کاظم جلالی سفیر ایران در مسکو گفت: روسای جمهور دو کشور بارها به صورت حضوری و تلفنی با یکدیگر ارتباط داشته اند و در آینده نزدیک دیدار و گفتگو خواهند کرد. همه اینها گواه عمق روابط همه جانبه بین کشورهایمان است، در آینده شاهد تحولات مهمی در روابط دوجانبه خواهیم بود.

به گزارش جماران؛ به نقل از اسپوتینک، سفیر ایران در فدراسیون روسیه، اظهار داشت: روسیه و ایران فعالانه در حال توسعه همکاری های دوجانبه هستند و اتفاقات مهمی در روابط دو کشور در آینده رخ خواهد داد.

کاظم جلالی سفیر ایران در فدراسیون روسیه، در مصاحبه اى در آستانه سفر پوتین بیان کرد: از ابتدای سال 2022 تا به امروز تبادل گسترده هیئت های سیاسی و اقتصادی بین دو کشور انجام شده است.

وی گفت: در این مدت روسای جمهور دو کشور بارها به صورت حضوری و تلفنی با یکدیگر ارتباط داشته اند و در آینده نزدیک دیدار و گفتگو خواهند کرد. همه اینها گواه عمق روابط همه جانبه بین کشورهایمان است، در آینده شاهد تحولات مهمی در روابط دوجانبه خواهیم بود.

علاوه بر این، سفیر ایران خاطرنشان کرد که جمهوری اسلامی ایران و فدراسیون روسیه نیز به طور جدی با یکدیگر همکاری می کنند.

جلالی تاکید کرد: نزدیکی مواضع و تنوع موضوعات همکاری ایران و روسیه، عضویت ایران در سازمان همکاری شانگهای (SCO) و مذاکرات ایران در اتحادیه اقتصادی اوراسیا (EAEU) برای امضای توافقنامه دائمی تجارت آزاد و همچنین شرکت رئیس جمهور ایران [ابراهیم رئیسی] در اجلاس سران بریکس گواه این موضوع است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.