صحیفه امام خمینی (س)

  • عنوان توطئۀ تعرض به مردم به اتهام ساواکی بودن
  • محل پاریس، نوفل‏لوشاتو
  • مناسبت
  • تاریخ
  • موضوع توطئۀ تعرض به مردم به اتهام ساواکی بودن
  • حضار ملت ایران

بسم اللّه‏ الر حمن الرحیم

دهم صفر 99

سلام و تحیت به عموم ملت ایران ـ ایّدهم‏اللّه‏ تعالی

مطالبی از ایران می‏رسد که از توطئه‏ای خطرناک حکایت می‏کند. گفته می‏شود اعلامیه‏هایی بدون امضا در تهران و شهرستانها منتشر می‏شود و اشخاص بسیاری را به اسم ساواکی و یا عمال شاه تهدید به قتل می‏کنند و خانه‏هایی را با همین بهانه‏ها سوزانده و به زن و فرزندان آنان اهانت نموده و آزار داده‏اند. به طوری که از ایران اطلاع داده‏اند اعمالی برخلاف اسلام و انصاف بدون رعایت حقوق شرعی انجام می‏گیرد که شاهد بر آن است که دستهای ناپاکی در کار است که با هرج و مرج و ایجاد رعب و وحشت نهضت مقدس اسلامی را متهم نموده و خدای نکرده به شکست بکشند. ملت محترم ایران باید بداند که دیانت مقدس اسلام، جان و مال انسانها را محترم شمرده و تجاوز به آن را از محرّمات عظیمه می‏داند؛ و کسانی که دست به این نحو جنایات زده و موجب ارعاب مردم می‏شوند، به نظر می‏رسد از جناحهای منحرفی باشند که می‏خواهند در پناه هرج و مرج، یا شاه را حفظ کنند و یا کشور را با ایجاد کودتای نظامی به تباهی بکشند.

مردم مسلمان ایران، در مبارزات بحق خود، از این روشهای غیرانسانی استفاده نمی‏کنند؛ و موظف شرعی هستند که به اعلامیه‏های مشتمل بر قتل و غارت و اعلامیه‏های بی‏امضا به هیچ وجه ترتیب اثر ندهند، و از اشخاصی که می‏خواهند به خانه‏های مردم تجاوز کنند و آتش سوزی نمایند جلوگیری کنند؛ که به نظر می‏رسد توطئه‏ای در دست
اجراست که باید از آن جلوگیری کرد.

ملت شریف در تهران و شهرستانها و قصبات به راهپیمایی و تظاهرات و اعتصابات خود ادامه دهند تا این توطئه با رفتن شاه خنثی شود.

بر حضرات علمای اعلام ایران است که مردم را با اطلاعیه‏ها بیدار کنند و آنان را به وظایف شرعیۀ خود آگاه نمایند مجازات اشخاص جنایتکار و مجرم، بعد از اثبات جنایت، با محاکم صالحه است نه با اشخاص متعارف. از خداوند تعالی قطع دست جنایتکاران را خواستارم. والسلام علیکم و رحمة‏اللّه‏.

روح‏اللّه‏ الموسوی الخمینی