صحیفه امام خمینی (س)

  • عنوان تشریح عظمت انقلاب ـ استمرار مبارزه علیه مستکبرین تا قطع وابستگیها
  • محل تهران، بیمارستان قلب
  • مناسبت
  • تاریخ
  • موضوع تشریح عظمت انقلاب ـ استمرار مبارزه علیه مستکبرین تا قطع وابستگیها
  • حضار ملت ایران

بسم اللّه‏ الرحمن الرحیم

سالروز پیروزی انقلاب عظیم ایران را به مستضعفین جهان و مسلمانان عموماً و ملت شریف شجاع ایران تبریک عرض می‏کنم. در چنین روز فرخنده‏ای حق بر باطل و جنود رحمانی بر اولیای شیطان و حزب اللّه‏ بر طاغوت و طاغوتیان غلبه نمود و حکومت عدل اسلامی مستقر گردید. و دست انتقام حق از آستین ملت رزمندۀ ایران بیرون آمد و نصرت اعجازآمیز اسلام بر کفر تحقق یافت. در چنین روز مسعودی، همبستگی قشرهای ملت دلیر روزافزون، و ارتش و سایر قوای انتظامی وفاداری خود را به اسلام و ایران نشان دادند و میهن خود را از شرّ طاغوتهای زمان که در رأس آنان دولت امریکاست رهایی بخشیدند.

درود بر چنین ملت زندۀ هوشیار؛ و آفرین بر قوای انتظامی و پاسداران اسلام و انقلاب اسلامی. جاوید باد پرچم پرافتخار «اللّه‏اکبر» که رمز پیروزی معجزه‏آسای ملت بزرگ ایران است. پیروزی عظیمی که در ظرف یک سال ـ فقط یک سال ـ دفتر سیاه جباران را به هم پیچید و اساس جمهوری اسلامی را برقرار نمود. آنچه در انقلابات غیر اسلامی در سالهای طولانی حاصل نشد در سایۀ اسلام برای ملت عزیز ما در ظرف یک سال تحقق یافت. و آنچه در انقلابها با کشتار میلیونی و حبس میلیونها به ثمر رسید در انقلاب ما با کمترین ضایعه و بزرگترین دستاورد حاصل شد. ما گرچه شهدای گرانمایه و جوانان برومندی را از دست دادیم، و برادران و خواهران معلول و ناقص‏العضو به جای
گذاشتیم؛ شهدایی که نور انقلابمان، و خواهران و برادران معلولی که سرمایۀ انقلاب اسلامی ما هستند و از احترام خاصی در میان ملت قدرشناس ما برخوردارند. لکن در عوض، ملتی بزرگ را نجات دادیم و چنگال گرگان آدمخوار ـ وحشیان به صورت آدمی ـ را از شریان حیات امتی عظیم‏الشأن قطع کردیم. و با خواست خداوند و ارادۀ مصمم ملت عزیز تا ابد صحنۀ میهن اسلامی خود را از لوث وجود جنایتکاران بی‏فرهنگ و خیانتکاران غارتگر پاک، و در تحت لوای پر برکت «اللّه‏اکبر» برای هم‏میهنان خود آزادی و استقلال را تأمین نمودیم.

