ملی‌پوش کشتی آلیش بانوان: برادر و همسرم حریف تمرینی ام بودند

ملی‌پوش کشتی آلیش بانوان می‌گوید برادر و همسرش تنها کسانی هستند که از کشتی گرفتنش حمایت کردند تا جایی که برادرش برای اینکه حریف تمرینی او باشد فنون کشتی را یاد گرفت.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش جی پلاس، چهاردهم اردیبهشت ماه مسابقات قهرمانی کشور کشتی آلیش بانوان برگزار شد و بانوان کشتی‌گیر پس از لغو اعزام به قهرمانی جهان فرصت حضور دوباره در میدان مبارزه را به دست آوردند. مریم احمدی آلیش کار وزن ۷۵ کیلوگرم و نایب قهرمان جهان در این رشته، با پیروزی برابر رقبای خود بر سکوی نخست کشوری ایستاد تا با راهیابی به تیم ملی شانس خود را برای حضور مجدد در قهرمانی جهان که تا چند ماه دیگر برگزار می‌شود، امتحان کند. احمدی که در شهرستان خود در استان فارس حریف تمرینی ندارد با یاد دادن فنون این رشته به برادرش او را حریف تمرینی خود کرده است. این کشتی گیر در مورد مسابقات قهرمان کشوری، نگاه جامعه به کشتی بانوان و انتظارات بانوان از فدراسیون توضیحاتی ارائه داد.

متن گفت‌وگوی این کشتی گیر را در ادامه می‌خوانید.

در قهرمانی کشور حریفانم را دست کم گرفتم

سطح مسابقات قهرمانی کشور خیلی بالاتر از سال‌های گذشته بود و همه با تمرین و آمادگی زیادی شرکت کرده بودند به همین دلیل رقابت‌ها خیلی سنگین بود. اما من از آنجایی که حریفانم را دست کم گرفت و فکر می‌کردم در سطح سال‌های گذشته هستند بدترین کشتی‌هایم را گرفتم. با این وجود برای اولی تلاش کرد و به آن رسیدم.

می‌دانستیم اعزام به مسابقات جهانی لغو می‌شود

سال گذشته به خاطر درگیری‌هایی که فدراسیون داشت و عوض شدن رئیس، می‌دانستیم احتمال لغو اعزام به مسابقات جهانی وجود دارد. از طرف دیگر هزینه رفتن به مسابقات زیاد بود و در نهایت اعزاممان انجام نشد. بعد از آن به شهرستان‌های خودمان برگشتیم. من هم تمریناتم را به صورت شخصی دنبال کردم.

کشتی را به برادرم یاد دادم تا حریف تمرینی‌ام شود

در شهرستانمان حریف تمرینی ندارم و با برادرم تمرین می‌کنم. تنها حامی و مشوقم همسرم و برادرم بودند و با حمایت آنها توانستم تمریناتم را دنبال کنم. برادرم کشتی‌گیر نبود ولی به او یاد دادم که پا به پای من کار کند. چون حریف تمرینی نداشتنم باید با کسی کشتی می‌گرفتم به همین دلیل برادرم مجبور بود به خاطر من فن‌ها را یاد بگیرد. دو سال است که به او کشتی یاد دادم و با من مبارزه می‌کند.

خادم که رفت نگران بودیم کشتی بانوان منحل شود

از فدراسیون انتظار دارم به گونه‌ای برنامه‌ریزی کنند که خانم‌ها هم دیده شوند. کشتی بانوان در چند سالی که آقای خادم رئیس فدراسیون بود، دیده شد و بانوان انگیزه‌ی زیادی برای مسابقات داشتند. بعد از اینکه رفت، برخی می‌گفتند ممکن است هر کس دیگری به جای آقای خادم بیاید کشتی بانوان کنسل شود. این موضوع بر روحیه‌مان تأثیر گذاشته بود اما با این وجود همه کشتی گیران قدیمی که چند سال با هم اردو نشین بودیم از کشتی جدا نشدند و امسال هم در مسابقات قهرمانی کشوری شرکت کردند. علاوه بر این می‌دانستیم تا زمانی که آقای بنی‌تمیمسرپرست و خانم منظمی نایب رئیس فدراسیون هستند ما هم هستیم و کنار گذاشته نمی‌شویم. امیدوارم وضعیت فدراسیون بهتر شود و به خانم‌ها دید دیگری داشته باشند.

کشتی بانوان هنوز در ذهن مردم جا نیفتاده

کشتی بانوان هنوز در ذهن مردم خیلی خوب جا نیفتاده و باورش برایشان سخت است. فکر می‌کنند خانم‌ها با دوبنده مسابقه می‌دهند. در صورتی که پوششمان کامل است. حتی زمانی که در مسابقات برون مرزی هم شرکت می‌کردیم کشورهای دیگر تعجب می‌کردند که چگونه با این پوشش می‌توانیم خوب کار کنیم و مقام به دست بیاوریم.

کشتی گرفتنم ابتدا برای اطرافیانم سخت بود و فکر می‌کردند خانم‌ها نباید کشتی بگیرند. چون این رشته برایشان سخت است. اما به مرور فهمیدن تفاوت‌هایی بین کشتی خانم‌ها و آقایان وجود دارد و در نتیجه قبول موضوع برایشان راحت تر شد.

به دنبال یادگیری فنون کشتی هستم

برای پیشرفت کشتی و یادگیری فنون تنها به تمرینات تیم ملی اکتفا نکردم و خودم از اول دنبال یادگیری تکنیک‌ها رفتم. سعی کردم تکنیکی باشم. برای این کار هم آقایان خیلی به من کمک کردند. قبل از اینکه زیر نظر فدراسیون کشتی برویم آقای فرید پشتیبان در زمینه کشتی کتاب چاپ کرده و تکنیک‌های کارآمدی را آموزش می‌داد که آن را مطالعه کردم.

 

دیدگاه تان را بنویسید