زندگینامه سعید خطیب زاده

خلاصه مطلب:

سعید خطیب زاده دوازدهمین سخنگوی وزارت خارجه بوده، و جوان ترین فرد در این سمت پس از پیروزی انقلاب اسلامی است.

توضیحات :

سعید خطیب زاده در سال 1358 در تهران دیده به جهان گشود، او فارغ التحصیل مدرسه علامه حلی تهران و سازمان ملی پرورش استعدادهای درخشان است. در رشته علوم سیاسی و روابط بین الملل از دانشگاه تربیت مدرس تحصیل کرده است. 

وی 21 سال سابقه فعالیت دیپلماتیک دارد، و پیش از انتخاب به عنوان سخنگوی وزارت خارجه معاون پژوهشی و مطالعاتی مرکز مطالعات سیاسی و بین المللی این وزارت خانه بوده است. او سابقه فعالیت در سمت هایی چون مدیر مجله انگلیسی وزارت امور خارجه، مدیر مسئول انتشارات وزارت امور خارجه، سرپرست دفتر مطالعات، مشاور معاون آموزش و پژوهش وزارت خارجه، دیپلمات در کانادا و آلمان را نیز داشته است. 

بخشی از فعالیت های خطیب زاده در حوزه دیپلماسی عمومی و اندیشکده ای بوده و سخنرانی های مختلفی را نیز در مجامع بین‌المللی ایراد کرده است، او همچنین کتب متعددی نگاشته است، از جمله "دیپلماسی اقتصادی ایران: ارزیابی همکاری اقتصادی و تجاری ایران با ژاپن، چین و کره جنوبی" که به زبان انگلیسی در ژاپن به چاپ رسیده است، او همچنین مؤلف کتاب سبز آمریکا، یکی از پرفروش ترین کتاب های انتشارات وزارت خارجه است، و کتاب "مدل آلمانی توسعه" نیز از دیگر کتبی است که به قلم او نگاشته شده است.