کتاب هایی بامضمون عاشقانه که تضمین می‌کنیم باخواندن آنها مجذوب شان خواهید شد

کمتر کسی است که دوست نداشته باشد حتی وسط مطالعات جدی‌اش هم سرکی به دنیای کتاب‌های عاشقانه نکشد و از زیبایی‌های این داستان‌ها لذت نبرد.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش جی پلاس،‌ داستان‌های عاشقانه زیادی در تاریخ ادبیات وجود دارد؛ اما از میان آن‌ها برایتان پنج رمان را انتخاب کرده‌ایم که جذابیتشان بسیار بالاست و بعید است که باعث بالا رفتن سرعت مطالعه‌تان نشوند. به جز یک مورد از روی بقیه این کتاب‌ها فیلم‌هایی هم ساخته شده است که آن‌ها بینندگان زیادی پیدا کرده‌اند؛ اما کتابخوان‌ها می‌دانند که لذت خواندن کتاب چیز دیگری است.

  1. من پیش از تو

طی چند سال گذشته، جوجو مویز با نوشتن آثار متعددی از جمله من پس از تو، ماه عسل در پاریس و ... مشهور شده است و خوانندگان زیادی در سراسر جهان کتاب‌های او را دنبال می‌کنند؛ اما شاید هیچ کدام از آثار او به اندازه رمان عاشقانه من پیش از تو موفق واقع نشده است. داستان قصه دختری سرشار از زندگی به نام لوییزا کلارک را روایت می‌کند که برای کار به خانه ویلیام ترینر می‌آید. ویلیام جوانی جذاب و ثروتمند است که چند سال پیش بر اثر حادثه‌ای دچار فلج شده است و بسیار بد خلق به نظر می‌رسد. او سعی می‌کند لوییزا را هم با رفتارش فراری دهد؛ اما لوییزا می‌ماند و با رفتارهای ساده و پر از شور زندگی‌اش کم کم در دل ویلیام می‌نشیند. این علاقه دو طرفه می‌شود؛ اما مشکل بزرگتری بر سر راه این دو نفر قرار می‌گیرد. از روی کتاب من پیش از تو فیلمی هم با همین نام و با بازی امیلیا کلارک و سم کلفلین ساخته شده است که با استقبال بسیار زیادی رو به رو شد.

  1. ملت عشق

 

 ملت عشق؛ نوشته الیف شافاک ابتدا به دو زبان ترکی و انگلیسی منتشر شد؛ اما رفته رفته خوانندگان بیشتری در سراسر دنیا از جمله ایران به خیل دوستداران این کتاب پیوستند. این کتاب شامل دو روایت است که شافاک آن‌ها را با هم جلو می‌برد. اولی روایت زنی به نام الا روبینشتاین است. او به همراه همسرش زندگی می‌کند؛ موقعیت مالی خوبی دارد و ظاهر زندگی‌اش ایده‌آل است؛ اما از این زندگی راضی نیست. در محل کار برای ویراستاری کتابی به دست الا می‌رسد که نوشته مردی به نام عزیز زاهار است. این کتاب داستان مولانا را تعریف می‌کند؛ شاعری که چندین مورد از زیباترین اشعار خواندنی که عشق را توصیف می‌کنند را سروده و اکنون با شمس مواجه شده است. شمس در حال یاد دادن هر آنچه از عرفان می‌داند به اوست و الا هم در حال خواندن نوشته‌های عزیز. کم‌کم بین الا و عزیز ارتباطی شکل می‌گیرد و در عین داستان به ادامه روایت مولانا و شمس می‌پردازد. این کتاب درس‌های شیرین بسیار زیادی برای کسانی دارد که درباره ماهیت عشق کنجکاو هستند و در عین حال دوست دارند اثری گیرا و پر کشش در این باره را مطالعه کنند.

