دست‌کم ۱۵۰۰۰ کارمند پست آلمانی دست از کار کشیدند. شرکت دولتی دویچه پست می‌گوید تحویل میلیون‌ها بسته و نامه تحت تأثیر اعتصاب متوقف شده است.

به گزارش جماران؛ به دلیل‌ عدم متناسب‌سازی حقوق با تورم که از سوی دولت به تمامی کارگران وعده داده شده بود، اتحادیه کارگری پست آلمان از کارکنان خواست روز شنبه اعتصاب کردند.

ایلنا به نقل از شبکه دویچه وله آلمان نوشت: دست‌کم ۱۵۰۰۰ کارمند پست آلمانی دست از کار کشیدند. شرکت دولتی دویچه پست می‌گوید تحویل میلیون‌ها بسته و نامه تحت تأثیر اعتصاب متوقف شده است. 

ماجرا از این قرار است که به دلیل‌ عدم متناسب‌سازی حقوق با تورم که از سوی دولت به تمامی کارگران وعده داده شده بود، اتحادیه کارگری پست آلمان از کارکنان خواست روز شنبه اعتصاب کرده و تا پایان دوشنبه که روز کاری است، به اعتصاب ادامه دهند. 

پیش از این هزاران نفر از کارکنان پست روز جمعه در سراسر آلمان در بحبوحه توقف مذاکرات برای افزایش دستمزد دست به اعتصاب زده بودند. 

دویچه پست روز جمعه هشدار داد که برای تحویل برخی نامه‌ها و بسته‌ها «چند روز تاخیر» وجود خواهد داشت. در مجموع ۲.۳ میلیون بسته و ۱۳ میلیون نامه تحت تأثیر قرار گرفتند. 

همچنین گفت که نوسانات منطقه‌ای از نظر مشارکت و در نتیجه در سطح اختلال وجود دارد. 

چند نفر از کارکنان پست اعتصاب کردند؟ 

اعتراضات در ساعات اولیه صبح جمعه پس از اعلام اعتصاب اواخر روز پنجشنبه آغاز شد. 

گروه دویچه پست DHL گفت ۱۶۷۰۰ کارگر و کارمند اداره پست که حدود یک سوم کل شرکت است، در اعتصاب شرکت کرده‌اند. این رقم کمی بیشتر از ۱۵۰۰۰ نفری بود که اتحادیه بزرگ کارگری قبلا گفته بود امیدوار است سایر کارگران مرتبط با صنعت پست در آن شرکت کند. 

آندره آ کوسیس، مذاکره‌کننده اصلی اتحادیه، گفت: «اعتصاب‌ها نشانه واضحی از سوی اعضای ما نسبت به کارفرمای [آنها] است. 

اتحادیه در همین حال، روز جمعه از اعضای خود خواست تا اعتصاب را تا روز شنبه در سراسر کشور تمدید کنند. 

در پس و پشت اعتصابات پستی چه مشکلی وجود دارد؟ 

اتحادیه و شرکت مستقر در بن در مذاکرات دستمزدی به بن‌بست رسیده‌اند و اتحادیه کارگری خواستار افزایش ۱۵ درصدی مزد مطابق با تورم مواد غذایی در آلمان شده است. اعضای اتحادیه که سال‌ها حقوقشان ثابت مانده بود، معتقدند اعمال افزایش برای مدت ۱۲ ماه است. 

بسیاری از کارگران می‌گوید برای جبران تورم ضروری است و شرکت را به بی‌عدالتی متهم کنیم زیرا در میان سودهای بی‌سابقه سال ۲۰۲۲ و دوران کرونا چیزی به کارکنان نرسید. پس از سه ماهه سوم سال ۲۰۲۲، این شرکت برآورد خود را برای درآمد ۸.۴ میلیارد یورو (تقریباً ۹ میلیارد دلار) افزایش داد اما باوجود تورم و افزایش هزینه‌ها و افزایش میزان کار بخاطر کرونا، چیزی به جیب کارگران افزوده نشد. 

دویچه پست رقم ۱۵ درصد که مطالبه کارکنان است را غیرواقعی خوانده و مطالبات را غیرمنطقی و زیاده خواهانه دانسته است و از دولت استمداد کمک و نیرو نیز کرده است. 

در حال حاضر دور سوم مذاکرات برای ۸ و ۹ فوریه یعنی نیمه بهمن‌ماه برنامه ریزی شده است. دویچه پست گفته بود که می‌خواهد پیشنهاد جدیدی را در آن زمان روی میز بگذارد تا ماجرای اعتصابات حل شود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.