مسعود خاندایی شامگاه چهارشنبه با اشاره به اهمیت رعایت اصول بهداشتی از سوی عموم شهروندان برای مبارزه با کرونا افزود: در این بخشنامه تبادل پول نقد در نانوایی‌ها ممنوع شده است و کسی که نان را از تنور خارج می‌کند به هیچ رو نباید از مشتری پول دریافت کند.

وی تصریح کرد: نانوایی باید فروشنده داشته باشد، در غیر این صورت مشتری خود باید از کارتخوان استفاده کند.

معاون برنامه‌ریزی و توسعه فرمانداری کاشان اضافه کرد: کارکنان نانوایی باید دست خود را مرتب با مایع دستشویی شست‌ و شو و خشک کنند و در کنار دستگاه کارتخوان، برای استفاده مشتری ماده ضدعفونی کننده دست نیز تعبیه کنند.

وی از اختصاص سهمیه ماسک، دستکش و مواد ضدعفونی کننده به نانوایی‌ها و دیگر اصناف خبر داد و اظهار داشت: اصناف موظف هستند در کنار شست و شوی مرتب دست‌ها و رعایت اصول بهداشتی، در محل کار از ماسک و دستکش استفاده کنند.

خاندایی با اشاره به اختصاص اقلام بهداشتی به بخش صنعت برای استفاده کارگران نیز بیان کرد: با توجه به تصمیم‌های کارگروه تنظیم بازار کاشان در زمینه افزایش تولید و نظارت بر توزیع محصولات بهداشتی مورد نیاز شهروندان، پیش‌بینی می‌شود کمبودی در سطح شهرستان نداشته باشیم.

وی پذیرش خطر ویروس کرونا و همکاری مردم در کاهش رفت و آمد در سطح شهر را قابل تقدیر دانست و تاکید کرد: لازم است شهروندان تا زمان کنترل این اپیدمی از هر گونه مراجعه غیرضروری به اداره‌ها به ویژه بانک‌ها خودداری کنند.

رییس کمیته پشتیبانی ستاد پیشگیری و مدیریت بیماری کرونا در کاشان همچنین تشریح کرد: در کنار توزیع روزانه اقلام بهداشتی به داروخانه‌های سطح شهرستان، امروز افزون بر ۶ هزار عدد ماسک به اتحادیه نانوایان، میوه‌فروشان، گلاب و عرقیات و رستوران‌داران اختصاص یافته است.

به گفته وی، شهروندان می‌توانند هر گونه تخلف را از طریق شماره ۱۲۴ گزارش کنند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.