من بارها گفته‏ام و هم اکنون اعلام می‏کنم که ایران باید تا قطع تمام وابستگیهای سیاسی، نظامی، اقتصادی و فرهنگی خود از امریکا به مبارزات قاطع خود علیه این جهانخوار بی‏رحم ادامه دهد؛ و بعد در صورتی که ملت بیدار و شریف ما اجازه دهد، ارتباط بسیار عادی خود را در حد سایر کشورها با امریکا برقرار می‏کند. من بارها گفته‏ام و در این روز بزرگ می‏گویم[تا]قطع تمام وابستگیها به تمام ابرقدرتهای شرق و غرب، مبارزات آشتی‏ناپذیرانۀ ملت ما علیه مستکبرین ادامه دارد. همه می‏دانیم که جهان اسلام در انتظار به ثمر رسیدن کامل انقلاب ماست؛ ما از تمام کشورهای زیر سلطه برای به دست آوردن آزادی و استقلال کاملاً پشتیبانی می‏نماییم، و به آنان صریحاً می‏گوییم که حق گرفتنی است. قیام کنید و ابرقدرتها را از صحنۀ تاریخ روزگار براندازید. من بارها گفته‏ام و هم اکنون هشدار می‏دهم که اگر شرقِ ستم کشیده و افریقا به خودشان متکی نباشند، تا ابد گرفتارند. بیایید روی پای خودتان بایستید و بر غرب بتازید و آنان را از میدان به در کنید. من از گوشۀ بیمارستان[1]به افریقا و شرقِ زیر سلطه و تمام کشورهای تحت ستم اخطار می‏کنم که متحد شوید و دست امریکای جنایتکار را از سرزمینهای خود قطع کنید. دست امریکا و سایر ابرقدرتها تا مِرْفق به خون جوانان ما و سایر مردم مظلوم و رزمندۀ جهان فرو رفته است. ما تا آخرین قطرۀ خون خویش با آنان شدیداً
می‏جنگیم؛ چرا که مرد جنگیم. ما انقلابمان را به تمام جهان صادر می‏کنیم؛ چرا که انقلاب ما اسلامی است. و تا بانگ لا اله الا اللّه‏ و محمد رسول اللّه‏ بر تمام جهان طنین نیفکند مبارزه هست. و تا مبارزه در هر جای جهان علیه مستکبرین هست ما هستیم. ما از مردم بی‏پناه لبنان و فلسطین در مقابل اسرائیل دفاع می‏کنیم.

و اسرائیل این جرثومۀ فساد همیشه پایگاه امریکا بوده است. من در طول نزدیک به بیست سال خطر اسرائیل را گوشزد نموده‏ام. باید همه بپا خیزیم و اسرائیل را نابود کنیم، و ملت قهرمان فلسطین را جایگزین آن گردانیم. ما از ملت مسلمان و دلیر افغانستان کاملاً پشتیبانی می‏کنیم؛ ملتی که علیه تجاوزگران به مبارزه برخاسته‏اند، بدانند که خدا با آنان است، هر چه بیشتر صفوف خودشان را فشرده‏تر کنند و با ایمان راسخ بجنگند تا پیروز شوند، و بدانند که پیروزی نزدیک است.

ملت عزیز ایران، شما شرق تجاوزگر و غرب جنایتکار را به وحشت انداخته، هیچ‏گاه با هیچ قدرتی سازش نکنید که یقین دارم نمی‏کنید. و هر کس در هر مقام که خیال سازش با شرق و غرب را داشت بی‏محابا و بدون هیچ ملاحظه او را از صفحۀ روزگار براندازید، که سازش با شرق و غرب خودباختگی است و خیانت به اسلام و مسلمین است. امروز روز شهادت و خون است؛ و ما هر روز انتظار همه‏گونه توطئه را در سراسر ایران داریم. ولی مکتب اسلام عزیزمان دستور می‏دهد تا دست از آزادیخواهی و استقلال‏طلبی برنداریم و ما نیز برنخواهیم داشت. اینجانب مع‏الأسف به واسطۀ منع پزشکان نتوانستم در جشن ملت و رژۀ ارتش شرکت کنم، لکن دلم با ملت و ارتش اسلامی ـ ملی است، و دعای ناچیزم بدرقۀ آنان. و تا رمقی دارم چون خادمی فداکار در خدمت همه هستم. و از خداوند متعال عظمت اسلام و رفاه جامعۀ مسلمین را خواستارم. والسلام علیکم و رحمة‏اللّه‏ و برکاته.

روح‏اللّه‏ الموسوی الخمینی

1 - اشاره به زمانی است که امام خمینی به علت عارضۀ قلبی در بیمارستان قلب بستری بودند.