در یک هفته دو جنگنده روسی روی ساختمان های مسکونی در این کشور سقوط کردند.

به گزارش جماران به نقل از روسیا الیوم، در یک هفته دو جنگنده روسی روی ساختمان های مسکونی در این کشور سقوط کردند.

یک هواپیمای جنگنده متعلق به ارتش روسیه روز یکشنبه ۲۳ اکتبر در منطقه سیبری سقوط کرد و روی یکی از خانه‌های شهر «ایرکوتسک» افتاد.

این خبر از سوی مقامات محلی اعلام شد و به گفتۀ ایگور کوبزف، فرماندار منطقه ایرکوتسک، در جریان این حادثه هر دو خلبان هواپیما کشته شدند.

ایگور کوبزف در پیامی در کانال تلگرام نوشت: «این هواپیما که از نوع "سوخو" بود، روی خانه‌ای دو طبقه در ایرکوتسک سقوط کرده و باعث آتش‌سوزی شده است. اگرچه هر دو خلبان هواپیما کشته شده‌اند اما هیچ آسیبی به ساکنان محلی وارد نشده است.»

نیروهای امداد و نجات نیز اعلام کردند که این حادثه در زمانی روی داده که جنگنده سوخو-۳۰ مشغول انجام یک پرواز آموزشی بوده است.

از آنجا که در زمان وقوع حادثه کسی در خانه نبوده، به هیچ غیرنظامی آسیب نرسیده است. با این وجود برخورد هواپیما با این خانۀ چوبی، باعث ایجاد آتش سوزی در منطقه‌ای به وسعت ۲۰۰ متر شده است.

تصاویر منتشر شده از این حادثه نیز دست‌کم ۱۲ آتش‌نشان را نشان می‌دهد که در حال خاموش کردن شعله‌های آتش هستند.

کمیته تحقیقات روسیه نیز از آغاز تحقیقات دربارۀ این حادثه و بررسی دلایل «نقض قوانین ایمنی»  یا «اشتباه خلبان»خبر داده است.

در آخرین سانحه هوایی از این دست در روسیه در روز دوشنبه ۱۷ اکتبر، سقوط یک فرونده جنگنده سوخوی روسیه بر ساختمانی ۹ طبقه در شهر ییسک واقع در جنوب روسیه شد ۱۵ نفر کشته شدند و بیش از بیست نفر نیز زخمی شدند.

شدت انفجار در این حادثه به حدی بود که از طبقه اول تا نهم این ساختمان را در برگرفت. این جنگنده سوخو-۳۴ از پایگاهی  نظامی برخاسته و خلبانان در حال پرواز آموزشی بودند که حادثه رقم خورد.  

مقامات روسیه نقص فنی را دلیل سقوط جت سوخو اعلام کرده و می‌گویند تحقیق از هر دو خلبان این هواپیما که توانستند قبل از سقوط آن اجکت کرده و با چتر بیرون بپرند و زنده بمانند، آغاز شده است. 

در تصویری که از این حادثه منتشر شده، یکی از خلبانان دیده می‌شود که با چتر نجات بیرون پریده و در حال فرود از فاصله‌ای نه چندان دور از ساختمان است. 

ونیامین کوندراتیف، فرماندار منطقه کراسنودار که شهر ییسک را نیز در بر می‌گیرد سه روز عزای عمومی اعلام و ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه نیز با خانواده هایی که عزیزانشان را از دست دادند ابراز همدردی کرده است. 

 یکی از مهم‌ترین پایگاه‌های هوایی روسیه در شهر ییسک با جمعیت ۹۰ هزار نفری قرار دارد. شهر ییسک در خلیج تاگانروگ در ساحل دریای آزوف قرار دارد. این شهر، محل تقاطع جنوب اوکراین و جنوب روسیه است.  

کمیته تحقیقات روسیه پیش‌تر اعلام کرده بود که تحقیقات جنایی در مورد سقوط هواپیما آغاز شده است و  بازرسان نظامی در حال بررسی شرایط و علل این حادثه هستند.


 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

کلمات کلیدی تحولات روسیه

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.