تصمیمات جدید شورای بورس درباره سهام عدالت

سخنگوی سهام عدالت گفت:هر کسی می تواند سهام خود را نگهداری کرده و از منافع بلند مدت و کوتاه مدت آن برخوردار شود و همین طور می تواند تصمیم بگیرد قسمت یا تمامی سهم خود را تا ۳۰ درصد سقفی که گفته شده را در بانک به فروش برساند.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش جی پلاس،‌ حسین فهیمی سخنگوی سهام عدالت گفت: از دهم خرداد، هر کسی می تواند سهام خود را نگهداری کرده و از منافع بلند مدت و کوتاه مدت آن برخوردار شود و همین طور می تواند تصمیم بگیرد قسمت یا تمامی سهم خود را تا ۳۰ درصد سقفی که گفته شده را در بانک به فروش برساند.

 این موضوع همان چیزی است که قبلا اعلام شده بود . فقط در مورد زمان بندی بانک ها تغییراتی ایجاد شد ، که در گذشته از  ششم تا دهم خرداد برای مراجعه به بانک ها  گفته شده بود که با تصمیم جدید تا سیزدهم خرداد این امکان وجود دارد که شهروندان به بانک برای فروش مراجعه کنند .در این روش مردمی که دسترسی به کارگزاری ندارند می توانند با مراجعه به بانک ها به سیستم بانکی اجازه دهند در وقت مقتضی 30 درصد از سهام عدالت آن ها را بفروشد.

 همچنین در خصوص کسانی که روش مستقیم را انتخاب کرده اند ، مهلت اقدام  از ۸ خرداد به  ۱۵ خرداد تمدید شد ، همان روشی که در آن 30 درصد ارزش 36 شرکت منتقل شده به پرتفولیو را می توانند از طریق شبکه کارگزاری بفروشند.

 در مورد فروش هم تفاوت این است که وقتی به بانک مراجعه می کنند ، سفارش فروش یکجای ۳۰ درصد پرتفوی داده می شود و در کارگزاری هر سهمی را که بخواهند می توانند بفروشند.

 در مورد سناریوی تسهیلات دهی بانک ها در ازای وثیقه گرفتن سهام عدالت هم تصمیمی نهایی نشد.

اخبار مرتبط؛

سهام عدالت چه بر سر بازار بورس خواهد آورد؟

ارزش پرتفوی سهام عدالت چقدر است؟

دیدگاه تان را بنویسید