مرطوب کننده های طبیعی خانگی بسازید

در این روزها که بیش از قبل با مواد ضدعفونی کننده شیمیایی سر و کار داریم ضرورت توجه به پوست دستمان بیشتر شده است، در اینجا تهیه چند مرطوب کننده خانگی را آموزش می دهیم.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش جی پلاس، برای حفظ سلامت پوست به ویژه در این روزهای کرونایی نیاز به مرطوب کننده هایی است که از خشکی پوست در اثر شست و شوی مکرر جلوگیری کند، چه بهتر که از مواد شیمیایی استفاده نکنیم و به سراغ مرطوب کننده های طبیعی که در خانه تهیه می کنیم برویم.

  مرطوب‌کننده با ژل آلوئه‌ورا

کافی است یک قاشق غذاخوری ژل آلوئه‌ورای طبیعی، یک قاشق غذاخوری آب و چند قطره از روغن ضروری مثل استوقودوس را با هم مخلوط کنید. از نتیجه کار مقداری روی دست خود بمالید و چند دقیقه‌ای ماساژ بدهید. ابتدا کمی چسبناک به نظر می‌رسد اما خیلی زود خشک می‌شود. از باقی مانده مواد دست‌ساز می‌توانید در ظرفی در بسته و برای چند روزی در یخچال نگهداری کنید.  بد نیست بدانید که روغن‌های ضروری به ترکیبات ارگانیک بسیار قوی، غلیظ و معطری گفته می‌شود که به‌صورت مستقیم و با روش تقطیر از پوست، گل، میوه، برگ، دانه یا ریشه درخت یا گیاهانی با خواص شفادهنده استخراج می‌شود.

  مرطوب‌کننده با روغن نارگیل

برای تهیه این کرم دست به 2قاشق سوپ‌خوری روغن نارگیل، 2 قاشق سوپ‌خوری موم و 5 تا 8 قطره روغن اسانس استوقودوس نیاز دارید. روغن نارگیل و موم را در ظرفی بریزید و تا زمانی که کاملا ذوب شوند حرارت دهید و چند قطره روغن اسانس استوقودوس را اضافه کنید. 

 

دیدگاه تان را بنویسید