WhatsApp Image 2020-05-19 at 12.20.12 PM

  1. عشق در زمان وبا

کتاب «عشق در زمان وبا» روایت عشق در یک نگاه فلورنتینو به دختری به نام فرمینا است. فلورنتینو در یک تلگراف خانه کار می‌کند و با مادرش زندگی معمولی دارد تا اینکه روزی برای بردن تلگراف به خانه پدری فرمینا می‌رود و در یک نگاه به او دل می‌بندد. او شروع به نوشتن نامه‌هایی عاشقانه برای فرمینا می‌کند؛ نامه‌هایی که دور از چشم پدر او به دستش می‌رسند. ماجرای عاشقانه این دو به جایی می‌رسد که هر دو احساس می‌کنند نمی‌توانند بدون هم زندگی کنند؛ اما در این میانه پدر فرمینا به رابطه آن دو پی می‌برد؛ ابتدا فلورنتینو را تهدید می‌کند و بعد که متوجه می‌شود فلورنتینو مردن در راه عشق را افتخار می‌داند؛ دست دخترش را می‌گیرد و او را از شهر دور می‌کند. این اما تنها شروع عاشقانه عشق در زمان وبا است. گابریل گارسیا مارکز در این اثر با صبر و حوصله روایتی بلند از عشق فلورنتینو به فرمینا را می‌گوید که حتی با شنیدن خبر اینکه ممکن است او ازدواج کند هم فروکش نمی‌کند. عشق در زمان وبا به عنوان یکی از شاهکارهای ادبی و بهترین رمان‌های عاشقانه تاریخ به معرفی می‌شود.

  1. خطای ستارگان بخت ما

اگر دوست دارید یک نویسنده سبک عاشقانه را بشناسید و به طور خاص کتاب‌های او را دنبال کنید؛ خوب است «جان گرین» را به خاطر داشته باشید. او نویسنده چندین مورد از پر فروش‌ترین کتاب‌های عاشقانه جهان از جمله کتاب «خطای ستارگان بخت ما» است که از روی آن فیلمی نیز با بازی شایلین وودلی ساخته شده است. داستان کتاب روایت دختر جوانی است که سال‌هاست با بیماری درگیر است؛ پزشکان در نهایت از درمان او قطع امید کرده‌اند و تنها به واسطه داروهاست که احتمالا چند سال پایانی زندگی‌اش را می‌گذراند. همه چیز زندگی این دختر روندی یکنواخت دارد تا اینکه پسری به نام «آگوستوس» وارد زندگی او می‌شود و ورق برای دختر برمی‌گردد. گرین گفته که شخصیت هیزل، دختر داستان را بر اساس شخصیت واقعی دختری که بر اثر سرطان از دنیا رفته طراحی کرده است؛ اما جز این مورد بقیه داستان زاده تخیل این نویسنده است که حاصل آن به یکی از پر فروش‌ترین کتاب های رمان عاشقانه تبدیل شده است.

  1. دفتر خاطرات

بعید است اهل دنبال کردن اتفاقات جهان عاشقانه باشید و فیلم دفتر خاطرات یا Note Book را ندیده باشید. فیلمی با بازی رایان گاسلین و ریچل مک آدامز که به یکی از دیدنی‌ترین فیلم‌های عاشقانه تاریخ سینما تبدیل شده است و طرفداران زیادی در سراسر دنیا دارد. داستان دفتر خاطرات بر اساس کتابی به همین نام شکل گرفته است که آن را نیکولاس اسپارکس نوشته است. داستان دفتر خاطرات روایت عاشقانه دو نوجوان است که عاشق هم می‌شوند، از هم جدا می‌شوند و برای رسیدن به هم تلاش می‌کنند. به ویژه کاراکتر پسر این داستان؛ نوآه، یکی از بهترین کاراکترهای توصیف شده در رمان‌های عاشقانه است که برای رسیدن به الی، دختر مورد علاقه‌اش از هیچ تلاشی دریغ نمی‌کند. اگر دوست دارید روایت عاشقانه این دو را بخوانید و از سرنوشت‌شان باخبر شوید، سعی کنید هر چه زودتر کتاب دفتر خاطرات را بخوانید.

دیدگاه تان را بنویسید