12 هزار شکایت اینترنت در یک ماه گذشته

تعداد ۲۰ هزار و ۵۹۸شکایت در یک ماه گذشته در سامانه ۱۹۵ ثبت شده که نزدیک به ۱۲ هزار عدد از این شکایات، یعنی بیش از نیمی از آنها مربوط به اینترنت است.

لینک کوتاه کپی شد
به گزارش جی پلاس، آمارهای رگولاتوری نشان می‌دهد در یک سال جاری، تعداد ۳۷ هزار و ۶۲۲ شکایت در این سامانه ثبت شده که ۲۸ هزار و ۲۷۱ مورد از آنها نیز فیصله یافته است. این عدد یعنی در سال گذشته، بیش از ۷۵ درصد شکایات به نتیجه رسیده‌اند. البته به طور کلی باید گفت که از زمان راه‌اندازی این سامانه تا به امروز، بیش از ۹۲ درصد شکایات خاتمه پیدا کرده‌اند.

 

همانطور که در نقشه جغرافیای شکایات مشخص است، استان تهران بیشترین شکایات را ثبت کرده است

در یک ماه گذشته که اشکالات زیادی در اینترنت کشور به واسطه شیوع ویروس کرونا و رشد مصرف سرانه اینترنت در مردم به وجود آمده بود، ۶۲ درصد شکایات به نتیجه رسیده است.

 

شکایت بابت اینترنت

 

 

به طور دقیق ۱۱ هزار و ۷۸۸ شکایت پیرامون مشکلات اینترنت (اعم از سرعت و کیفیت و مسائلی از این قبیل) به شامانه ۱۹۵ احراز شده که ۷ هزار و ۷۸۸ مورد از آنها (معادل ۶۶ درصد) حل و فصل شده است.

 

شکایت بابت اینترنت

 

 

در حوزه خدمات تلفن همراه (آنتن‌دهی و غیره) نیز شکایات همچنان ادامه دارد و طی یک ماه پیش ۳ هزار و ۹۸۳ شکایت پیرامون این سرویس‌ها توسط مردم صورت گرفته است. از این تعداد شکایات، ۲ هزار و ۶۲۷ مورد (معادل تقریبا ۶۶ درصد) به سرانجام رسیده‌اند.

 

شکایت بابت اینترنت

 

 

کاربران در زمینه تلفن ثابت نیز مشکلات زیادی داشته‌اند و بیش از ۳ هزار شکایت در این سامانه ثبت کرده‌اند که ۵۸ درصد آنها (به طور دقیق ۱۷۵۲ مورد) پاسخ داده شده است.

 

شکایت بابت اینترنت

 

 

ایام شیوع کرونا مصادف با فعالیت مضاعف شرکت ملی پست بوده و این فعالیت همچنان با ادامه این شرایط ادامه دارد. در ماه گذشته مردم از خدمات پستی نیز شکایاتی داشته‌اند و ۵۳۴ مورد اعتراض ثبت کرده‌اند که ۲۸۷ مورد (معادل ۵۲ درصد) حل و فصل شده است.

 

 

 

شکایت پیرامون موضوع ارزش افزوده نسبت به ماه‌های گذشته کاهش چشمگیری پیدا کرده و در ماه گذشته تنها ۴۴ شکایت ثبت شده که ۳۴ مورد (معادل ۷۷ درصد) از آنها خاتمه یافته‌ است.

 

 

 

شکایت در زمینه تششعات نیز در ماه‌های جاری کاهش چشمگیری پیدا کرده و در ماه گذشته ۹۱ مورد شکایت انجام شده که البته رسیدگی به آنها چندان جالب نبوده است چرا که تنها ۱۱ مورد (معادل ۱۲ درصد) پاسخ داده شده‌اند.

 

 

شکایت از دفاتر پیشخوان نیز در ماه گذشته به تعداد قابل توجهی رسیده و این موضوع با توجه به شیوع ویروس کرونا و قرنطینه خانگی مردم، جالب به نظر می‌رسد. نکته منفی این بخش اما به رسیدگی نادرست دفاتر پیشخوان به شکایت‌های مردمی برمی‌گردد چرا که از بین ۱ و ۱۴۷ شکایت صورت گرفته، تنها ۴۰۸ مورد (معادل ۳۵ درصد) شفافسازی شده‌اند.

سامانه ثبت و پاسخگویی به شکایات ۱۹۵ به‌منظور افزایش رضایت کاربران و رسیدگی به شکایت‌های مردمی در حوزه‌های مختلف ارتباطات و فناوری اطلاعات شامل تلفن ثابت، اینترنت، تلفن همراه، خدمات پستی، تشعشعات و دفاتر پیشخوان آغاز به کار کرده است. کاربران سرویس‌های ارتباطی، فناوری اطلاعات و پستی می‌توانند با مراجعه به سایت https://195.cra.ir یا تماس با تلفن گویای ۱۹۵ شکایت‌های خود را از سرویس‌های مختلف حوزه ICT ثبت و پیگیری کنند.

کاربران در مراجعه به سامانه ثبت و پاسخگویی به شکایات مبتنی‌بر مکان‌نمای جغرافیایی، ابتدا باید محل شکایت خود را در منوی جست‌وجو انتخاب و روی نقشه به‌صورت دقیق مشخص کنند و در مرحله بعدی اطلاعات شکایت شامل سرویس، نام اپراتور، نوع و موضوع شکایت را وارد کرده و با انتخاب دکمه مرحله بعد وارد منوی اطلاعات تماس شوند.

در این مرحله پس از ورود اطلاعات تماس و متن شکایت، گزینه ثبت را انتخاب کنند. پس از ثبت شکایت کاربر، کد رهگیری شکایت روی صفحه نمایش داده شده و همزمان به شماره تلفن همراه درج‌شده در اطلاعات تماس ارسال می‌شود.

 

دیدگاه تان را بنویسید