سومین موج نظرسنجی دفتر مطالعات اجتماعی شهرداری تهران درباره ابعاد شیوع ویروس کرونا در روزهای ۱۶ تا ۱۹ فروردین توسط ایسپا به صورت تلفنی و با اندازه نمونه ۱۰۲۳ نفر با جامعه آماری ساکنین مناطق ۲۲گانه شهر تهران اجرا شد.

به گزارش جماران؛ در این نظرسنجی در راستای سنجش میزان تاب آوری مردم از نظر اقتصادی در سوالی پرسیده شده است "اگر به خاطر کرونا  تعطیلی شهر ادامه پیدا کند تا چه زمانی از نظر اقتصادی مشکلی نخواهید داشت؟"

طبق نتایج، ۳۵ درصد پاسخگویان در صورت ادامه تعطیلی ها به واسطه شیوع ویروس کرونا تا یکی دوماه آینده مشکل اقتصادی نخواهند داشت.

۹ درصد پیش بینی می کنند با ادامه این روند تا سه الی چهار ماه آینده و  ۲۲ درصد تا  ۵ ماه آینده و بیشتر با مشکل اقتصادی مواجه نخواهند شد.

۳۴ درصد پاسخگویان اظهار کرده اند همین حالا هم از نظر اقتصادی با مشکل مواجه شده اند.

photo_2020-04-09_23-09-04

از هر چهار شهروند تهرانی یک نفر ضعف دولت ها در کنترل بیماری را عامل شیوع ویروس کرونا میداند

در سومین موج نظرسنجی دفتر مطالعات اجتماعی شهرداری تهران درباره ابعاد شیوع ویروس کرونا که توسط ایسپا اجرا شده است: در خصوص علت شیوع کرونا شهروندان تهرانی به دلایل مختلفی اشاره کرده اند. 

زنان بیش از مردان آن را نتیجه خشم و غضب خداوند و در مقابل مردان بیشتر از زنان کرونا را حاصل یک توطئه می­ دانند. 

اعتقاد به قهر الهی در میان افراد با تحصیلات دیپلم و پایین‌تر به‌مراتب بیش از افراد با تحصیلات عالی است اما ازنظر باور به توطئه تفاوتی چندانی میان دو گروه وجود ندارد

ن

نیمی از شهروندان تهران به میزان زیاد نگران ابتلای خود یا اعضای خانواده شان به ویروس کرونا هستند

یافته ها نشان می دهد ۵۱ درصد از مردم تهران نگرانی زیادی در مورد ابتلای خود یا خانواده شان به کرونا دارند و ۲۹ درصد نیز سطح نگرانی شان پایین است. نسبت به موج اول نظرسنجی در میانه اسفندماه میزان نگرانی افراد از ابتلا به کرونا اندکی افزایش یافته و نسبت کسانی که نگرانی‌شان را «کم» اعلام کرده ­اند کاهش یافته و بر افراد با نگرانی متوسط افزوده شده است.

ت

از هر چهار شهروند تهران سه نفر ترجیح می دهند تا مدیریت کامل شیوع ویروس کرونا مشاغل تعطیل بمانند

در سومین موج نظرسنجی دفتر مطالعات اجتماعی شهرداری تهران درباره ابعاد شیوع ویروس کرونا که توسط ایسپا اجرا شده است از مردم تهران سؤال شده که ترجیح می‌دهند مردم سر کار خود برگردند تا شغل مردم حفظ شود یا تا مهار کرونا تعطیلی ادامه یابد. 

۷۵.۵ درصد مردم موافق تعطیل ماندن هستند. میزان موافقت با تعطیلی در بین حقوق­ بگیران بخش دولتی و خصوصی بالای ۸۰ درصد و در میان کارکنان مستقل و کارفرما حدود ۶۸ درصد است.

تت

کرونا تا چه اندازه تنش های خانوادگی را افزایش داده است؟

طبق نتایج سومین موج نظرسنجی دفتر مطالعات اجتماعی شهرداری تهران درباره ابعاد شیوع ویروس کرونا که توسط ایسپا اجرا شده است در ۱۶ درصد از خانوارهای تهرانی تنش خانوادگی به سبب در خانه ماندن افزایش یافته است. 

در ۵۸ درصد خانواده­ هایی که تجربه افزایش تنش در این دوران را داشته اند؛ تنش میان زن و شوهر افزایش داشته و ۴۶ درصد هم افزایش تنش والدین با فرزندان را تجربه کرده ­اند.

ر

 چند درصد مردم در تهران به آمار رسمی کرونا اعتماد دارند؟

در سومین موج نظرسنجی دفتر مطالعات اجتماعی شهرداری تهران درباره ابعاد شیوع ویروس کرونا که توسط ایسپا اجرا شده است:

 ۴۸ درصد از شهروندان اعتمادشان به آمار رسمی ابتلا و فوت کرونا در کشور پایین، ۲۵ درصد در سطح متوسط و ۲۷ درصد زیاد است. مطابق نمودار میزان بی‌اعتمادی نسبت به آمار رسمی در سه موج نظرسنجی روندی کاهشی داشته است.

907898789798

رضایت از دولت و نهادهای عمومی در دوران کرونا

در سومین موج نظرسنجی دفتر مطالعات اجتماعی شهرداری تهران درباره ابعاد شیوع ویروس کرونا که توسط ایسپا اجرا شده است:

رضایت از دولت و دیگر نهادهای عمومی در طول فاصله میان سه موج نظرسنجی بهبود یافته است. مطابق نمودار میزان نارضایتی از ۶۵ درصد در میانه اسفند به ۴۶ درصد در حال حاضر رسیده است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
1 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.