در گفت و گو با جی پلاس؛

کارشناس بورس: کاهش نرخ دلار باعث سقوط شاخص نمی شود / اثرگذاری انتخابات آمریکا بر بورس ایران غیرمستقیم است

کارشناس بازار بورس با مثبت ارزیابی کردن روند این بازار در روزهای آینده از مورد توجه قرار گرفتن سهام شرکت های کوچک خبر داد.

لینک کوتاه کپی شد

نوید خاندوری کارشناس بازار سرمایه در گفت و گو با خبرنگار کارودرآمد جی پلاس، در خصوص کاهش شاخص بازار در معاملات امروز، اظهار کرد: بازار را نباید روزانه تجزیه و تحلیل کرد. در خصوص علل این کاهش هم باید یک مقداری به آن دسته از فعالان  بازار که سهام خود را در قیمت های پایین تر خریداری کرده بودند حق داد که آن ها را در قیمت های فعلی بفروشند.

وی افزود: اینکه بعد از چند روز مثبت یک روز منفی در بازار شاهدیم منطقی و طبیعی است که به نظر می رسد بخشی از آن مربوط به کاهش نرخ دلار و تحت تاثیر دادن  سهام های دلاری بود.

کاهش نرخ ارز باعث سقوط شاخص نمی شود

خاندوزی در پاسخ  به سوالی مبنی بر نگرانی ها درخصوص سقوط شاخص بازار همزمان با کاهش نرخ ارز، به جی پلاس گفت: عمده نگاه بازار به دلار نیمایی است و آنچه که در تصمیم گیری درباره خرید یا فروش سهام شرکت هایی که نرخ دلار بر مسائل مالی آن ها موثر است،  تاثیر می گذارد نیز دلار نیمایی است ولی به هرحال دلار آزاد نیز به ذهن افراد خط می دهد  و تاثیرات موقتی روی دلار نیمایی هم می گذارد که در نهایت روی جو بازار نیز تاثیر گذار است اما با توجه به همه این مسائل با توجه به اینکه بازار افت سریع و شدیدی داشته است، اصلاح نرخ ارز اثر آنچنانی بر روی بازار نخواهد داشت.

بازار در روزهای آینده صعودی خواهد بود

این کارشناس در خصوص وضعیت بازار در روزهای آینده اظهار کرد: در نهایت فکر می کنم که بازار در روزهای آینده و حتی فردا روند صعودی داشته باشد ولی این نکته را باید مورد توجه قرار بدهیم که این روند صعودی قطعا به آن شکلی که با هیجان و سرعت بود رخ نخواهد داد چراکه بازار همچنان برای رشد خود تردید هایی دارد از جمله برخی رخداد سیاسی که قرار است در روزهای آینده رقم بخورد ولی می توان گفت که در این دوره بازار عاقلانه تر و منطقی تر تصمیم خواهد گرفت.

 

انتخابات آمریکا غیرمستقیم بر بازار بورس اثر می گذارد

خاندوری با اشاره به اینکه هم اکنون نمی توان بازار را در نیمه دوم سال پیش بینی کرد، به خبرنگار جی پلاس  گفت: پارامترهایی چون انتخابات آمریکا اگر چه در بازار موثر نیست اما تاثیر آن بر نرخ ارز و مسائل سیاسی می تواند بازار بورس را  نیز تحت تاثیر قرار دهد. در صورت مشخص شدن نتیجه انتخابات ابهامات موجود در خصوص روند بازار بورس برطرف خواهد شد و بهتر می توان روند آن را پیش بینی کرد.

سهام شرکت های کوچک مورد توجه قرار خواهند گرفت

این کارشناس بازار بورس  با بیان اینکه اولین کاری که بازار بعد از اصلاح انجام می دهد یک بازبینی درخصوص اتفاقاتی است  که برای سهام شرکت های کوچک و بزرگ رخ داده به خبرنگار جی پلاس گفت: در بسیاری از سهم های بزرگ علی رغم ریزش، آیتم نقدشوندگی در دوره اصلاح اخیر نیز وجود داشت اما در سهم های کوچک به دلیل نبود این آیتم و خلاء اطلاعاتی، اصلاح بیشتری رخ داد و به نظر من بازار در دوره جدید خود به سهام های کوچکی که اصلاح داشته و ارزندگی دارند را مورد توجه خود قرار خواهد داد.

دیدگاه تان را بنویسید