یادگار گرامی امام از موزه ایران باستان و موزه دوران اسلامی بازدید کرد.

به گزارش خبرنگار پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران، در این بازدید که دو ساعت به طول انجامید کارشناسان و مسئولان موزه ملی ایران توضیحات لازم را در خصوص اشیاء و ابزار به نمایش گذاشته شده در این موزه ها بیان کردند.

در این مراسم محمدعلی انصاری، دکتر حمید انصاری، سید رضا صالحی‌امیری، معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان اسناد و کتابخانه ملی جمهوری اسلامی ایران، احمد مسجدجامعی عضو شورای اسلامی شهر تهران، حجت الاسلام والمسلمین سید حسین شاه مرادی دبیر شورای فرهنگ عمومی، حجت الاسلام و المسلمین محمدصادق صالحی منش، امین عارف نیا مدیرکل حوزه ریاست و روابط عمومی سازمان اسناد و کتابخانه ملی، دکتر سید مجید حسینی رئیس موزه و کتابخانه ملک، محمدحسن طالبیان، معاون میراث فرهنگی کشور، محمدرضا کارگر، مدیرکل امور موزه‌ها و اموال منقول تاریخی ـ فرهنگی، نوکنده رئیس موزه ملی ایران و ... حضور داشتند.

یادگار امام در پایان از مخزن دوره تاریخی موزه ملی بازدید کرد و از نزدیک لوح سیمین و زرین داریوش هخامنشی و جام زرین خشایارشا را مشاهده کرد.

سید حسن خمینی در پایان بازدید خود در دفتر یادبود موزه های ایران باستان و دوران اسلامی نوشت:

«امروز هجدهم مرداد 95 توفیق رفیق شد و از موزه ایران باستان دیدار داشتم. عظمت و شکوه این سرزمین که با اسلام تعالی یافته است، در جای جای این مجموعه هویداست. امید است همگان بتوانند توفیق بازدید از این مجموعه گرانقدر را بیابند.»

«توفیق شد امروز 1395/5/18 از موزه دوران اسلامی دیدن کنم. جایی است ارزشمند با ذخایری با ارزش بیشتر که روح هر بیننده ایی را در خود به شعف وا میدارد. امید است دوستان، مدیران و کارمندان مجموعه در پناه لطف الهی باشند».

سید حسن خمینی


پست اینستاگرامی سید حسن خمینی

یادگار امام شب گذشته پس از انجام این بازدید در صفحه اینستاگرام خود نوشت:

امروز توفیق شد و از موزه دوره هاى مختلف ایران بازدید کردم. دوستان خوب با دانش خوب خودشان، توضیحات بسیار جامعى درباره موزه و محتویات آن ارائه کردند. ایران قبل از اسلام و ایران بعد از اسلام که با نور ایمان و آفتاب پیامبر و اهل بیتش(سلام الله علیهم )تعالى یافت.

موزه ها حتى اگر براى دقایقى ما را به زمان هاى دور و نزدیک ببرد، خیال ما را با نکاتى فراتر از زمان درگیر مى کند و کمترین نتیجه اش آن است که به خودمان یاد آور مى شویم:
اینکه در شهنامه ها آورده اند
رستم و رویین تن اسفندیار
تا بدانند این خداوندان ملک
از بسى خلق است دنیا یادگار
و با خود زمزمه مى کنیم:
دور مجنون گذشت و نوبت ماست
هر کسى پنج روزه نوبت اوست


همه شما را به دیدن این موزه توصیه مى کنم.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.