کره جنوبی تسلیحاتی به قیمت 2.9میلیارد دلار به اوکراین می فرستد و این تسلیحات از طریق جمهوری چک به اوکراین فرستاده می شود.

به گزارش جماران، روزنامه «ملادا فرونتا دنیس» نوشت که کره جنوبی تسلیحاتی به قیمت 2.9میلیارد دلار به اوکراین می فرستد و این تسلیحات از طریق جمهوری چک به اوکراین فرستاده می شود.

قرار است که بهای این تسلیحات که یکی از بزرگترین صادرات سلاح در جریان جنگ اوکراین به شمار می رود توسط آمریکا پرداخت شود و تسلیحات را یکی از شرکت های جمهوری چک به عنوان هدیه به اوکراین تحویل داده شود.

به نوشته این روزنامه این تسلیحات شامل سامانه های موشکی ضد هوایی و مهمات آن به ویژه «چیرون» و «شینونگ» می شوند که در مقابله با هواپیماهایی مورد استفاده قرار می گیرند که در ارتفاع پایین پرواز می کنند.

بنابراین گزارش، کره جنوبی به دلیل موضع گیری رسمی دولت این کشور نمی تواند به شکل مستقیم به اوکراین تسلیحات بفرستد. از بهار کره جنوبی اعلام کرد که به رغم اهتمام زیاد طرف اوکراینی اما تسلیحاتی به کشوری که در آن جنگ است نمی فرستد. کره جنوبی همچنین تأکید کرد که فقط با ارسال مواد غیر کشنده مانند کلاه خود یا جلیقه های ضد گلوله می تواند کمک کند.

 

روسیه بیش از ۸۰ درصد از نیروهایش در پایگاههای شمال اروپا را به جبهه‌های اوکراین منتقل کرد 

پولیتیکو در گزارشی اعلام کرد که روسیه بیش از ۸۰ درصد نیروهای نظامی خود را از پایگاههای واقع در شمال اروپا خارج کرده و آن‌ها را به جبهه اوکراین انتقال داده است.

بر اساس این گزارش، پیش‌تر حدود ۳۰ هزار نظامی روسی در پایگاه‌های روسیه در کشورهای حوزه بالتیک مستقر بودند.

پولیتیکو به نقل از منبع خود نوشته است که کاهش نیروهای نظامی روسیه در شمال اروپا در هفت ماه گذشته بسیار قابل توجه است. البته این منبع نظامی در ادامه گفته است که قدرت هوایی روسیه منطقه را ترک نکرده و ناوگان شمالی روسیه نیز در شبه جزیره کولا نسبتاً دست نخورده باقی‌مانده است.

بر اساس برخی تصاویر ماهواره‌ای که در ماه جاری میلادی به دست آمده است، به نظر می‌رسد که روسیه برخی از سامانه‌های موشکی «اس-۳۰۰» خود را از اطراف سنت‌پترزبورگ در نزدیکی مرز فنلاند، منتقل کرده است.

روسیه روند انتقال بیشتر نیروهای خود از شمال اروپا را، با هدف کمک به تقویت نیروهایش در اوکراین انجام داده است؛ آنهم پس از آنکه با اعلام بسیج عمومی، نیروهای ذخیره خود را برای مشارکت در تهاجم نظامی روسیه به اوکراین فراخوانده بود.

مسکو برای چندین دهه نیروهای نظامی خود را در شمال اروپا برای مقابله با ناتو مستقر کرده بود که با انتقال آن‌ها از این منطقه، موقعیت روسیه تضعیف می‌شود.

با وجود این برخی از تحلیلگران نظامی بر این نظرند که روسیه همچنان یک تهدید بلندمدت برای ناتو و همچنین کشورهای کوچک بالتیک است و پیش‌بینی می‌کنند که مسکو در آینده قدرت نظامی خود را در منطقه نظامی غرب روسیه بازسازی کند.

 

 

کشف چهارمین محل نشت گاز از «نورداستریم»؛ روسیه و کشورهای غربی یکدیگر را متهم کردند 

کشورهای اروپایی همزمان با شناسایی چهارمین محل نشت در خط لوله انتقال گاز «نوراستریم» از عزم خود برای افزایش تدابیر امنیتی در راستای محافظت از تاسیسات نفت و گاز سخن گفتند. 

اتحادیه اروپا، آمریکا و ناتو احتمال داده‌اند که آسیب وارده به خط لوله «نورداستریم» اقدامی عمدی باشد. این در حالی است که گارد ساحلی سوئد اعلام کرد که چهارمین محل نشت در این خط لوله را شناسایی کرده است. 

خط لوله «نورداستریم» گاز صادراتی روسیه را به آلمان منتقل می‌کند. این خط لوله از زیر آب‌های دریای بالتیک عبور می‌کند. برخی گزارش‌ها حاکی است که پیش از شناسایی محل نشت از «نورداستریم» چند انفجار در دریای بالتیک به ثبت رسیده بود. 

روسیه و کشورهای غربی همزمان با افزایش تنش‌ها بین دو طرف بر سر جنگ اوکراین یکدیگر را مسئول آسیب به «نورداستریم» معرفی می‌کنند. مسکو در واکنش به شناسایی محل نشت از «نورداستریم» به طور مستقیم آمریکا را به خرابکاری متهم کرد. در مقابل سخنگوی شورای امنیت ملی ایالات متحده با رد این اتهام از «پخش اخبار جعلی» از سوی روسیه سخن گفت. 

محل آسیب به خط لوله «نورداستریم» در نزدیکی آب‌های سرزمینی دانمارک و سوئد است. به گفته جوزپ بورل، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا «همه اطلاعات موجود» حاکی از این است که آسیب به «نورداستریم» در دریای بالتیک نتیجه «اقدامی عمدی» است. لهستان به طور مستقیم از روسیه به عنوان مسئول احتمالی خرابکاری در خط لوله «نورداستریم» یاد کرده است.

ورشو اعلام کرده است که خرابکاری در «نورداستریم» می‌تواند بخشی از برنامه روسیه برای اعمال فشار بر کشورهای اروپایی به خاطر حمایت آنها از اوکراین باشد.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.