خبر مهم برای خریداران تیبا و سمند: مذاکره برای ادامه پلاک گذاری!

سخنگوی وزارت صمت از مذاکره خودروسازان با سازمان استاندارد برای ادامه پلاک گذاری تیبا و سمند خبر داد.

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس؛ سخنگوی وزارت صمت گفت: ایران خودرو و سایپا هم اکنون در حال مذاکره با سازمان ملی استاندارد برای ادامه پلاک گذاری این دو خودرو تا زمان انجام کامل تعهداتشان در قبال خریداران هستند.

طبق نوشته فارس، امید قالیباف سخنگوی وزارت صنعت، معدن و تجارت،گفت: اینکه تیبا و سمند تولید خواهد شد یا خیر بستگی به این دارد که دو خودروساز تا چه حد بتوانند ایرادات پر تکرار سازمان ملی استاندارد را برطرف کنند.

وی با بیان اینکه سازمان ملی استاندارد به دلیل عیوب پرتکرار تولید تیبا و سمند را متوقف کرده است، افزود:  تعهدات برای این دو خودرو تاکنون انجام شده و ایران خودرو و سایپا هم اکنون در حال مذاکره با سازمان ملی استاندارد برای انجام تعهدات باقی مانده هستند.

قالیباف شرط ادامه روند تولید سمند و تیبا را در رفع عیوب آن‌ها دانست و گفت: ایران خودرو و سایپا به در صورتی می‌توانند سمند و تیبا را تولید کنند که بتوانند رضایت سازمان ملی استاندارد را جلب کنند.

وی بیان داشت:  از نظر وزارت صمت به دلیل کهنه بودن پلتفرم‌های این دو خودرو، ترجیح این است که با مدل‌های جدید جایگزین شوند، اما تنظیم بازار خودرو هم موضوع مهمی بوده و این اتفاق باید در فاصله زمانی کوتاه رخ دهد.

آنطور که عنوان شده برخی از ایرادات سمند و تیبا در سیستم انتقال قدرت، سیستم موتور، در بدنه، رنگ خودرو، سیستم فرمان و چراغ‌ها بوده است.

 

دیدگاه تان را بنویسید