وزارت بهداشت نوار غزه تأکید کرد که از ابتدای تجاوز رژیم اشغالگر به نوار غزه تا کنون 28هزار و 176 شهروند فلسطینی به شهادت رسیدند و 67هزار و 784 شهروند فلسطینی دیگر نیز زخمی شدند.

به گزارش جماران به نقل از الجزیره، وزارت بهداشت نوار غزه اعلام کرد که طی 24 ساعت گذشته 112 فلسطینی در تجاوز به نوار غزه به شهادت رسیدند و 173 نفر نیز زخمی شدند.

وزارت بهداشت نوار غزه تأکید کرد که از ابتدای تجاوز رژیم اشغالگر به نوار غزه تا کنون 28هزار و 176 شهروند فلسطینی به شهادت رسیدند و 67هزار و 784 شهروند فلسطینی دیگر نیز زخمی شدند.

در همین حال، خبرنگار الجزیره در شمال نوار غزه گفت که شماری از شهروندان فلسطینی در این منطقه به دلیل نبود مواد غذایی جان خود را از دست دادند.

این خبرنگار تأکید کرد که نیروهای اشغالگر به شکل پیوسته از ورود کمک ها به این منطقه جلوگیری می کنند و برخی از خانواده حتی نمی توانند به یک وعده غذایی در روز دست پیدا کنند.

 

محاصره بیمارستان‌های غزه؛ شهادت ۳ بیمار در پی نبود اکسیژن

هلال احمر فلسطین صبح امروز یکشنبه ۱۱ فوریه اعلام کرد که چند بیمارستان باقی‌مانده غزه همچنان در محاصره هستند و ممانعت اشغالگران از ورود تجهیزات پزشکی موجب شهادت بیماران شده است.

«ارتش اشغالگر صهیونیستی حدود یک هفته است اجازه ورود کپسول اکسیژن به بیمارستان أمل را نداده است که بر اثر آن ۳ بیمار به شهادت رسیده‌اند»، این گزارش امروز هلال احمر فلسطین است.

هلال احمر در ادامه بیانیه خود با تاکید بر اینکه ادعای صهیونیست‌ها درباره ارسال تجهیزات پزشکی به بیمارستان أمل به هیچ وجه صحت ندارد، خاطرنشان کر که رژیم اشغالگر تجهیزات پزشکی این بیمارستان را نابود، پرسنلش را مورد حمله قرار داده و ۹ نفر را هم بازداشت کرده است.

با گذشت ۱۲۸ روز از حملات رژیم اشغالگر به نوار غزه، وزارت بهداشت فلسطین اعلام کرد ارتش اسرائیل طی ۲۴ ساعت گذشته ۱۶ کشتار جمعی در نوار غزه انجام داده که در پی آن، ۱۱۷ فلسطینی شهید و ۱۵۲ نفر دیگر مجروح شدند.

حالا شمار شهدای فلسطینی از ۲۸ هزار تن گذشته و جنایات رژیم اشغالگر ادامه دارند؛ در همین شرایط تعداد زیادی از شهدای فلسطینی در خیابان‌ها و زیر آوار هستند که ارتش اسرائیل اجازه انتقال آن‌ها به بیمارستان‌ها را نمی‌دهد.

طبق گزارش‌های امروز رسانه‌ها ارتش رژیم اشغالگر شهر خان‌یونس به ویژه محوطه بیمارستان ناصر [یکی از معدود بیمارستان‌های باقی‌مانده غزه] را هدف حمله سنگین توپخانه‌ای قرار داده است.

هلال احمر فلسطین در بخش دیگری از بیانیه خود تاکید کرد که رژیم اشغالگر همچنان از ورود سوخت برای ادامه کار ژنراتورهای بیمارستان أمل جلوگیری می‌کند و همین مسئله این بیمارستان را با خطر خروج از خدمت مواجه کرده است.

 

تغییر تاکتیک‌های نظامی مقاومت در مرحله سوم یورش زمینی اشغالگران به غزه

همزمان با خیز رژیم اشغالگر برای ورود به مرحله سوم عملیات زمینی در نوار غزه، ارتش این رژیم به استفاده از تاکتیک‌های جدیدی روی آورده که مبتنی بر کاهش شمار سربازان، و تمرکز بر عملیات کیفی و تعریف‌شده است.

 گروه‌های مقاومت فلسطین نیز با توجه به ماهیت در حال تغییر عملیات رژیم اسرائیل، تاکتیک‌های دفاعی خود را تغییر می‌دهند؛ به همین جهت این گروه‌ها در دوره اخیر به تک‌تیراندازها بیشتر تکیه کرده‌اند.

طبق گزارش تلویزیون الجزیره، این تغییر در رفتار مقاومت- به گفته کارشناسان نظامی- تحلیل رفتن ارتش اشغالگر را هدف گرفته است به نحوی که مقاومت تلفات زیادی را در صف افسران و سربازان اشغالگر بر جای گذاشته است.

در چنین جنگ‌هایی، صرف ورود به منطقه‌ای یا کنترل موقتی بر آن مهم نیست بلکه تثبت کنترل، عامل تغیین‌کننده محسوب می‌شود.

با بررسی ویدیوهایی که گروه‌های مقاومت در غزه منتشر کرده‌اند آرایش نظامی رزمندگان مقاومت نشان می‌دهد که گویی آنها نیروهای اشغالگر مستقر در برخی از شهرها و مناطق غزه را از تمام محورها محاصره کرده‌اند.

علاوه بر این، تک‌تیراندازهای مقاومت نیز در مرحله سوم جنگ نسبت به مراحل قبلی در تحرکات‌شان و شکار اهداف آزادانه‌تر عمل می‌کنند.

گردان‌های القسام- شاخه نظامی حماس- از سلاح تک‌تیرانداز "غول"، و تفنگ مجهز چینی "ام۹۹" ، که بیش از ۱.۵ کیلومتر برد دارد، استفاده می‌کند.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.