قیمت میلگرد کاهش یافت؛ 10 اسفند 1401

امید قالیباف سخنگوی وزارت صمت گفت: امروز قیمت میلگرد در بازار از حدود ۳۴ هزار تومان به کمتر از ۲۷ هزار تومان رسید.

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس؛ سخنگوی وزارت صمت گفت: با برطرف شدن محدودیت گاز صنایع و افزایش تولید، امروز حدود ۱۱۲ هزار تن تقاضای میلگرد در بورس کالا ثبت و به همان میزان هم عرضه شد ضمن اینکه شاهد کاهش قیمت میلگرد در بازار نیز هستیم.

امید قالیباف، در مصاحبه  با خبرگزاری صدا و سیما با اعلام این خبر افزود: قطعی گاز صنعت فولاد و التهابات بازار ارز، باعث شد که قیمت‌ها در بازار و در زنجیره فولاد، به خصوص میلگرد و تیر آهن افزایش پیدا کند که به هیچ وجه از نظر وزارت صمت قابل قبول نبود.

وی ادامه داد: بر همین این اساس، تصمیم گرفته شد که همه زنجیره فولاد، صد درصد تولیدات خود را در بورس کالا عرضه کنند، علاوه بر آن، سقف قیمت پایه نیز بر اساس نرخ ارز نیمایی تعیین شود و بر همان اساس وارد رقابت شود.

قالیباف گفت: تخصیص شمش باید براساس اطلاعات شفافی که واحد‌های تولیدی از میزان نیاز و فروش خود ارائه می‌کنند، انجام شود؛ بدین معنی که اگر اطلاعات یک واحد تولید میلگرد کمتر از ۸۰ درصد باشد، نمی‌تواند از بورس کالا شمش خریداری کند و حتما باید موجودی انبار و مقدار فروش، با مقدار شمشی که از بورس کالا تامین می‌کند، متناسب باشد.

سخنگوی وزارت صمت ادامه داد امروز قیمت میلگرد در بازار از حدود ۳۴ هزار تومان به کمتر از ۲۷ هزار تومان رسید. ضمن اینکه براساس کشف قیمت انجام شده، پیش بینی می‌کنیم روند کاهشی قیمت میلگرد و تیر آهن و سایر مقاطع فولادی، در روز‌های آینده نیز ادامه یابد.

دیدگاه تان را بنویسید