این اقدام در راستای تلاش چین برای تبدیل شدن به قدرت بزرگ و رقیب آمریکا در عرصه علوم و فناوری صورت گرفته است.

به گزارش جماران، روزنامه وال استریت ژورنال آمریکا در گزارشی نوشت: شی جین پینگ رهبر چین نسل جدیدی از رهبرانی را در  پست های کلیدی و ارشد حزب کمونیست منصوب کرد که در عرصه های فضا، هوش مصنوعی و دیگری عرصه های مهم و استراتژیک تخصص دارند.

این اقدام  در راستای تلاش چین برای تبدیل شدن به قدرت بزرگ و رقیب آمریکا در عرصه علوم و فناوری صورت گرفته است.

به نوشته این روزنامه آمریکایی تعداد مسئولان متخصص در علوم و فناوری در فهرست مرکزی حزب کمونیست  که 205 عضو را در بر می گیرد به تعدادی رسید که   طی پنج سال نخست از «جیانگ زیمین» رهبر سابق بوده است.

این افزایش در حالی صورت می گیرد که واشنگتن تلاش می کند بخش فناوری چین را محدود کند و ابتکار و خلاقیت را در آمریکا تقویت کند.

مسئولان چینی که دارای مهارت در عرصه تکنولوژی هستند 81 صندلی را در کمیته مرکزی یعنی 40 درصد از مجموع صندلی ها را از آن خود کردند این در حالی است که در  کمیته مرکزی سابق 18 درصد را از آن خود کرده بودند.

کمیته مرکزی جدید حزب کمونیست چین طی کنفرانس این حزب که هر ده سال دو بار برگزار می شود، چندی پیش اعضای جدید خود را انتخاب کرد.

همچنین در دفتر سیاسی حزب کمونیست حاکم که از 24عضو تشکیل شده است تصمیم گیران دارای مهارت در  علوم و فناوری از دو عضو به 8 عضو افزایش یافنه است.

شی جین پینگ در کنفرانس حزب کمونیست در ماه گذشته تأکید کرد: باید علوم و فناوری را قدرت تولیدی اساسی خود ، استعداد را درآمد اساسی و خلاقیت و ابتکار را محرک اصلی مان به سمت رشد بدانیم.

رئیس جمهور چین  اقدام به ارتقای رهبران دارای تخصص در علوم و تکنولوژی کرذ تا آنها را وارد عرصه رهبری چین کند.               

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.