منطقه و توان علمی همکاران مرکز تاکنون فعالیت‌های زیادی در ایستگاه تحقیقات بوقلمون انجام شده است، گفت: در کنار کارهای تحقیقاتی پرورش‌دهندگان بی‌شماری سالیانه جهت خرید جوجه بوقلمون یک‌ماهه از ایستگاه تحقیقات بوقلمون علاقه نشان می‌دهند.

در گوشت بوقلمون مقدار زیادی امگا-3 وجود دارد

رئیس بخش تحقیقات علوم دامی مرکز تحقیقات کشاورزی و منابع طبیعی آذربایجان شرقی نیز به خبرنگار تسنیم گفت: بررسی بهترین زمان و تعداد دفعات تلقیح مصنوعی در بوقلمون‌های بومی، برآورد ضرایب اقتصادی برخی صفات مهم تولیدی در بوقلمون‌های ایستگاه تاتار و همین‌طور تأثیر برنامه‌های مختلف نوری بر سن بلوغ، راندمان تولید تخم و جوجه درآوری در بوقلمون‌های بومی ایستگاه تاتار از تحقیقات اجرا شده در مرکز تحقیقات سهند قلمداد می‌شوند.

علیرضا فانی با اشاره به مزایای گوشت بوقلمون ادامه داد: در گوشت بوقلمون مقدار زیادی امگا-3 وجود دارد که باعث باز شدن مجاری عروق بدن و پایین آورنده کلسترول می‌شود و از مزمن شدن بیماری‌ها جلوگیری می‌کند،.

وی افزود: بوقلمون دارای انواع ویتامین B ازجمله 1B، 3B، 6B و 12B به میزان 7/7 میلی‌گرم در 100 گرم است و برای جلوگیری از افسردگی و بیماری MS و از بین بردن کم‌خونی مؤثر است و سدیم موجود در گوشت بوقلمون 33 میلی‌گرم در 100 گرم است که از بیماری‌های قلبی جلوگیری کرده و باعث تنظیم فشارخون می‌شود.

رئیس بخش تحقیقات علوم دامی مرکز تحقیقات کشاورزی و منابع طبیعی آذربایجان شرقی، با اشاره به پروژه‌های تحقیقاتی مصوب و اجراشده مرتبط با بوقلمون در ایستگاه مرکز تحقیقات کشاورزی و منابع طبیعی استان گفت: بررسی دامنه پراکندگی و خصوصیات فنوتیپی بوقلمون‌های بومی آذربایجان، بررسی توان تولید و پتانسیل ژنتیکی بوقلمون‌های آذربایجان، بررسی اثر وزن تخم بر روی میزان جوجه‌درآوری، زمان تفریخ و افزایش وزن بدن در بوقلمون‌های آذربایجان شرقی، اثرات هم‌خونی بر صفات تولیدی و تولیدمثلی در بوقلمون‌های بومی آذربایجان و بررسی پتانسیل ژنتیکی خصوصیات لاشه بوقلمون‌های بومی آذربایجان از پروژه‌های تحقیقاتی مصوب و اجرا شده مرتبط با بوقلمون در ایستگاه محسوب می‌شوند.

وی یادآور شد: طبق برآوردهای انجام‌شده می‌توان گفت مصرف گوشت بوقلمون در طی 25 سال گذشته در دنیا به‌طور تقریبی دو برابر افزایش‌یافته است.

فانی با اشاره به افزایش مصرف گوشت بوقلمون در کشور اظهار داشت: گوشت بوقلمون به‌عنوان یکی از 14 ماده غذایی معجزه‌گر معرفی‌شده است و این انتظار دور از ذهن نیست که در آینده نزدیک، با گسترش شیوه تولید گوشت بوقلمون در کشور، شاهد جایگاه اصلی این محصول و سایر فرآورده‌های جنبی آن در سبد مصرفی خانواده‌های ایرانی باشیم.

مصرف گوشت بوقلمون به دلیل وجود ویتامین A در این نوع گوشت نقش مهمی در تقویت سیستم ایمنی بدن دارد، از طرف دیگر به دلیل وجود نوعی مواد خاص به نام اسیدآمینه تریپتوفان در گوشت بوقلمون به افرادی که مبتلا به افسردگی هستند، توصیه می‌شود تا از این ماده غذایی مصرف کنند، چراکه به‌صورت گذرا و کوتاه‌مدت موجب آرامش و سرحالی در این افراد می‌شود.

دیدگاه تان را بنویسید