راه‌اندازی پایگاه کشتی بانوان در مشهد

نخستین پایگاه کشتی بانوان در مشهد در پارک حجاب این شهر افتتاح شد.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش جی پلاس؛ روز گذشته نخستین پایگاه تخصصی کشتی بانوان در پارک حجاب افتتاح شد و پس از این تمرینات بانوان کشتی‌گیر مشهدی در این سالن پیگیری می‌شود.

آنا براتی در خصوص چگونگی راه‌اندازی این پایگاه، گفت: اردیبهشت ماه، هنگامی که از مسابقات قهرمانی کشتی آلیش کشور به مشهد بازگشتیم، متوجه شدیم که خانه کشتی حمید توکل به دوربین‌های مداربسته تجهیز شده است و دیگر امکان انجام تمرینات در این سالن را نداریم، به‌خاطر حفظ آمادگی بچه‌ها مجبور شدیم که تمرینات را در رینگ بوکس پیگیری کنیم، از همین رو پس از صحبت‌هایی که با رئیس هیأت کشتی استان، داشتیم به این نتیجه رسیدیم که از شهرداری تقاضای سالن تمرین کنیم.

مربی مشهدی تیم ملی کشتی بانوان افزود: پس از مراجعه به شهرداری، قرار شد تا یکی از سالن‌های سطح شهر را در اختیارمان قرار دهند تا تمریناتمان را از سر بگیریم، اما با توجه به فصل تابستان و تمرینات رشته‌های دیگر، این امکان جز در ساعت ۷ تا ۸:۳۰ صبح میسر نبود.

وی ادامه داد: به این نتیجه رسیدم که باید مکانی مختص کشتی بانوان در مشهد ایجاد شود تا بدون دغدغه بتوانیم به تمریناتمان بپردازیم، این مسئله را با اسماعیلی‌نژاد، یکی از مسؤولان تربیت بدنی شهرداری مشهد در میان گذاشتم که مورد استقبال ایشان واقع شد و با توجه به آگاهی ایشان از امکانات شهرداری، رایزنی‌هایی با مسؤولان مربوطه انجام دادند که منجر به آغاز فرآیند ساخت این مجموعه در پارک حجاب شد.

براتی با بیان اینکه در اواسط راه، برخی سنگ‌اندازی‌هایی از سوی مسؤولان شهرداری صورت گرفت و سبب توقف روند ساخت پایگاه کشتی بانوان شد، اظهار کرد: پس از مصاحبه‌ای که با خبرگزاری فارس انجام دادم، مسؤولان شهرداری، به‌ویژه خانم جراح، پیگیر وضعیت ما شدند و پس از اینکه متوجه شدند، ۲ ماه است که تمریناتمان را در رینگ بوکس انجام دادیم، بسیار به ما کمک کردند و در نهایت موانع به‌وجود آمده، از سر راه ما برداشته شد.

مربی مشهدی تیم ملی کشتی بانوان با اشاره به پتانسیل بالای بانوان خراسانی در رشته کشتی، افزود: ۴ بازیکن از تیم خراسان رضوی عضو تیم ملی هستند و من نیز به‌عنوان مربی در این تیم فعالیت می‌کنم، ضمن اینکه در مسابقات اردیبهشت ماه موفق شدیم مقام دوم کشور را کسب کنیم.

وی ادامه داد: با توجه به راه‌اندازی پایگاه کشتی اختصاصی بانوان در پارک حجاب، هفته گذشته اولین دوره استعدادیابی را برگزار کردیم که استقبال خوبی از این دوره صورت گرفت و در حال حاضر ۳ روز در هفته با ۱۵ کشتی‌گیر، از رده‌های سنی مختلف تمریناتمان را انجام می‌دهیم.

براتی به مزایای احداث این پایگاه اشاره کرد و افزود: این مجموعه در راه برنامه‌ریزی‌های دقیق به ما کمک می‌کند، چرا که دیگر تمریناتمان به‌علت مسابقات آقایان لغو نمی‌شود، خوبی بزرگ این پایگاه موقعیت مکانی آن است که در پارک حجاب واقع شده و ما می‌توانیم از فضای بیرونی آن نیز استفاده کنیم.

مربی مشهدی تیم ملی کشتی بانوان در خصوص مسابقات پیش روی تیم ملی بانوان، گفت: ما تورنمنت کشتی ترکیه را پیش رو داریم که به‌میزبانی استانبول برگزار می‌شود، نخستین اردوی آماده‌سازی را جهت شرکت در این مسابقات در تیرماه به میزبانی بیرجند و دومین مرحله را مرداد ماه در تهران برپا کردیم و میزبان سومین مرحله آماده سازی‌مان نیز طی روزهای آتی مشخص می‌شود.

 

دیدگاه تان را بنویسید