صحیفه امام خمینی (س)

  • عنوان تعیین نماینده در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی
  • محل تهران، جماران
  • مناسبت
  • تاریخ
  • موضوع تعیین نماینده در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی
  • حضار نوری، عبداللّه‏

بسمه تعالی

جناب حجت‏الاسلام آقای حاج شیخ عبداللّه‏ نوری ـ دامت افاضاته

با یاد و گرامیداشت خاطرۀ فداکاریهای یکی از سرداران بزرگ نهضت اسلامی ایران، مرحوم شهید حجت‏الاسلام آقای حاج شیخ فضل‏اللّه‏ محلاتی، که از یاران با وفای اینجانب و از سختی‏کشیدگان دوران مبارزات خونبار انقلاب اسلامی ایران و همچنین مردی صالح و فداکار و برادری دلسوز برای پاسداران عزیز انقلاب اسلامی بود، که خدایش او را رحمت کند و در جوار خود پذیرایش گردد، و با تشکر از زحمات قائم مقام ایشان، جناب حجت‏الاسلام آقای عراقی،[1]که فردی متدین و صالح که در کوران جنگ و جهاد خدمات قابل تحسینی انجام داده است و ان‏شاءاللّه‏ از این پس چون گذشته در خدمت اسلام و ایران و انقلاب اسلامی خواهند بود، اینجانب جنابعالی را، که فردی هستید فاضل، متدین، مبارز، متقی و با فهم سیاسیِ بسیار خوب و علاوه بر آن از خانوادۀ محترم شهدا که خود افتخاری است بزرگ، می‏باشید، به نمایندگی از جانب خود در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی منصوب می‏نمایم. لازم است مسائلی را به شما و فرزندان عزیزم در سپاه گوشزد نمایم:

1ـ وظایفی که در قانون به عهدۀ شما گذاشته شده است باید دقیقاً مراعات گردد و شما به هیچ وجه نباید از آن چشم‏پوشی کنید. فرزندان سپاهی‏ام نیز نباید از قانون کوچکترین تخطی بنمایند.

2ـ نمایندگی شما در سپاه پاسداران اعم از لشکری و کشوری و وزارت سپاه می‏باشد. لذا کلیۀ مسائل فرهنگی، عقیدتی ـ سیاسی و فکری و فعالیتهای تبلیغاتی و انتشاراتی و حفاظت اطلاعات و مسائل قانونی دیگر زیر نظر شماست، و شما باید هدایت تمامی موارد مذکور را به عهده بگیرید.

3ـ تمامی فرزندان عزیزم در سپاه، اعم از فرماندهان و سایرین، هماهنگیهای لازم را با نمایندۀ محترم اینجانب داشته و دارند، و تخطی از آن باعکس‏العمل روبه‏رو خواهد شد.

4ـ از این پس تأیید عزل و نصب فرماندهان سپاه پاسداران با شماست.

5ـ از آنجا که شما نمایندۀ اینجانب در جهاد سازندگی هم می‏باشید، از خداوند متعال می‏خواهم تا با هماهنگی سپاه و جهاد بتوانید این دو نهاد مقدس انقلاب را یار و همکار یکدیگر نمایید تا بهتر بتوانند به اسلام و انقلاب و ایران خدمت کنند.

توفیق و تأیید شما را از خداوند تعالی آرزومندم. والسلام علیکم و رحمة‏اللّه‏ و برکاته.

18/12/67

روح‏اللّه‏ الموسوی الخمینی

1 ـ آقای محمد محمدی عراقی.