جی پلاس/برگی از تاریخ انقلاب اسلامی؛

روزی که آیت الله شهید اشرفی اصفهانی امام جمعه کرمانشاه شد

امام خمینی در چهاردهم مهر ماه سال ۱۳۵۸ در حکمی آیت‌الله سید عطاءالله اشرفی اصفهانی را به امامت جمعه کرمانشاه منصوب کردند.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار جی پلاس، امام خمینی در چهاردهم مهر ماه سال ۵۸ یعنی ۴۱ سال پیش در چنین روزی آیت الله سید عطاءالله اشرفی اصفهانی (۱) را به امامت جمعه کرمانشاه منصوب کردند. در حکم امام چنین آمده است:

‌‌

‌‌بسمه تعالی ‌

‌‌14 ذی القعده 99‌

‌‌جناب مستطاب شیخ الاعلام و حجت الاسلام آقای حاج آقا عطاءالله اشرفی اصفهانی‌‎ ‎‌ـ دامت افاضاته ‌

‌‌     امید است وجود شریف از بلیات محفوظ و به انجام وظایف الهی مشغول باشید.‌‎ ‎‌ضمناً طوماری به امضای آقایان محترم علمای اعلام کرمانشاه واصل گردید که‌‎ ‎‌درخواست نموده بودند جنابعالی فریضۀ نماز جمعه را در آن شهر اقامه فرمایید. و با‌‎ ‎‌توجه به وضع زمان و احتیاج مسلمانان به اینگونه اجتماعات مذهبی، مناسب است‌‎ ‎‌دعوت آقایان محترم را بپذیرید. و بدین وسیله جنابعالی به امامت نماز جمعه منصوب‌‎ ‎‌می شوید، تا ان شاءالله تعالی هر چه باشکوهتر این فریضۀ الهی را در آن شهر اقامه نمایید.‌‎ ‎‌از خدای تعالی ادامۀ توفیقات جنابعالی را در راه خدمت به اسلام و مسلمین‌‎ ‎‌خواستارم. والسلام علیکم و رحمة الله .‌

‌‌روح الله الموسوی الخمینی"

‌‎ ‎

صحیفه امام؛ ج ۱۰، ص ۲۲۵

 

۱. آیت الله اشرفی اصفهانی در مدّت نمایندگی امام خمینی در استان کرمانشاه دوبار مورد سوء قصد قرار گرفت و در ظهر جمعه ۲۳ مهر ۱۳۶۱ در نماز جمعه مسجد جامع کرمانشاه و توسط سازمان مجاهدین خلق به شهادت رسید. پیکر او پس از تشییع در کرمانشاه و خمینی شهر بنا به وصیت خودش در تخت فولاد اصفهان و در کنار آیت‌ الله سید ابوالحسن شمس‌ آبادی به‌ خاک سپرده شد. بخشی از بدن وی که بعدها پیدا شد، در گورستان باغ فردوس کرمانشاه به خاک سپرده شد. ایشان از شهدای محراب هستند. 

 

 

 

دیدگاه تان را بنویسید