پیام امام به مناسبت رحلت آیت الله طالقانی؛

طالقانی براى اسلام به منزله حضرت ابوذر بود

«آقاى طالقانى یک عمر در جهاد و روشنگرى و ارشاد گذراند. او یک شخصیتى بود که از حبسى به حبس و از رنجى به رنج دیگر در رفت و آمد بود؛ و هیچ گاه در جهاد بزرگ خود سستى و سردى نداشت.»، این جملات کوتاه امام بیانگر تلاش و زحمت شبانه روزی آیت الله طالقانی برای پیشبرد اهداف انقلاب اسلامی است.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار جی پلاس، در پی درگذشت آیت الله سید محمود طالقانی از مبارزان پیشروی انقلاب اسلامی، امام خمینی پیامی خطاب به ملت ایران به شرح زیر صادر کرد:

«بسم اللَّه الرحمن الرحیم‏

إنا للَّه و إنا إلیه راجعون‏

19 شهریور 58- 18 شوال 99

فَمِنْهُمْ مَنْ قَضَى‏ نَحْبَهُ وَ مِنْهُم مَنْ یَنتَظِرُ. عمر طولانى این عیب را دارد که هر روز عزیزى را از دست مى ‏دهد و به سوگ شخصیتى مى‏ نشیند و در غم برادرى فرو مى ‏رود. مجاهد عظیم الشأن و برادر بسیار عزیز حضرت حجت الاسلام و المسلمین آقاى طالقانى از بین ما رفت و به ابدیت پیوست و به ملأ اعلى با اجداد گرامش محشور شد. براى آن بزرگوار، سعادت و راحت و براى ما و امت ما، تأسف و تأثر و اندوه.

آقاى طالقانى یک عمر در جهاد و روشنگرى و ارشاد گذراند. او یک شخصیتى بود که از حبسى به حبس و از رنجى به رنج دیگر در رفت و آمد بود؛ و هیچ گاه در جهاد بزرگ خود سستى و سردى نداشت. من انتظار نداشتم که بمانم و دوستان عزیز و پر ارج خودم را یکى پس از دیگرى از دست بدهم. او براى اسلام به منزله حضرت ابوذر بود؛ زبان گویاى او چون شمشیر مالک اشتر بود؛ بُرنده بود و کوبنده. مرگ او زودرس بود و عمر او با برکت. رحمت خداوند بر پدر بزرگوار او، که در رأس پرهیزکاران بود، و بر روان خودش که بازوى تواناى اسلام. من به امت اسلام و ملت ایران و عائله ارجمند و بازماندگان او، این ضایعه بزرگ را تسلیت مى ‏دهم. رحمت بر او و بر همه مجاهدان راه حقّ. و السلام على عباد اللَّه الصالحین.

روح اللَّه الموسوی الخمینى‏»

                        صحیفه امام، ج‏9، ص: 486

 

 

دیدگاه تان را بنویسید