شمار شهدای تجاوز رژیم اسرائیل به نوار غزه از هفتم اکتبر سال 2023 تا کنون به 28هزار و 67 شهید رسیده است.

به گزارش جماران به نقل از الجزیره، وزارت بهداشت نوار غزه اعلام کرد که شمار شهدای تجاوز رژیم اسرائیل به نوار غزه از هفتم اکتبر سال 2023 تا کنون به 28هزار و 67 شهید رسیده است.

شمار زخمی های این تجاوز وحشیانه نیز به 67هزار و 611 نفر رسیده است.

وزارت بهداشت نوار غزه تأکید کرد که رژیم اشغالگر در 24 ساعت گذشته 16 جنایت مرتکب شد که در نتیجه آن 117 شهروند فلسطینی به شهادت رسیدند و 152 شهروند دیگر نیز زخمی شدند.

 

گزارش العالم از شدیدترین قتل عام فلسطینیان رفح در غزه

 

شهر رفح در غزه به دنبال جنایت جدید رژیم صهیونیستی شبی خونین را بر اثر بمباران جنگنده های این رژیم پشت سر گذاشت جایتی که طی آن تا کنون پیکر دستکم 25 شهید فلسطینی به بیمارستان ها منتقل شده و هنوز بسیاری از شهدا و مجروحان زیر آوار هستند.

اسراء بحیصی خبرنگار شبکه خبری العالم در دیرالبلح غزه، جنایت دیشب (جمعه) رژیم صهیونیستی در رفح را شدیدترین قتل عام فلسطینیان در رفح در برهه اخیر توصیف کرد و گزارش داد که اشغالگران 3 منزل مسکونی را بمباران و بر سر ساکنان آن خراب کردند.

خبرنگار العالم بمباران رفح را در راستای اظهارات رژیم صهیونیستی مبنی بر آغاز تهاجم نظامی به این شهر ارزیابی کرد.

ارتش اشغالگر اعلام کرده که 4 گردان حماس در رفح حضور دارد و حماس بدون حذف آن‌ها از بین نخواهد رفت.

بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی، تلاش می کند تا با تبلیغ این روایت ها، حمله خود به فلسطینیان رفح را توجیه کند.

شهر رفح 1.3 میلیون آواره فلسطینی را در خود جای داده است که بر اثر حملات رژیم صهیونیستی و تخریب خانه های فلسطینیان از شمال و مرکز غزه آواره شده اند.

حمله زمینی رژیم صهیونیستی به رفح به شهادت ده ها هزار غیرنظامی بی دفاع فلسطینی منجر خواهد شد.

بنابر این گزارش، کانال ۱۲ رژیم صهیونیستی گزارش داده، نتانیاهو به آنتونی بلینکن وزیر خارجه آمریکا اعلام کرده است که عملیات زمینی در رفح ظرف ۲ هفته آینده آغاز خواهد شد.

بر اساس این گزارش، نخست وزیر رژیم صهیونیستی خواستار نابودی گردان‌های نظامی حماس در رفح تا قبل از ماه رمضان شده است.

در تحولی دیگر، مرکز حقوق بشری اروپا – مدیترانه از تخریب عمدی زیرساخت های بهداشتی –درمانی نوار غزه توسط رژیم صهیونیستی خبر داد.

به گزارش رسانه های فلسطینی، این نهاد حقوق بشری در گزارشی اعلام کرد که رژیم صهیونیستی برای نابود و تعطیل کردن ظرفیت باقیمانده از سیستم بهداشتی و درمانی نوار غزه، به صورت عمدی این زیرساخت ها را با سلاح های سنگین و توپخانه هدف قرار می دهد.

این نهاد حقوق بشری با بیان اینکه انهدام باقیمانده سیستم درمانی نوار غزه، جان افراد بیشتری را در معرض خطر قرار می دهد، افزود: ارتش رژیم صهیونیستی بیمارستان ها، مراکز و کادر درمانی و آمبولانس ها را به طور مستقیم هدف قرار می دهد.

بر اساس این گزارش، بخش عمده زیرساخت های بهداشتی و درمانی نوار غزه از بین رفته و چند بیمارستان از جمله بیمارستان های نیمه تعطیل «الامل» و «ناصر» در خان یونس در محاصره نظامیان رژیم صهیونیستی است.

مرکز حقوق بشری اروپا – مدیترانه تاکید کرد که تجاوزهای ارتش رژیم صهیونیستی به زیرساخت های درمانی و کادر پزشکی، فرصت نجات فلسطینی ها را از بین می برد و آن ها را از حقوق خود در برخورداری از خدمات بهداشتی و درمانی محروم می کند.

این نهاد حقوق بشری پیشتر در گزارشی اعلام کرد که بیش از ۳۵ هزار نفر در نتیجه تجاوز مداوم اشغالگران اسرائیلی به نوار غزه کشته شدند.

براساس گزارش این نهاد حقوق بشری، از مجموع کشته‌ها، ۱۳ هزار نفر را کودکان تشکیل می‌دهند.

تازه ترین اخبار از شهادت ۱۲ فلسطینی در شهر خان‌یونس واقع در جنوب غزه حکایت دارد و اشرف القدره سخنگوی وزارت بهداشت فلسطین در غزه هم اعلام کرد که ارتش رژیم صهیونیستی به بیمارستان «أمل» در خان‌یونس یورش برده و قصد خارج کردن این بیمارستان از خدمت را دارد.

سخنگوی وزارت بهداشت فلسطین در غزه تصریح کرد که یورش به بیمارستان أمل در راستای تلاش‌های رژیم صهیونیستی برای خارج کردن تمامی بیمارستان‌های نوار غزه از خدمت انجام می‌گیرد.

 

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.