ترور محسن فخری زاده تایید شد. وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح با انتشار بیانیه ای ترور رییس سازمان پژوهش و نوآوری وزارت دفاع را تایید کرد.

به گزارش جماران؛ به نقل از روابط عمومی وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح بعدازظهر امروز جمعه عناصر تروریست مسلح خودرو حامل محسن فخری زاده رییس سازمان پژوهش و نوآوری وزارت دفاع را مورد حمله قرار دادند. در جریان درگیری تیم حفاظت ایشان با تروریستها آقای محسن فخری زاده به شدت مجروح شد و بیمارستان منتقل گردید.

متاسفانه تلاش تیم پزشکی برای احیاء ایشان موفق نبود و دقایقی قبل این مدیر خدوم و دانشمند پس از سالها تلاش و مجاهدت به درجه رفیع شهادت نائل آمد.

 وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح اقدام ناجوانمردانه ترور یکی از مدیران متعهد و متخصص خود را به محضر مبارک مقام معظم رهبری و ملت شهید پرور ایران اسلامی تبریک و تسلیت عرض می نماید.

به گزارش جماران؛ نام محسن فخری‌زاده به عنوان یکی از پنج شخصیت ایرانی در فهرست ۵۰۰ نفره قدرتمندترین افراد جهان که از سوی نشریه آمریکایی فارین پالیسی منتشر شده، ذکر شده است.

نام فخری‌زاده تحت عنوان «دانشمند ارشد وزارت دفاع و پشتیبانی نیرو‌های مسلح و رئیس پیشین مرکز تحقیقاتی فیزیک (PHRC)» در تاریخ ۲۴ مارس ۲۰۰۷ میلادی، در فهرست تحریم شدگان ایران توسط شورای امنیت سازمان ملل قرار گرفت.

photo_2020-11-27_17-07-59

محسن فخری‌زاده تنها دانشمند هسته‌ای ایرانی است که «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی نام او را مستقیما در شو تبلیغاتی سال گذشته خود به زبان آورد و مدعی شد روی برنامه تسلیحاتی اتمی کار می‌کرده است.

 

photo_2020-11-27_17-37-24

تصویری از محل ترور دانشمند ایرانی که خبرگزاری صداوسیما منتشر کرد

گزارش و تصاویری که خبرگزاری فارس در خصوص ترور دانشمند کشورمان منتشر کرده است

 

گزارش شبکه خبر از اظهارات برخی از حاضرین در نزدیکی محل ترور در آبسرد دماوند

ساعتی قبل از غروب، صدای یک انفجار در بلوار مصطفی خمینی شنیده شد و  بلافاصله صدای رگبار شلیک به گوش رسید. 

یک خودرو هدف این حمله بود.

سه یا چهار تن در این درگیری کشته می‌شوند که گفته می‌شود از تروریست‌ها بوده‎اند. 

یک خبرنگار از مشاهده دستکم دو جسد خون آلود در درمانگاه آبسرد خبر داده است./ شبکه خبر

 

تصاویری از محل ترور دانشمند کشورمان

 

آخرین وضعیت همراهان دانشمند ایرانی در بیمارستان

مشاور وزیر بهداشت گفت: در پی حادثه ترور شهید محسن فخری‌زاده ‌یکی از محافظان مجروح شده است و هم اکنون در بیمارستان تحت درمان قرار دارد. ‌حال دیگر همراهان خوب است و جراحات جدی در کار نیست./ایسنا

 

 پیام تسلیت رییس ستادکل نیروهای مسلح در پی شهادت دکتر محسن فخری‌زاده

 

در پیام سردار سرلشکر پاسدار محمد باقری آمده است:

بسم الله الرحمن الرحیم  

وَ الَّذِینَ قُتِلُوا فِی سَبِیلِ الله فَلَنْ یُضِلَّ أَعْمالَهُمْ* سَیهْدِیهِمْ وَ یصْلِحُ بالَهُمْ* وَ یدْخِلُهُمُ الْجَنَّةَ عَرَّفَها لَهُمْ

و کسانی که در راه خدا کشته شده اند، هرگز کارهایشان ضایع نمی شود. خداوند به زودی آنان را راه می نماید و حالشان را نیکو می گرداند و در بهشتی که برای آنان وصف کرده، ماوا می دهد.

بار دیگر تروریست های کوردل وابسته به استکبار جهانی و رژیم پلید صهیونیستی در اقدامی وحشیانه ، یکی از مدیران و خدمتگزاران عرصه علمی،پژوهشی و دفاعی کشور را به شهادت رساندند.  

