اولین چالش جدی یحیی در پرسپولیس/ عکس

یحیی گل‌محمدی سرمربی تیم پرسپولیس امیدوار است که اولین قهرمانی لیگ برتری اش را با سرخ ها تجربه کند.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش جی پلاس‌؛ سرمربی سرخ های پایتخت در این سال‌ها یکی از موفق‌ترین مربیان ایرانی لیگ خلیج فارس بوده اما هیچگاه نتوانسته تیم هایش را به قهرمانی لیگ برتر برساند. وی با نفت و شهرخودرو سهمیه آسیایی کسب کرد و با ذوب آهن قهرمانی جام حذفی را به دست آورد و حالا با پرسپولیس آماده فتح لیگ برتر است.

او در لیگ دوازدهم موفق شد پرسپولیس بحران مانوئل ژوزه را سروسامان دهد و به فینال جام حذفی برساند اما در بازی نهایی، قهرمانی از دست قرمزها پرید و یحیی نیز تا ۷ سال بعد دیگر رنگ نیمکت تیم محبوبش را ندید و این بار نیز وی به خوبی می‌داند که هرگونه لغزش ممکن است سرنوشت مربیگری اش را تحت تاثیر قرار دهد.

پرسپولیس اگرچه اکنون با ۱۰ امتیاز نسبت به رقبا در صدر قرار دارد و شانس اول قهرمانی محسوب می‌شود اما برای کسب این عنوان باید شروع خوبی در مسابقات داشته باشد و برابر سه تیم قعر جدولی، امتیازات کامل را کسب کند. شاید در حالت عادی غلبه بر پیکان، شاهین و ماشین سازی کار سختی نباشد اما بعد از تعطیلی سه ماهه لیگ برتر، هر اتفاقی ممکن است.

این احتمالا اولین چالش جدی یحیی گل‌محمدی در بازگشت به خانه خواهد بود؛ این که موفق شود در یک ماه آتی تیمش را چنان آماده کند که برابر تیم های با انگیزه از نظر جسمی، فنی و روحی برتری داشته باشند و قهرمانی را از دست ندهند. تردیدی نیست که اگار این اتفاق رخ ندهد، ممکن است بسیاری موفقیت اولیه یحیی را نیز به سرمربی قبلی نسبت دهند اما در غیر این صورت، او گام محکمی برای ثبات در جایگاه خود بر خواهد داشت.

باتوجه به این که مقدمه موفقیت های پرسپولیس در دوره برانکو با تلاش زیاد در تمرینات رقم می‌خورد و در واقع او با تاکید به این نکته، توجه طرفداران را به این بخش جلب می‌کرد، اکنون هواداران پرسپولیس بار دیگر امیدوارند که ۳۰ روز تمرین، زمینه ساز تکرار موفقیت شود.

نکته مهم این است که پرسپولیس در تاریخ فوتبال خود تنها با علی پروین و افشین قطبی به عنوان مربیان ایرانی توانسته لیگ برتر را فتح کند و دیگر مربیان قهرمان خارجی بوده‌اند؛ آلن راجرز، استانکو پوکله پوویچ و برانکو ایوانکوویچ. آیا یحیی به ششمین مربی قهرمان پرسپولیس در لیگ برتر تبدیل خواهد شد؟

دیدگاه تان را بنویسید