یزدانی بدون تورنمنت آزمایشی به المپیک نمی‌رود

حسن یزدانی قبل از المپیک باید در یک تورنمنت رنکینگ دار شرکت کند.

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس و به نقل از فرهیختگان؛ تعیین ملی‌پوش وزن ۸۶ کیلوگرم تیم کشتی آزاد ایران در آوردگاه المپیک ۲۰۲۴ پاریس، تبدیل به کلاف سردرگمی شده که نهایتاً تکلیف آن تا اواخر خردادماه سال جاری مشخص خواهد شد و تیم ملی ایران، شانس مدال خود در این وزن را خواهد شناخت.

بی‌تردید مدعی اول این وزن حساس المپیکی کسی جز حسن یزدانی نیست. سردار ۹ مداله کشتی آزاد ایران اگر چه پس از جراحی عارضه کتف‌اش هنوز به‌شکل رسمی به میادین کشتی بازنگشته اما او این روزها تمرینات بازتوانی خود را به شکلی جدی و بهتر از همیشه پی‌گیری می‌کند تا بازگشتی در خور نامش داشته باشد.

با توجه به تقویم رسمی اتحادیه جهانی کشتی، حسن یزدانی می‌بایست در یکی از تورنمنت‌های رنکینگ پولیاک‌ایمره مجارستان و یا استپان سارگیسیان ارمنستان شرکت کند تا ویزای پاریس‌اش را قطعی کند. این امر البته به شرایط هادی وفایی‌پور، دیگر مدعی وزن ۸۶ کیلوگرم در مسابقات قهرمانی آسیا نیز بستگی خواهد داشت.

با اعلام علی‌رضا دبیر، حسن یزدانی پس از بازگشت به تشک کشتی از اوایل اردیبهشت‌ماه، می‌بایست یا در یک تورنمنت بین‌المللی محک بخورد و یا انتخابی رودررو در ایران (احتمالاً با هادی وفایی‌پور یا کامران قاسم‌پور) داشته باشد. شرایط کتف حسن یزدانی باعث شده تا کادر فنی و فدراسیون به ریسک کردن روی سلامتی این قهرمان پرآوازه علاقه‌ای نداشته باشند.

دیدگاه تان را بنویسید