فریدون عباسی رییس سابق سازمان انرژی اتمی می گوید: تاکنون 5 بار در نطنز خرابکاری عمده صورت گرفته است و دشمن برای خرابکاری روزهای ایدئولوژیک را انتخاب کرد.

به گزارش جماران؛ فریدون عباسی رییس پیشین سازمان انرژی اتمی به فارسی گفت: تخریبی که در نطنز شده است بار اول نبوده و از نظر خرابکاری‌های عمده فکر می‌کنیم پنجمین بار است که در طول 15 سال گذشته حمله شدیدی به تأسیسات نطنز شده است البته تا حدودی آنها را خنثی کرده‌ایم ولی آسیب هم دیده‌ایم.

وی افزود: خرابکاری‌های صورت گرفته در نطنز نو و جدید است ولی موضوع خرابکاری و استفاده از مواد منفجره در این تأسیسات برای اولین‌بار نیست؛ با مواد منفجره خیلی کوچک که در گیج‌های خلاء یا سنسورهایی که میزان فشار کم را در ماشین‌های سانتریفیوژ اندازه‌گیری می‌کند و انفجار آن ماده که اندازه یک عدس بود موجب تخریب شد که این خرابکاری ساعت 30 دقیقه بامداد روز 15 شعبان سال 1390 صورت گرفت.

عباسی گفت: این در حالی است که دشمن برای خرابکاری روزهای ایدئولوژیک را انتخاب کرده و برنامه‌ریزی می‌کند مانند روز قدس و نیمه شعبان و می‌کوشد مبارزه اعتقادی و خرابکاری و قدرت‌نمایی با جمهوری اسلامی را توأمان دنبال کند.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
2 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.