امام خمینی: روز قدس، روز مقابله مستضعفین با مستکبرین‏ است

امام خمینی خطاب به ملت مسلمان ایران: «روز قدس» یک روز جهانى است. روزى نیست که فقط اختصاص به قدس داشته باشد. روز مقابله مستضعفین با مستکبرین است. روز مقابله ملتهایى است که در زیر فشار ظلم امریکا و غیر امریکا بودند، در مقابل ابرقدرتهاست.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار جی پلاس، در آستانه روز قدس، رهبر کبیر انقلاب اسلامی با مخاطب قرار دادن ملت مسلمان ایران، به بیان ویژگی های روز قدس پرداختند. ایشان در بخشی از این پیام فرمودند: «روز قدس» یک روز جهانى است. روزى نیست که فقط اختصاص به قدس داشته باشد. روز مقابله مستضعفین با مستکبرین است. روز مقابله ملتهایى است که در زیر فشار ظلم امریکا و غیر امریکا بودند، در مقابل ابرقدرتهاست.

روزى است که باید مستضعفین مجهز بشوند در مقابل مستکبرین، و دماغ مستکبرین را به خاک بمالند. روزى است که بین منافقین و متعهدین امتیاز خواهد شد. متعهدین این روز را روز قدس مى‏ دانند، و عمل مى ‏کنند به آنچه باید بکنند. و منافقین- آنهایى که با ابرقدرتها در زیر پرده آشنایى دارند و با اسرائیل دوستى- در این روز بى ‏تفاوت هستند، یا ملتها را نمى‏ گذارند که تظاهر کنند. روز قدس روزى است که باید سرنوشت ملتهاى مستضعف معلوم شود، باید ملتهاى مستضعف اعلام وجود بکنند در مقابل مستکبرین. باید همان طور که ایران قیام کرد و دماغ مستکبرین را به خاک مالید و خواهد مالید، تمام ملتها قیام کنند و این جُرثومه ‏هاى فساد را به زباله دانها بریزند.» (صحیفه امام؛ ج ۹، ص ۲۷۶)

ایشان در بخش دیگری از پیام خود با تأکید بر این مطلب که روز قدس، روز حیات اسلام است، افزودند: «اسرائیل، دشمن بشریت، دشمن انسان، که هر روز غائله ایجاد مى ‏کند و برادرهاى ما را در جنوب لبنان به آتش مى‏ کشد، باید بداند که دیگر اربابهاى او رنگى ندارند در دنیا، و باید انزوا اختیار کنند؛ طمعها را از ایران باید قطع کنند، دستهاى آنها باید از همه ممالک اسلامى قطع شود؛ عمال آن در همه ممالک اسلامى باید کنار بروند. روز قدس روز اعلام یک چنین مطلبى است. اعلام این است به شیاطینى که ملتهاى اسلام را مى‏ خواهند کنار بگذارند، و ابرقدرتها را به میدان بیاورند. روز قدس روزى است که قطع آمال آنها را بکند؛ و به آنها هشدار بدهد که گذشت آن زمانها.

روز قدس روز اسلام است. روز قدس روزى است که اسلام را باید احیا کرد و احیا بکنیم، و قوانین اسلام در ممالک اسلامى اجرا بشود. روز قدس روزى است که باید به همه ابرقدرتها هشدار بدهیم که اسلام دیگر تحت سیطره شما، به واسطه عمال خبیث شما، واقع نخواهد شد. روز قدس، روز حیات اسلام است. باید مسلمین بهوش بیایند، باید بفهمند قدرتى را که مسلمین دارند؛ قدرتهاى مادى، قدرتهاى معنوى. مسلمین که یک میلیارد جمعیت هستند و پشتوانه خدایى دارند و اسلام پشتوانه آنهاست و ایمان پشتوانه آنهاست از چه باید بترسند؟» (صحیفه امام؛ ج ۹، ص ۲۷۷-۲۷۸)

دیدگاه تان را بنویسید