شهید دکتر محسن فخری زاده؛ رییس سازمان پژوهش و نواوری وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در زمره مدیران ارشد صنعت دفاعی کشور بود که در طول دوران عمر بابرکت خود منشا خدمات فراوانی شده بود و  توانسته بود توان دفاعی کشور را به تراز قابل قبولی از بازدارندگی برساند.

ترور این مدیر توانا و شایسته گرچه تلخ و ضربه سنگینی به مجموعه دفاعی کشور بود، اما دشمنان کوردل بدانند راهی را که شهید فخری زاده ها آغاز کرده اند، هرگز متوقف نخواهد شد. گروههای تروریستی و آمران و عاملان این اقدام کور هم  بدانند که انتقام سختی در انتظار آنها خواهد بود. 

اینجانب ضمن تبریک و تسلیت شهادت این دانشمند صنعت دفاعی به فرمانده معظم کل قوا مد ظله العالی، وزیر محترم دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح، همکاران ایشان و خانواده گرانقدر آن شهید؛  اطمینان می دهیم تا تعقیب و مجازات عاملان این ترور شهید محسن فخری زاده از پای نخواهیم نشست.

 

دستور رییس قوه قضاییه درباره ترور شهید محسن فخری زاده

رییس قوه قضاییه در پیامی با اشاره به ترور محسن فخری زاده رییس سازمان پژوهش و نوآوری وزارت دفاع دستوراتی را صادر کرد:

از آنجا که بروز این حوادث ناگوار و از دست دادن مجاهدان علم و عمل، برای جامعه‌ی ما ضایعه‌ای غم‌انگیز و جبران ناپذیر بوده و اقدام انجام شده، یک جنایت بزرگ محسوب و تکرار چنین حوادثی به هیچ عنوان قابل قبول و تحمل نمی‌باشد، دستگاه‌های اطلاعاتی و امنیتی و مراجع قضایی ذیربط، موظفند در اسرع وقت و با بکارگیری تمام توان اطلاعاتی در جهت شناسایی و دستگیری عناصر مزدور و جنایت‌کار، اقدام و کلیه‌ی دست اندرکاران این جنایت اعم از عامران، طراحان و مباشران، مورد محاکمه قرار گرفته و به سزای اعمالشان برسند.

 

چرا تروریست‌ها شهید فخری زاده را انتخاب کردند؟

وزیر دفاع: شهید فخری زاده، معاون وزیر دفاع و رئیس سازمان پژوهش و نوآوری‌های دفاعی کشور و دارای وجهه علمی بالا و سابقه طولانی در نوآوری‌ها بودند

 کارهای ایشان در حوزه دفاعی بزرگ و پرثمر است ایشان در همین صحنه مبارزه مردم با کرونا یکی از پیشگامان بودند

کار دشمن روشن است، هرجایی که برای ملت عزیز ایران یک گام موثر و بلند برداشته شود آنجا را هدف قرار می دهد 

حوزه دفاع به عنوان یک حوزه کاملا موثر برای مردم ایران همواره مورد نظر و تهاجم دشمن بوده است

 

 فیلمی از وضعیت خودروی شهید فخری زاده پس از حمله تروریست ها

اصابت گلوله های بسیار زیاد تروریست ها به خودروی شهید فخری زاده/ فارس

 

پیام فرمانده کل سپاه در پی ترور شهید فخری زاده: انتقام در دستور کار قرار گرفت

فرمانده کل سپاه: دشمنان کوردل ملت ایران به ویژه طراحان، عاملان و حامیان این جنایت نیز بدانند اینگونه جنایات در عزم و اراده ایرانیان برای ادامه این مسیر پر شکوه و اقتدار آفرین خللی ایجاد نخواهد کرد و انتقام و مجازات سخت از آنان در دستور کار قرار گرفته است.

 

 

روسیه: فخری‌زاده با چراغ‌سبز آمریکا ترور شد

دیمیتری پولیانسکی معاون نمایندگی روسیه در سازمان ملل متحد: ترور (شهید) فخری‌زاده با چراغ‌سبز آمریکا برای ترورهای سیاسی برون مرزی انجام شد.

آنچه تحلیل روزنامه نیویورک‌تایمز به ما می‌گوید بازتابی از آمادگی آمریکا برای اعطای چراغ‌سبزی به ترورهای سیاسی برون مرزی است.

این چیزی نیست که یک کشور دموکراتیک، به رخ بکشد./ ایرنا

 

 

تکمیل می شود...

حجم ویدیو: 932.02K | مدت زمان ویدیو: 00:00:39
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
11 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.